Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Inlägg av sportfåne »

Svinet jämtin gör en solklar bentackling och Holmqvist ger igen som jag tycker är rätt! då blir bara Holmqvist utvisad :!: :evil: Sen gör Josefsson en tackling som inte är hälften så ful som jämtins och då åker han ut ? Asså vad håller dommarna för nivå egentligen ! :evil: Lutar tyvärr åt torsk idag igen :( men vi ska aldrig ge upp !
DIF <3
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Orkar inte se eländet men hur ser det ut? 14-3 i skott i andra ser inte helt jävla lovande ut?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Oscar Eklund... behöver jag säga mer? Och Wesslau.. mår så dåligt att jag inte får ur mig mer än så..

För övrigt skulle jag lätt offra en långtidsavstängning (bara han är tillbaka till kvalserien) på någon av våra spelare för att ta hand om Jämtin en gång för alla.,.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SKJUT I PP DJURGÅRDEN!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Fyfan va härligt!
1 poäng, långt över godkänt!
Wesslau spelar bra, och december är här... Nu kommer den efterlängtade vändningen!

Härliga Djurgår'n! :D
Senast redigerad av sthlm_dif den 2008-12-02 21:26:45, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Vi saknade verkligen Holmqvist idag :( Annars hade det nog blivit fler pp mål... En poäng mot serieledarna bort måste ju ses som godkänt iaf men i sudden VARFÖR VARFÖR går vi inte för en extra poäng ?! Vi har ju inget att förlora det är ju bara att gå på jätte offensiv !
Engqvist gör det riktigt snyggt sista dragningarna och serverar Otto som lägger det i....taket ? inte nät taket utan arenans tak..
DIF <3
Tour Burner

Inlägg av Tour Burner »

Ja det var en helt ok bortamatch. En undring bara, vad sjutton håller Nicky D. på med egentligen? Har inte sett honom göra en bra match på hela säsongen men ändå så verkar firma Montén/Johansson ha fullt förtroende för honom i PP. När gjorde karln mål senaste t ex? Edit my bad...han nätade som sagt idag. var innan jag slog på tvn.
Senast redigerad av Tour Burner den 2008-12-02 21:38:16, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

En riktigt bra laginsats..Hoppas dom fortsätter så här nu..
Jobbar för varandra stenhårt över hela banan..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

KÄNSLAN ATT SLIPPA GÅ POÄNGLÖS kommer ha stor betydelse för nästkommande match. Jag hoppas verkligen att det vänder nu, jag HOPPAS. Domarjäveln var usel åt båda håll, Anger, Engqvist, Otto matchens lirare. Bremberg slänger bort för många puckar på offensiv blå och röd...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tour Burner skrev:Ja det var en helt ok bortamatch. En undring bara, vad sjutton håller Nicky D. på med egentligen? Har inte sett honom göra en bra match på hela säsongen men ändå så verkar firma Montén/Johansson ha fullt förtroende för honom i PP. När gjorde karln mål senaste t ex?

Han gjorde mål ikväll
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Cred till killarna som inte vek ner sig trots skador. Bra jobb. Hoppas nu vi kan samla ihop oss och fortsätta poängtrenden. Törs FAN inte ta ut nått än på ett tag, men en liten ljusglimt efter allt novembermörker. Välkommen december :wink:
Highwind

Inlägg av Highwind »

Figrén bör återigen (?) ta plats med Anger och Ottoson (som börjar komma igång igen).

Jobbigt med Rangarsson och Holmqvist borta.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Vi har ju fortfarande inte spelet, men det kanske kommer efter den här poängen. Wesslau spelar bra och är den som räddar oss kvar i matchen vid ett flertal tillfällen, ingen skugga över honom. Men va fan sysslar O Eklund med vid LHC:s första mål "-Ursäkta får jag sticka fram klubban innan du ska skjuta?, Nähä, ok, då låter jag bli!" Suck!!!

Vi spelar hyfsat efter 3-3, men sen mot slutet så börjar vi backa hem istället för att våga gå framåt, vi kommer in över offensiv blå och så vänder vi hem med pucken och vad händer då, jo vi drar på oss en utvisning i egen zon. Lyckat!!

Nej nu ska vi va positiva som sagt, en poäng är en poäng!
Nu vänder vi på skiten och börjar med att vinna kommande hemmamatcher!! :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Återigen, hade vi haft en målvakt av hyfsad elitserieklass hade vi vunnit den här matchen. Visst, skotten han släpper in ser svåra ut, men betänk att puckarna mer eller mindre går igenom honom, han gör ju absolut ingenting mer än tar det han ska. En sån målvakt vinner inga bortamatcher i Linköping.

Skönt med en poäng i alla fall.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ett litet fall framåt & "Bara" 3 insläppta mål, dock kvarstår det största problemet...målskyttet.
För att DIF ska göra mål krävs det 2st 5-3 lägen.

Stark kämpainsatts dock
Holmqvist troligen borta resten av veckan..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar