Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av ludde- »

odburt skrev:Så som Dan Boyle spelar nu vore han det bästa nyförvärvet vi kunde få till nästa år. Men det är väl 1 på 1000, typ.

http://sharks.nhl.com/team/app?page=Pla ... ge&tab=prf
Han har kontrakt till 2013/2014...
Han är av NHLs bästa backar just nu...

Att han kommer till Djurgården är väl lika stor chans som att Bert Karlsson tar en plats i vår förstafemma
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Steef

Inlägg av Steef »

ludde- skrev:
odburt skrev:Så som Dan Boyle spelar nu vore han det bästa nyförvärvet vi kunde få till nästa år. Men det är väl 1 på 1000, typ.

http://sharks.nhl.com/team/app?page=Pla ... ge&tab=prf
Han har kontrakt till 2013/2014...
Han är av NHLs bästa backar just nu...

Att han kommer till Djurgården är väl lika stor chans som att Bert Karlsson tar en plats i vår förstafemma
som vissa stundtals spelar vore nog Bert Karlsson att föredra
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
pinga19

Inlägg av pinga19 »

Välkommen Bert!
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Har noterat bröderna Ahlström i Huddinge, funderar på om de kanske kan vara nåt inför nästa säsong?
De öser ju in bra med poäng i Allsvenskan och har dessutom önskvärd lokal anknytning.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Patrik_N skrev:Har noterat bröderna Ahlström i Huddinge, funderar på om de kanske kan vara nåt inför nästa säsong?
De öser ju in bra med poäng i Allsvenskan och har dessutom önskvärd lokal anknytning.
Detta trots att de ligger och harvar i botten av tabellen...
Helt klart intressant, eller har någon sett dem och har invändningar?
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

De tränade med ssk under hösten och enligt dem själva så ligger förortslaget närmast till hands om det skall bli spel i ES.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kalle

Inlägg av Kalle »

Jag såg dem när de lirade får nån vecka sen mot Almtuna.
Jag tycker inte att de är så bra som de blir uppskrivna som. De får enormt med speltid i pp och också i 5 mot 5. Samtidigt så får Huddinge många gratis mål, då de ofta ligger under med ganska klara siffror och då slappnar motståndarna av. Sammanfattningsvis har jag svårt att se dem i ES inom närmaste året, de skulle behöva byta till en bättre HA-klubb och lyckas där först.

Ska också påpeka att C. Gustavsson helt klart överglänste bröderna Ahlström i den matchen. Calle var riktigt bra och spelade med ett självförtroende som man inte såg han lira med i DIF särskilt ofta....
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Det finns redan ett brödrapar i Djurgården, nästa säsong kan det vara två.

Tvillingarna Ahlström har sin vana trogen öst in poäng i år också i hockeyallsvenskan och som vanligt har detta skett i bottenlaget Huddinge. (Oscar 13+15=28 och Victor 11+16 =27)
Undrar hur många pinnar de skulle ha i en bättre omgivning?

Att de båda 22-åringarna (nyss fyllda, 15 november) spelar i elitserien nästa år kan jag nog sätta någon hundring på.
Frågan är bara var.

Under kommande landslagsuppehåll ska twinsen hur som helst hälsa på hos DIF. Någon "try out" handlar det inte om, då Djurgårdstränaren Micke Johansson ju redan har koll på brorsorna sedan tiden som Huddingetränare.

Däremot ska de ta ett par dagar för att vara på Hovet och känna stämningen i laget, i föreningen, kolla hur det verkar funka där, känna om de själva skulle kunna trivas i gänget osv.

Det är ju i och för sig fler klubbar som gärna vill ha besök av Huddingetvillingarna (som redan hälsat på SSK i början av november) så någon eller några klubbar till kommer de att besöka. Men nästa vecka är det alltså DIF.

Och när de väl ska välja klubb så är det knappast någon nackdel för Djurgården att Ahlströms och Micke Johansson känner varandra sedan förr. Liksom att det i DIF är "tillåtet" att spela offensiv hockey, något som twinsen verkligen är bra på.
Lucas

Inlägg av Lucas »

robin_dif skrev:Det finns redan ett brödrapar i Djurgården, nästa säsong kan det vara två.

Tvillingarna Ahlström har sin vana trogen öst in poäng i år också i hockeyallsvenskan och som vanligt har detta skett i bottenlaget Huddinge. (Oscar 13+15=28 och Victor 11+16 =27)
Undrar hur många pinnar de skulle ha i en bättre omgivning?

Att de båda 22-åringarna (nyss fyllda, 15 november) spelar i elitserien nästa år kan jag nog sätta någon hundring på.
Frågan är bara var.

Under kommande landslagsuppehåll ska twinsen hur som helst hälsa på hos DIF. Någon "try out" handlar det inte om, då Djurgårdstränaren Micke Johansson ju redan har koll på brorsorna sedan tiden som Huddingetränare.

Däremot ska de ta ett par dagar för att vara på Hovet och känna stämningen i laget, i föreningen, kolla hur det verkar funka där, känna om de själva skulle kunna trivas i gänget osv.

Det är ju i och för sig fler klubbar som gärna vill ha besök av Huddingetvillingarna (som redan hälsat på SSK i början av november) så någon eller några klubbar till kommer de att besöka. Men nästa vecka är det alltså DIF.

Och när de väl ska välja klubb så är det knappast någon nackdel för Djurgården att Ahlströms och Micke Johansson känner varandra sedan förr. Liksom att det i DIF är "tillåtet" att spela offensiv hockey, något som twinsen verkligen är bra på.
Låter väldigt interessant, har du någon källa eller svamlar du bara?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

taget från Hockeybloggen på City.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

En spelar som jag skulle vilja se i Djurgårds tröjan nästa år är en spelare som tacklas, inte Ossi (eller jo varför inte) men spelaren jag syftar på är Douglas Murray.
Jag hör för mig att förra året efter VM stod det i nogon tidning att han skulle kunna tänka sig att spela i Elitserien och just DJURGÅRDEN!!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Sebbe G skrev:En spelar som jag skulle vilja se i Djurgårds tröjan nästa år är en spelare som tacklas, inte Ossi (eller jo varför inte) men spelaren jag syftar på är Douglas Murray.
Jag hör för mig att förra året efter VM stod det i nogon tidning att han skulle kunna tänka sig att spela i Elitserien och just DJURGÅRDEN!!
Det vore väl underbart, men känns ej troligt då han har kontrakt med Sharks till och med säsongen 2012/2013
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

ludde- skrev:
Sebbe G skrev:En spelar som jag skulle vilja se i Djurgårds tröjan nästa år är en spelare som tacklas, inte Ossi (eller jo varför inte) men spelaren jag syftar på är Douglas Murray.
Det vore väl underbart, men känns ej troligt då han har kontrakt med Sharks till och med säsongen 2012/2013
på Sharks hemsida står det att han får ca 16 min speltid per match så man kan ju hoppas att han kanske, men bara kanske vill lämna klubben för Elitserie spel!
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Håller med om att Douglas Murray skulle vara väldigt intressant och bra spelare att få in till Djurgården. Men som vissa redan har nämnt så tror jag inte han är villig att spela för Djurgården redan nästa säsong.

Men en som jag har stora förhoppningar på till nästa säsong det är Marcus Nilson. Förhoppningsvis vill han komma hem till Djurgården igen.

De formationer som skrevs i början av forumet var många väldigt intressanta men kanske lite väl optimistiska, tror tyvärr inte på alla spelare.
Men hoppas kan man ju alltid göra. :)

Vad har ni alla för drömvärvningar till nästa säsong. Jag menar då förstås realistiska övergångar.

Själv är det som sagt Mackan och sen kanske även Nisse Ekman. Finns säkert fler aktuella spelare som jag dock inte kommer på nu.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Självklart längtar vi alla efter Monstret Murray, kommer bli som en dröm att se honom mangla sönder Jämtin, Fernholm, och alla andra subbor i Lhc. Men det kommer dröja ett tag. Kul dock att vi kan vara 100% säker på att han kommer till oss iaf! Hoppas han fortsätter göra sitt jobb på ett bra sätt som han gör nu (inte för bra dock..), och vänder hem till oss när kontraktet går ut.

Drömvärvningar som är realistiska har vi ju massvis med, framför allt klassikera; Mackan, Thoressen, Ekman och till och med Tellan.

Tror och hoppas på Mackan nästa säsong, även Ekman (innan han är alldeles för gammal). Tellan dröjer, och Thoresen tror jag inte vi får se i DIF igen.. Även om jag önskade det var möjligt.

Sen kan man ju alltid tok hoppas att Theodore och Boyle tar en vända 'hem' ;) Men men.. Man måste väl få drömma lite efter att dom sagt hur mycket dom älskade Stockholm etc!
Låst