Djurgårdens IF - Linköpings HC, 12/1 2009
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 12/1 2009
09:13 4 - 1 Nicklas Danielsson (Nichlas Falk)
Känns mycket lugnare nu
Känns mycket lugnare nu
Senast redigerad av warrant den 2009-01-12 21:04:40, redigerad totalt 1 gånger.
-
Orko skrev:Min bild av det är att matchen är helt död fram till dem får in 1-0. LHC skapar vassare chanser fram till dess men som sagt så verkar båda lagen åka och tänka på annat.
Efter målet tänder DIF till och framför allt när Pihl och Ölvestad får matchstraff.
Ledningen är inte oförtjänt men det är heller inte självklart att vi leder med 3-1. Blir tufft i 3:e...
4-1 !!!!!! DRÖMMER JAG? Men matchen är inte slut ännu!

matchen slut, resultat 5-1. Bra kämpat djurgårn!!
nu gäller det att det blir vinst på torsdag också så trenden håller i sig. vunnit enstaka matcher har vi gjort förr, nu vill vi få en bra trend och det vore fint att få mot saik på torsdag!!!!

nu gäller det att det blir vinst på torsdag också så trenden håller i sig. vunnit enstaka matcher har vi gjort förr, nu vill vi få en bra trend och det vore fint att få mot saik på torsdag!!!!
-
Nu har vi 2 segrar på 3 matcher, varav en är på bortaplan mot Luleå, en är mot serieledaren och båda vinsterna är 4målssegrar. Jag tycker inte det är fy skam iaf. Åh en sådan härlig dag...!
- Remy Lebeau
Helt underbart med en oväntad seger mot ett dåligt linköping. Det blir att tacka Ölvestad som tände till laget ordentligt när han markerade mot den där majesky.
Känns dock jävligt illa, Rögle borde ligga 3 poäng före, och inte 5 som det tyvärr är i verkligheten..
Känns dock jävligt illa, Rögle borde ligga 3 poäng före, och inte 5 som det tyvärr är i verkligheten..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var Pihl men det var nära Remy 

100% DJURGÅRDSJ***L
- Remy Lebeau
Det kan lätt bli så när man bor långt bort från Sverige..Jockmaniac skrev:Det var Pihl men det var nära Remy
Men jag bjuder på det en kväll som denna.
Inte illa med 1 mål och 2 assist av våran sämste forward Jockmaniac..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Härliga 5-1!
Vad hände med Falk, han åkte ifrån allt & alla... (Som en trisslott, plötsligt så händer det...)
M.Holmqvist gör en bra match idag, spelar riktigt fult/hårt. (Det var en "butending" som fick Pihl så galen)
Vad hände med Falk, han åkte ifrån allt & alla... (Som en trisslott, plötsligt så händer det...)
M.Holmqvist gör en bra match idag, spelar riktigt fult/hårt. (Det var en "butending" som fick Pihl så galen)
- DIF_Soldier
Ulf Rådbjer vände matchen.
Ärkesopan tilliika smutsig gnagare visade ut Djurgårdens Jimmie Ölvestad efter att denne tappert markerat mot grottmannen Pihl, som fegt slog Michael Holmqvist i ansiktet bakifrån. Pihl är förövrigt mentalt sjuk och borde inte fått spela hockey efter överfallet på fbks Johansson förra säsongen.
Rådbjer gjorde, efter hjärnsläppet vid slagsmålet, en riktigt bra match som domare.
Förbannat skönt! Det är Bremberg Ottosson Anger och Ragnarsson som visade vägen för Djurgården ikväll. "Löst skott" sa ppv-kommentatorn efter Ragnarssons 1-1... Ja du, om inte Ragges projektil var ett hårt skott, ja då vet i fan vad som är hårt!
Marchen uppåt ska fortgå. Fortsätt pumpa, Djurgårdens IF! Ingen jävla plattmatch mot saik nu...
Ärkesopan tilliika smutsig gnagare visade ut Djurgårdens Jimmie Ölvestad efter att denne tappert markerat mot grottmannen Pihl, som fegt slog Michael Holmqvist i ansiktet bakifrån. Pihl är förövrigt mentalt sjuk och borde inte fått spela hockey efter överfallet på fbks Johansson förra säsongen.
Rådbjer gjorde, efter hjärnsläppet vid slagsmålet, en riktigt bra match som domare.
Förbannat skönt! Det är Bremberg Ottosson Anger och Ragnarsson som visade vägen för Djurgården ikväll. "Löst skott" sa ppv-kommentatorn efter Ragnarssons 1-1... Ja du, om inte Ragges projektil var ett hårt skott, ja då vet i fan vad som är hårt!
Marchen uppåt ska fortgå. Fortsätt pumpa, Djurgårdens IF! Ingen jävla plattmatch mot saik nu...
Finnen Aalto hade inte en suck mot den 7 år äldre Nichlas Falk!Caveman skrev:Härliga 5-1!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2009-01-12 21:41:30, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
-
Inte nu igen. Jag står fast vid det. Han var sämst under den tiden där jag tyckte att han var det. Har jag sagt att han är sämst sett över hela säsongen? Du verkar ha samma problem som Roenick så jag får säga samma sak till dig. Ta det via PM.Remy Lebeau skrev:Det kan lätt bli så när man bor långt bort från Sverige..Jockmaniac skrev:Det var Pihl men det var nära Remy
Men jag bjuder på det en kväll som denna.
Inte illa med 1 mål och 2 assist av våran sämste forward Jockmaniac..
100% DJURGÅRDSJ***L
PPV-kommentatorn var ju lika förvirrad som Linköpings supportrar ute i vardagen..DIF_Soldier skrev:Ulf Rådbjer vände matchen.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
IN MED JIMMIE!
IN MED JIMMIE!
IN MED JIMMIE!
IN MED JIMMIE!
IN MED JIMMIE!
Drömmer jag? Eller vände vi nyss 0-1 till 5-1 mot Linköping?
Läge för förbundet att safta på i bestraffningen mot Pihl? Som någon nämnde lider han utav någon mental defekt och borde sitta på en anstalt någonstans.
Och vart hittade Rådbjer Jimmies utvisning? Jag trodde han skämtade först.
HÄRLIGA DJURGÅRN!
Läge för förbundet att safta på i bestraffningen mot Pihl? Som någon nämnde lider han utav någon mental defekt och borde sitta på en anstalt någonstans.
Och vart hittade Rådbjer Jimmies utvisning? Jag trodde han skämtade först.
HÄRLIGA DJURGÅRN!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Snackas om en butt-ending på Pihl från M.Holmqvist
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ganska komiskt när bottenträskets konung DIF anno 08/09 kan sopa banan med serieledarna, men det är väl lite symptomatiskt för hela säsongen. Första perioden undrar jag fortfarande vad som händer...bedrövligt stillastående spel i egen zon, såg inte ens ut som vi hade viljan idag. Sen hände allt i 2:a, tack Jimmie för att du står upp för laget!!!
Sjukt jävla skön vinst... men det har vi sagt förut för att falla pladask i matchen efter.
Sjukt jävla skön vinst... men det har vi sagt förut för att falla pladask i matchen efter.