Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/2 2009
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/2 2009
lite off topic men visst öppnar läktaren kl 17:00 imorgon?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Vi är vinnare, vi är segrare, vi är djurgårdens ishockey lag 

pinkgirl skrev:Vi är vinnare, vi är segrare, vi är djurgårdens ishockey lag
Härligt första inlägg....
Djuuuuuuuuuuuuu
Så länge vi står upp och prisar djurgården och aldrig tystnar så kommer det här gå lätt som en pannkaka!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker allmänt det känns som dålig taggning inför den här matchen. Ruskigt viktigt att vi får en vinst direkt efter uppehållet. Se till att ge allt, både på samt utanför isen!
Någon initierad källa som vet biljettläget såhär 8 timmar innan nedsläpp?
Någon initierad källa som vet biljettläget såhär 8 timmar innan nedsläpp?
Klart som fan du vågar.. Kom igen nu! DIF i vått och i torrt, framgång samt motgång, självsäker eller nervös, INGA SKÄL ATT MISSA EN VIKTIG HEMMA MATCH!DIF_Soldier skrev:Säsongens viktigaste match. Igen. Jag vill inte tippa. Jag vågar inte. Vågar jag ens se matchen?
- Lee Harvey Oswald
Eftersom Soldier tillbringar sina dagar i världens ände (Finnspång)Lucas skrev:Klart som fan du vågar.. Kom igen nu! DIF i vått och i torrt, framgång samt motgång, självsäker eller nervös, INGA SKÄL ATT MISSA EN VIKTIG HEMMA MATCH!DIF_Soldier skrev:Säsongens viktigaste match. Igen. Jag vill inte tippa. Jag vågar inte. Vågar jag ens se matchen?

Men det är klart att du vågar titta på dumburken ikväll
Sanslöst viktig match men jag har intalat mig att den är något viktigare för DIF & det borde avgöra till DIF:s fördel.
Ska vi säga 3-2
Är klart mer rädd för lördagens match borta mot Modo, svider i magen redan nu...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Den har man ändå inte räknat med poäng i, så lördagsmatchen är jag inte ett dugg nervös för (änsålänge). Bra mycket jobbigare med "måste"-matcher som kvällens match är... hemmaplan, mot Luleå, som vi tagit 10 av 12 möjliga poäng mot i år...Lee Harvey Oswald skrev: Är klart mer rädd för lördagens match borta mot Modo, svider i magen redan nu...
Den här SKALL vi bara knipa om vi ska ta oss till slutspel. Just det som gör det så jobbigt.
- Lee Harvey Oswald
Svårt att säga emot-daniel- skrev:Den har man ändå inte räknat med poäng i, så lördagsmatchen är jag inte ett dugg nervös för (änsålänge). Bra mycket jobbigare med "måste"-matcher som kvällens match är... hemmaplan, mot Luleå, som vi tagit 10 av 12 möjliga poäng mot i år...Lee Harvey Oswald skrev: Är klart mer rädd för lördagens match borta mot Modo, svider i magen redan nu...
Den här SKALL vi bara knipa om vi ska ta oss till slutspel. Just det som gör det så jobbigt.
(men nu har lyckats intala mig själv att det kommer gå bra & jag känner ett stort lugn just nu, så låt mig leva i den bubblan ett tag till iaf

Men om vi nu ska gå till slutspel får vi inte torska på lördag, 1p är ok men förlust vore väldigt olyckligt mot ett lag vi måste förbi i tabellen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vore ruskit nice med seger idag och på lördag.
- -daniel-
Stämmer bra det, tror dock vi KAN ha chans på Modo lite beroende på hur det går för dem i kvällens match mot SAIK... tror de kan darra till rejält om de åker på pisk idag och hastigt och lustigt hamnar på kvalserieplats igen om allt går emot dem. Men vi får se...Lee Harvey Oswald skrev:
Men om vi nu ska gå till slutspel får vi inte torska på lördag, 1p är ok men förlust vore väldigt olyckligt mot ett lag vi måste förbi i tabellen
Min första prio är ändå att undvika pisskvalserien, därför är kvällens match viktigare än den på lördag. Också väldigt viktigt att börja efter ett uppehåll med en väl genomförd omgång med 3 sköna pinnar för att få "flyt" inför resterande sju rundor.
Tror kvällens match mot skoterraggarna blir riktigt jäkla tajt. Vågar inte tippa, men säger ändå 3-1 till oss (sista i öppen bur).
Finns väl ingen anledning att vara skraj för matchen upp i Övik. Där räknar man ju med torsk så allt annat än detta vore ju positivt. Där går du ju in med känslan av att du inte har något att förlora. Mot Luleå hemma har vi allt att förlora. Själv gör detta mig betydligt mer nervös den saken är säker.Lee Harvey Oswald skrev:Eftersom Soldier tillbringar sina dagar i världens ände (Finnspång)Lucas skrev:Klart som fan du vågar.. Kom igen nu! DIF i vått och i torrt, framgång samt motgång, självsäker eller nervös, INGA SKÄL ATT MISSA EN VIKTIG HEMMA MATCH!DIF_Soldier skrev:Säsongens viktigaste match. Igen. Jag vill inte tippa. Jag vågar inte. Vågar jag ens se matchen?så lär han knappast vara på plats
Men det är klart att du vågar titta på dumburken ikväll
Sanslöst viktig match men jag har intalat mig att den är något viktigare för DIF & det borde avgöra till DIF:s fördel.
Ska vi säga 3-2
Är klart mer rädd för lördagens match borta mot Modo, svider i magen redan nu...
Tror det kan vara ett ruskigt tänt och taggat Luleå på isen idag. Dels storsatsning med influgna luleåfolk dels debut för Dieter Kalt som i sin tur skapar press på killarna i tredje fjärdekedjan att slåss för sin plats i laget.
Harju o Omark har inte heller varit dåliga på slutet, de lekte sönder Brynäs med 5-0 (Harju gjorde 4 kassar) innan uppehållet och var rätt heta i Tre Kronor med..
Lägg därtil att laget rimligen vill ha revansh efter sex raka torskar mot just DIF. Här är fem senaste för övrigt:
Fem senaste:
2009-01-05 LHF - DIF 2 - 6
2008-12-11 DIF - LHF 3 - 2 SD
2008-10-23 LHF - DIF 4 - 5 SD
2008-09-18 DIF - LHF 2 - 1
2008-03-03 LHF - DIF 1 - 3
Enligt tipsbolagen är DIF ganska klar favorit, inte så konstigt kanske med tanke på att Luleå inte vunnit borta mot DIF sen lockout säsongen 04/05. Men jag har på känn att det blir annorlunda nu. Läget var likadant för Luleå mot FBK när luleå flög ner folk till Löfbergs Lila o fick en guidning där av Håkan Loob, sen vann laget på isen över Färjestad för första gången i den arenan på jag vet inte när.
Scenariot är lite lika denna gång.
Harju o Omark har inte heller varit dåliga på slutet, de lekte sönder Brynäs med 5-0 (Harju gjorde 4 kassar) innan uppehållet och var rätt heta i Tre Kronor med..
Lägg därtil att laget rimligen vill ha revansh efter sex raka torskar mot just DIF. Här är fem senaste för övrigt:
Fem senaste:
Enligt tipsbolagen är DIF ganska klar favorit, inte så konstigt kanske med tanke på att Luleå inte vunnit borta mot DIF sen lockout säsongen 04/05. Men jag har på känn att det blir annorlunda nu. Läget var likadant för Luleå mot FBK när luleå flög ner folk till Löfbergs Lila o fick en guidning där av Håkan Loob, sen vann laget på isen över Färjestad för första gången i den arenan på jag vet inte när.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- -daniel-
Ja, men våra spelare borde vara minst lika taggade; vi har trots allt ännu mer att spela för än vad Luleå har.Kagen skrev:Tror det kan vara ett ruskigt tänt och taggat Luleå på isen idag. Dels storsatsning med influgna luleåfolk dels debut för Dieter Kalt som i sin tur skapar press på killarna i tredje fjärdekedjan att slåss för sin plats i laget.
Fem senaste:
Det är nu alla måste visa 100% hjärta.
Glöm inte heller Modig i mål, näst bäst räddningsprocent i elitserien.
Bara Wesslau spelar som på slutet, bortsett sista matchen så går det vägen.
Läskig måste match.
Bara Wesslau spelar som på slutet, bortsett sista matchen så går det vägen.
Läskig måste match.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn