Lägre publiksnitt än säsongen 2007-08

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lägre publiksnitt än säsongen 2007-08

Inlägg av Jepe »

melker skrev:
palis_83 skrev: Känns ändå lite som att om Aik går upp, så förutom trycket på alla derbyn, så kan det höja intresser för hockeyn generellt i Stockholm. Eller har jag helt fel där?
Det kommer också bli svårare för oss att värva spelare i och med två 08 lag. Det kommer bli högre konkurrens på dessa spelare.. Och svårare att locka sponsorer
Sen att få upp gnaget är ju inge vidare, inget positivt bör hända den klubben!
Känns också som om att det kan bli helt tvärtemot vad du skriver. Lättare att locka sponsorer då fler ser matcherna och större exponering med ett ökat intresse. Säg inte att en spelare inte skulle älska att få spela ett derby med ca 14.000 galna fans. Så varför skulle det bli svårare att få sponsring och varför skulle det vara svårare att locka till sig spelare?

Härligt det skulle vara att utklassa a*k några gånger per år!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Jag hoppas på att A.J.K. och Leksand kommer upp till Elitserien i år. Om ni kollar på matcher från åren då Leksand var uppe i elitserien så var det alltid mycket folk på dem matcherna.

Snacket om att GlOben har för stor volym kan jag hålla med om. Man skulle ju kunna sätta upp ett "innertak" vid ekvatorn på GlOben!!

Och att spela matcher i GlOben på vårkanten skulle nog också vara väldigt smart ekonomiskt...
Hade man spelat 4 matcher på GlOben i år hade man nog dragit bra med folk, jag tror de här matcherna hade dragit mest.

12/1 Linköping
24/1 Brynäs
19/2 Färjestad
24/2 Skellefteå

Kanske inte Skellefteå men för 2 eller 3 år sedan var det ett ganska körigt läge och då blev det helt plötsligt slutsålt på GlOben mot Luleå, och jag skulle kunnat tänkt mig en repris i år :!: :!:
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

(Svar på tidigare Hovethyllningar)
Stolta över Hovet, tjena!

Fråga Doggelito i Californien vad som är skönast, Sharks bubbelpool i omklädningsrummet eller DIFs träbänkar efter match?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Börja på en ny kula nu då.
Under januari har vi näst högst publiksnitt i serien. 8092. Bara bygga på det. Ligga över 7k sista halvan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

android skrev:Börja på en ny kula nu då.
Under januari har vi näst högst publiksnitt i serien. 8092. Bara bygga på det. Ligga över 7k sista halvan.
Haha, snacka om optimist! :D
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hillbilly »

Rätt tänk där..
Det är absolut ingen omöjlighet, allt handlar om inställning...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Stocky skrev:
Haha, snacka om optimist! :D
Snittet innan jul är det svårt att göra något av förutom att analysera sönder det. Att vi ar 8092 i snitt efter jul är fakta. Att ligga på ett snitt över 7000 i slutet nu tycker jag inte är så överdrivet optimistiskt. Viktiga matcher, en del helgmatcher, bondepack som ska ta sig ton, fet reklam på 5an, nya kortet.

Visst, att ligga över 7000 varje match blir svårt, men i snitt.

Dagens matcher ser hyfsade ut. Timrå ligger under, modo leder visserligen fast mot rögle, brynäs-luleå 0-0.

E: Fan, timrå kvitterade, Modo verkar ha fått igång sin första line och brynäs verkar vinna..
Född till sportchef.
calpe

Inlägg av calpe »

Hur kan du tycka att Hovet är sämre?
Vi har inte mer publik än att fylla Hovet till hälften under matcher om ens det.
Spelet är uselt och man vill inte betala för detta.
DIF supporter
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

om man bara fyller hovet till hälften, då borde ju man flytta till Björkängshallen, tänk vilken "DRAG" det skulle bli...
2 500 i klacken + 1 000 i svansen.... sedan fullt. *IRONI*

Jag tror personligen att det kan bli svårt att få flytta tillbaks in i Globen den dagen man kan behöva detta, då andra arrangemang har fått förtur då de VILL vara på Globen.
En situation jag INTE skulle vilja se är att AiK går upp, hockeyintresset i stockholm skjuter i höjden.(inte omöjligt) och att AiK spelar alla matcher på Globen i Elitserien (har uttalat att de skall göra det) medans vi är kvar på Hovet... Vi spelar inför ett fullt Hovet (8 300), AiK inför ett fullt Globen (13 850), Då är vi snart små beträffande ekonomi, spelare och sponsorer.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

LiteOn skrev: Jag tror personligen att det kan bli svårt att få flytta tillbaks in i Globen den dagen man kan behöva detta, då andra arrangemang har fått förtur då de VILL vara på Globen.

En situation jag INTE skulle vilja se är att AiK går upp, hockeyintresset i stockholm skjuter i höjden.(inte omöjligt) och att AiK spelar alla matcher på Globen i Elitserien (har uttalat att de skall göra det) medans vi är kvar på Hovet... Vi spelar inför ett fullt Hovet (8 300), AiK inför ett fullt Globen (13 850), Då är vi snart små beträffande ekonomi, spelare och sponsorer.
Djurgården har säkerligen inga problem att flytta tillbaka till Globen, det är bara en ren och skär gissning som du gör till sanning i ditt huvud.
Vilka andra event på Globen har förtur som du tänker på?

Att aik skulle dra 13850 pers är ju skrattretandes, se lite realistiskt på det.
Dom kommer, likaså Djurgården för den delen, inte dra 14k.
Dom brukade dra 1500 pers den här säsongen men det är bara på dom senaste matcherna dom har fått ett lyft.

Sen verkar det som att normen är att aik redan är klara för Elitserien nästa säsong, själv tror jag att varken Leksand eller Aik tar sig upp då i årets elitserie är lagen mycket bättre (se bara på hur jämnt det är) och spelarna har mycket högre tempo i kroppen.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Globen står ju tom nu när Djurgården inte spelar där, det är INGA andra evenemang där alls...*IRONI*
Faktum är att rinken och isen är borta på Globen och kommer inte komma fram förrens till
LG-games... för att därefter tas ned igen.

Givetvis så finns det andra som VILL vara i Globen, typ konserter, TV produktioner som melodifestivalen, Holliday on Ice mm och dessa vill vara där även om ishockeyn i Stockholm skulle vara glödhet och locka till sig samma publiksiffror som i Fotbollsallsvenskan (dvs fullt Globen) varje match.
Att dessa "event" skall flytta på sig i framtiden bara av sig själv är nog naivt att tänka.
Som sagt, JAG tycker att spelandet på Hovet är defensivt och att det kan ställa till problem i framtiden, men det är som sagt min åsikt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

LiteOn skrev:om man bara fyller hovet till hälften, då borde ju man flytta till Björkängshallen, tänk vilken "DRAG" det skulle bli...
2 500 i klacken + 1 000 i svansen.... sedan fullt. *IRONI*

Jag tror personligen att det kan bli svårt att få flytta tillbaks in i Globen den dagen man kan behöva detta, då andra arrangemang har fått förtur då de VILL vara på Globen.
Finn ett rätt i den texten...

AIK kommer aldrig ha ett snitt på närmare 14k per macth.
VI kommer knappast ha ett snitt på 8k per match heller.
Frågan är om AIK går upp, jag tvivlar.
Däremot kan det kraftigt diskuteras varför Globen och Hovet skall ha samma hyra. Hovet borde vara 50% billigare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Globen vs Hovet känns i dagsläget tämligen meningslöst att diskutera.

Däremot ställer jag mig frågande till ett påstående jag läste i min lokaltidning där de tog upp publikintäktstapp i "finanskrisens" spår. DIF Hockey var en av föreningarna som det nämndes och där stod det något i stil med "Vi har förlorat 1500-2000 personer per match som en direkt följd av det finansiella läget; folk har helt enkelt inte råd att gå på hockey" (i runda slängar, kontentan av uttalet var så i alla fall). Verkar fruktansvärt enkelt att skylla på, jag och nog många med mig tror verkligen inte att det här har haft någon större effekt. Några hundra per match kan det säkert ha påverkat, men att komma och påstå att man förlorat nästan 2000 / match är ju löjeväckande. Hur kommer det sig att lagen som faktiskt vinner en del matcher på hemmaplan inte haft något gigantiskt publiktapp den här säsongen i sådana fall?

Kan vi inte en gång för alla bestämma oss för att det är tabellplaceringen, och då det självklara sambandet med hur pass attraktiv ishockey ett lag presterar, som är direkt avgörande för hur stora publikintäkter ett lag får. Punkt slut.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

-daniel- skrev:Globen vs Hovet känns i dagsläget tämligen meningslöst att diskutera.

Däremot ställer jag mig frågande till ett påstående jag läste i min lokaltidning där de tog upp publikintäktstapp i "finanskrisens" spår. DIF Hockey var en av föreningarna som det nämndes och där stod det något i stil med "Vi har förlorat 1500-2000 personer per match som en direkt följd av det finansiella läget; folk har helt enkelt inte råd att gå på hockey" (i runda slängar, kontentan av uttalet var så i alla fall). Verkar fruktansvärt enkelt att skylla på, jag och nog många med mig tror verkligen inte att det här har haft någon större effekt. Några hundra per match kan det säkert ha påverkat, men att komma och påstå att man förlorat nästan 2000 / match är ju löjeväckande. Hur kommer det sig att lagen som faktiskt vinner en del matcher på hemmaplan inte haft något gigantiskt publiktapp den här säsongen i sådana fall?

Kan vi inte en gång för alla bestämma oss för att det är tabellplaceringen, och då det självklara sambandet med hur pass attraktiv ishockey ett lag presterar, som är direkt avgörande för hur stora publikintäkter ett lag får. Punkt slut.
Detta låter som sagt som en krystad bortförklaring...
Kanadensarna har ett talesätt: "Har man en bortförklaring, så tar man den..." Här låter det verkligen som om det dök upp en anledning och då högg man blixtsnabbt och överdrivet.
Skriv svar