Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
- Lee Harvey Oswald
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Vad det smärtar att se detta DIF i match efter match agera som en påse hundbajs.
Man skapar i princip inga målchanser & ändå blir det luckor bakåt, det borde inte vara möjligt.
Måste nypa mig i armen för förstå att denna på pappret hyfsade DIF-trupp presterar en hockey som befinner sig på en nivå i låg div.1 klass.
-Ölvestad, tack för alla år av slit efter sargerna, men nu är det dags att göra nåt annat.
-Schneider måste vara bland det mediokraste spelare som gått under epitetet ”Artist”, han har inte ett rätt ute på isen.
Man skapar i princip inga målchanser & ändå blir det luckor bakåt, det borde inte vara möjligt.
Måste nypa mig i armen för förstå att denna på pappret hyfsade DIF-trupp presterar en hockey som befinner sig på en nivå i låg div.1 klass.
-Ölvestad, tack för alla år av slit efter sargerna, men nu är det dags att göra nåt annat.
-Schneider måste vara bland det mediokraste spelare som gått under epitetet ”Artist”, han har inte ett rätt ute på isen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Absolut, man förstår ju om krafterna rinner ur övriga laget när dem får se alla Ölvestads huvudlösa utvisningar. Måste ju kännas hopplöst.
Jag har tidigare haft lite överseende med Ölvestad för att man vet ju att han växer ett par storlekar i slutspel. det var ju bara han och Otto som lyfte sig förra säsongen.
Men nu handlar det ju om att hitta tillbaka till ett spel så att vi överhuvud taget tar oss till slutspel.
Jag har tidigare haft lite överseende med Ölvestad för att man vet ju att han växer ett par storlekar i slutspel. det var ju bara han och Otto som lyfte sig förra säsongen.
Men nu handlar det ju om att hitta tillbaka till ett spel så att vi överhuvud taget tar oss till slutspel.
Monten och Johansson får inte ut ett skit av det här laget..
Och det syns på isen..ser förvirrat ut, inga linjer i spelet
Och det syns på isen..ser förvirrat ut, inga linjer i spelet
"Han ser nästan lite glad ut varje gång han blir intervjuad Tomas Montén trots det prikära läget för Djurgården"
Detta sa Niklas Holmgren efter intervjun inför tredje då Montén stod och skämtade lite och var på allmänt gott humör. T.o.m kommentatorerna har börjat inse detta väldigt märkliga beteende.
Undra om inte Montén kanske är anställd av AIK egentligen? Som ansvarig för att skicka DIF ner till kvalserien. Isf lyckas han finfint hittills.
Detta sa Niklas Holmgren efter intervjun inför tredje då Montén stod och skämtade lite och var på allmänt gott humör. T.o.m kommentatorerna har börjat inse detta väldigt märkliga beteende.
Undra om inte Montén kanske är anställd av AIK egentligen? Som ansvarig för att skicka DIF ner till kvalserien. Isf lyckas han finfint hittills.
Orko skrev:Absolut, man förstår ju om krafterna rinner ur övriga laget när dem får se alla Ölvestads huvudlösa utvisningar. Måste ju kännas hopplöst.
Ta oss till slutspel?? Vågar inte ens tänka på plats 8 och uppåt.
Ett nytt realistiskt mål för säsongen 08/09 bör vara att inte hamna mer än 15 poäng bakom 11:an efter 55 omg.
Orkeslöst, kraftlöst, tandlöst, lamt, fartlöst, idélöst och värdelöst.
Dags för ny/nya tränare. Det duger inte med både medelmåttiga målvakter och tränare. In med Håkan Södergren tack
Dags för ny/nya tränare. Det duger inte med både medelmåttiga målvakter och tränare. In med Håkan Södergren tack
Arto Blomsten skulle jag vilja se
-
Ärligt talat vad håller monten på med i båset? Står bara där o flinar mana på grabbarna istället. Är så satans trött på den killen
LUKTAR KVALSERIEN
Vad håller vi på med ?! Jag har försökt varit possitiv och trott det här ska vända men hur ska det vända när vi inte ens kämpar !

DIF <3
Jag skulle inte ha något emot Magnus Arwedsson som har erkännt stenhårda nypor och verkligen vet vad han vill. Dessutom ingen DIF-ankytning vilket nog skulle göra det enklare "to kill your darlings"...
Avgå Monten
-
Jag skäms! Det här laget kan fara åt helvete. ingen glöd någonstans aldrig sett sämre grunspel än det vi har just nu
Nu måste fan styrelsen agera
Det måste verkligen hända någonting väldigt snart om vi inte vill spela i kvalserien i vår. Det här fungerar helt enkelt inte. Känner mig ordentligt orolig för DIF hockeys framtid för tillfället, man plockar pengar från spelarnas pensioner och ligger inom kort sist i elitserien. Fyfan.
Senast redigerad av Butta den 2008-11-20 21:22:21, redigerad totalt 1 gånger.
Forza Djurgården!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu har det hänt igen. Laget har återigen skämt ut sig på hemmaplan. Jag vågar nog påstå att vi är ett av Sveriges sämsta lag för tillfället, Allsvenskan inräknat. ALDRIG tidigare har jag sett något så viljelöst och kraftlöst. Tränarna får inte ut ett skit av laget och deras halvnöjda beteende efter matcherna är skrämmande. Fy fan!
Djurgår'n är så horribelt fantastiskt dåliga att man mår psykiskt dåligt av att se matcherna. Har aldeig tidigare varit med om något liknande. (under tidigare års svackor har vi ändå jobbat hårt och försökt i alla fall.)
Detta kommer inte att hålla, och om inte åtgärder vidtas snarast (in med Putte eller Wikegård och ta bort Montén) så kommer vi garanterat att spela i kvalserien till våren. Väl där har vi absolut ingenting att hämta.
Lycka är fortfarande att vara Djurgårdare...
Djurgår'n är så horribelt fantastiskt dåliga att man mår psykiskt dåligt av att se matcherna. Har aldeig tidigare varit med om något liknande. (under tidigare års svackor har vi ändå jobbat hårt och försökt i alla fall.)
Detta kommer inte att hålla, och om inte åtgärder vidtas snarast (in med Putte eller Wikegård och ta bort Montén) så kommer vi garanterat att spela i kvalserien till våren. Väl där har vi absolut ingenting att hämta.
Lycka är fortfarande att vara Djurgårdare...
Sjunger avgå Johnny...