Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
muffen
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Inlägg av muffen »

Honken skrev:Fick mig ett litet morgonskratt när jag satt och läste på hivs forum

"Kakelmannen skrev:Någon som vet om man får ha trumma i Hovet ? Edde eller någon annan kanske vet om NBS tänker ta med en trumma eller flera . Jag hoppas inte på någon trumma . Bättre vi håller oss till sång , förra invasionen så drog de direkt i gång slå på trumman bondjävlar och den inte alltför begåvade Barota dunkade på som att de var de sista han fick göra på denna planet .."

Svar: Trumma och megafon är förbjudet i Hovet...
Kommer bli svårt att styra upp så alla sjunger i takt och samma ramsa....

Vilket självförtroende dom har
Jag som trodde alla altarbönder var med i kyrkokören.
Jag undrar om dessa människor förstår vad de ger sig in på nu. OM, jag säger om, DIF vinner ikväll mot Rögle kommer stämningen på lördag vara helt galen. Sen kan dom dividera om hur dom ska få alla att sjunga i takt och samma ramsa (!). Jag kan, från oss på sittplats, redan nu utlova ett jävla drag på lördag. Bör kunna bli i klass med LHC hemma förra slutspelet.

Så; till er som håller på HV och ska på Hovet på lördag kan jag meddela att det inte kommer spela någon roll om ni trummar, inte trummar, sjunger samma sång, sjunger i takt eller stannar i bussen - det kommer inte höras i alla fall. Kul att ni kommer dock. Brukar dra tag i stämningen om vi har några att sjunga sönder!
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Edin »

muffen skrev:
Honken skrev:Fick mig ett litet morgonskratt när jag satt och läste på hivs forum

"Kakelmannen skrev:Någon som vet om man får ha trumma i Hovet ? Edde eller någon annan kanske vet om NBS tänker ta med en trumma eller flera . Jag hoppas inte på någon trumma . Bättre vi håller oss till sång , förra invasionen så drog de direkt i gång slå på trumman bondjävlar och den inte alltför begåvade Barota dunkade på som att de var de sista han fick göra på denna planet .."

Svar: Trumma och megafon är förbjudet i Hovet...
Kommer bli svårt att styra upp så alla sjunger i takt och samma ramsa....

Vilket självförtroende dom har
Jag som trodde alla altarbönder var med i kyrkokören.
Jag undrar om dessa människor förstår vad de ger sig in på nu. OM, jag säger om, DIF vinner ikväll mot Rögle kommer stämningen på lördag vara helt galen. Sen kan dom dividera om hur dom ska få alla att sjunga i takt och samma ramsa (!). Jag kan, från oss på sittplats, redan nu utlova ett jävla drag på lördag. Bör kunna bli i klass med LHC hemma förra slutspelet.

Så; till er som håller på HV och ska på Hovet på lördag kan jag meddela att det inte kommer spela någon roll om ni trummar, inte trummar, sjunger samma sång, sjunger i takt eller stannar i bussen - det kommer inte höras i alla fall. Kul att ni kommer dock. Brukar dra tag i stämningen om vi har några att sjunga sönder!
Var inte så taskiga, till deras försvar måste man säga att det är svårt att sjunga
"Oh Helga natt" i sex olika stämmor.

Välkomna till Hovet (läs:Helvetet).
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

7100 BILJETTER SÅLDA
HOVET ÄR VÅRAN BORG
narren

Inlägg av narren »

Är det någon som är 100 % säker om sektion A18 är klack denna match, hade tänkt se denna match med farsan och dem ända bra är på sektion A18, om jag inte vill sitta på rad 4 etc...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

narren skrev:Är det någon som är 100 % säker om sektion A18 är klack denna match, hade tänkt se denna match med farsan och dem ända bra är på sektion A18, om jag inte vill sitta på rad 4 etc...
A18 är alltid klack, och har man inga planer på att stå upp och sjunga så är det inget för er.

Dessutom är det fri placering i klacken, vilken rad som står på biljetten spelar ingen roll.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Det börjar närma sig nu. Över 7500 sålda och en klacksektion som är fylld till bristningsgränsen.
Räkna med att nästan hela kurvan kommer stå och sjunga stora delar av matchen även sittplats kommer vara minst lika taggade, nu kör vi!

Välkomna till Hovet bönder! :twisted:
narren

Inlägg av narren »

Edin skrev:
narren skrev:Är det någon som är 100 % säker om sektion A18 är klack denna match, hade tänkt se denna match med farsan och dem ända bra är på sektion A18, om jag inte vill sitta på rad 4 etc...
A18 är alltid klack, och har man inga planer på att stå upp och sjunga så är det inget för er.

Dessutom är det fri placering i klacken, vilken rad som står på biljetten spelar ingen roll.
Oj sorry där! menade såklart A15.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Bäst-i-stan skrev:Välkomna till Hovet bönder! :twisted:
Nästan att man skulle ha en sådan banderoll eller liknande!! :twisted:
narren

Inlägg av narren »

Vet ni om vid köp av student biljetter om CSN kort som är gått ut fortfarande får användas vid köp av biljetter?
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Ni kan inte föreställa er vilket mäktigt drag det kommer bli på Lördag. Flippa loss totalt hägrar.

NU JÄVLAR!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Nu finns det ännu en anledning att köpa biljett fort!!!
Våran egen Fredrik "Linkan" Bremberg hyllas innan matchen på lördag!!
Hoppas att vi kan komma på nogån sång till Linkan. :)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hovets tak kommer att lyfta likt ett UFO och ta med sig alla HV-bönderna till himlen där de får skåda ett Djurgårdsfyrverkeri av sällan skådat slag.
Jockees

Inlägg av Jockees »

NU jävlar, sista matchen innan det lilla uppehållet under LG hockey games.. Det kommer bli sjukt drag och om vi har tur kan vi komma upp på slutspelsplats.. Så det finns ingen bortförklaring att inta köpa biljett och ta sig till hovet på lördag :D ..Det kommer bli fest!!
Jimmie Ölvestad #19
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tyvärr är det så, om man skall se krasst på det hela, att vi måste få tillbaka vårt något mer stabila spel i egen zon. Wesslan måste också få den hjälp som han (returbenägen keeper som han är) behöver. Annars är jag rädd att det trillar in 4-5 puckar till HV's favör - som såklart också kommer vara taggade till tusen av deras s.k "invasion".

Jag tror vi har hyfsad chans på poäng, men allt utgår från försvaret. Vi vet redan att vi har anfallsvapen i världsklass när de är på rätt humör, men bänka A.Holmquist om han fortsätter spela så förbannat pissigt försvarsspel i egen zon. Börjar luta åt att jag tycker man enbart skall använda honom i offensiva lägen i matchen (dvs powerplay, och om man har riktigt bra tryck framåt).
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Se till att komma i tid till Hovet då vi ska hylla en viss Fredrik Bremberg och ett helt lag av riktiga Järnkaminer.
Skriv svar