Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Acery

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008

Inlägg av Acery »

Grattis till en viktig seger i en jäkligt bra match.

Som Färjestadare är jag grymt nöjd med våra Juniorer som visar att dom håller på denna nivån.

Aldrig kul att förlora. Men det är inte den första genomklappningen i sista perioden iår för våran del.
Användarvisningsbild
M_or0t
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av M_or0t »

Yes vad skönt! :mrgreen: Lyckades till och med tippa rätt,, tidigare inlägg.

Kul för Ahlén att få avgöra.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Helgen är räddad, Åh en sådan härlig dag!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Väldigt trist om Antes handled nu är bruten som Aftonbladet säger. Tycker han har utvecklats riktigt bra.

I övrigt var det skönt med seger. Hoppas att Skellefteå vinner så är det "bara" 3 poäng upp till Modo.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Riktigt härligt det här. Skönt också för Ahlén, och jag minns allt dom som hellre ville se Ledin i DIFs a-lag än Ahlén. Visserligen har inte Ahlén spelat så många matcher, men vilken krigare han är. Vågar ta stryk också, och struntar i vem det är han ger sig på om det behövs.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jävligt skönt med 3 poäng såklart. Men snälla snälla snälla grips inte av hybris och tro att det har vänt nu, för det har det inte spelmässigt iaf. Det krävs fortfarande radikala förändringar.. vi möter ett Färjestad som spelar med ett lag som är väldigt långt från ordinarie och som gör en tveksam arbetsinsats och ändå känns det inte direkt som att vi är det bättre laget...
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

va ska man säga? jag har tyckt att micke Ahlén skulle fått chansen mycket tidigare redan efter hans fina försäsong:) En så spelare vi behöver som tar kampen framför mål ! och inte runt nere i hörnerna. Måste ge pluss till Ölvestad och speciellt för det sista målet som är ett gammalt typiskt Ölvestad prestation då han trycker sig förbi motståndaren ! Som sedan Ahlén rakar in ! Så skön seger ! Fortsätt vinna nu ! DIF <3
Senast redigerad av sportfåne den 2008-12-06 18:35:41, redigerad totalt 1 gånger.
DIF <3
Acery

Inlägg av Acery »

*Knirre skrev:Jävligt skönt med 3 poäng såklart. Men snälla snälla snälla grips inte av hybris och tro att det har vänt nu, för det har det inte spelmässigt iaf. Det krävs fortfarande radikala förändringar.. vi möter ett Färjestad som spelar med ett lag som är väldigt långt från ordinarie och som gör en tveksam arbetsinsats och ändå känns det inte direkt som att vi är det bättre laget...
Tror att det du säger stämmer.

Färjestad var verkligen inte bra idag. Fruktansvärt lojt runt båda målgårdarna.

Jag vill verkligen se Dif i ES. Jag har enormt starka känslor för föreningen då jag är uppväxt i Danderyd.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa du kära Jimmie, vart har du varit?
Ditt agerande innan 3-2 målet, det är ju det som alltid har varit Ölvestad för mig.

Synd att kalla Ahlén blyg

3 rätt så oväntade poäng men desto mer välkomna så klart.
Dock för tidigt att dra några störe växlar av detta men fantastiskt skönt att få vila från ångesten en lördag som omväxling
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Acery

Inlägg av Acery »

Lee Harvey Oswald skrev:Jaa du kära Jimmie, vart har du varit?
Ditt agerande innan 3-2 målet, det är ju det som alltid har varit Ölvestad för mig.

Dock för tidigt att dra några störe växlar av detta men fantastiskt skönt att få vila från ångesten en lördag som omväxling
Oväntade? Varför?

Sålänge man är inom 3 mål ifrån Färjestad inför slutperioden så har man en god chans att vinna.

Ett OERHÖRT skadedrabbat Färjestad.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

En hyfsad match mot ett skadeskjutet Färjestad med 3 poäng som resultat. Otroligt jävla skönt.
Vågar dock inte tänka några för positiva tankar än. Det är lååååång väg kvar. Men se till att spöa Luleå härnäst så är vi en bit på väg iaf.

Stort plus till Ahlén-kedjan ikväll som verkligen krigade konstant på isen.
Sen kommer det ju tydligen alltid en motgång med en medgång i år då Engqvist blev skadad. Jävligt tråkigt.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Crashmash:

Jag var en av de som ville se Ledin i Djurgården och det vill jag fortfarande, men jag minns inte att jag sa "hellre". Varför inte bägge? Jag var grymt imponerad av Ahlén idag. Bäst på isen tillsammans med Ölvestad.

Bra var även Honken, Otto, Danielsson, Figren, Wesslau, Linkan (kan dock mycket bättre) och Printz.

Bland de sämre var: Schneider, Tim Eriksson och Ragge.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

De som inte såg att Niklas Anger var matchens lirare är både yra, blinda och kanske även fulla hönor.
Olon

Inlägg av Olon »

Acery skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Jaa du kära Jimmie, vart har du varit?

Oväntade? Varför?

Sålänge man är inom 3 mål ifrån Färjestad inför slutperioden så har man en god chans att vinna.

Ett OERHÖRT skadedrabbat Färjestad.
Haha, "OERHÖRT"? Färjestad har väl bara Nordström, Rhodin och Goren borta? Dvs en spelare mer än DIF...
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm_dif skrev: 1-0 PP - David Schneider
1-1 - Richard Wallin (tjocka jävla tattaren) :wink:
2-1 - Niklas Danielsson
3-1 PP - Andreas Holmqvist (om han spelar imorgon)
3-2 - Lee Goren

Åhhh en sådan härlig dag, Djurgårn vann, Djurgårn vann! :D
Bra gissning från min sida! :D

Härlig match.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar