Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008
Helber i taket är ett skämt. DIF har spelare som vunnit massor med sm-guld, spelat hundratals matcher och landskamper, som inte ens är påtänkta. Línköping (eller ska man säga Cluben?) hänger upp en amerikan som på sina imponerande 2(!) säsonger i Elitserien totalt mäktade med ynka 30 poäng.
Vad säger ni? Dags för Longstaff i taket? Eller Jocke Musakka? Kanske Patrik Hofbauer?
Sveriges stormakt.
Muhahahahaha!
Vad säger ni? Dags för Longstaff i taket? Eller Jocke Musakka? Kanske Patrik Hofbauer?
Sveriges stormakt.
Muhahahahaha!
MAP skrev:Helber i taket är ett skämt. DIF har spelare som vunnit massor med sm-guld, spelat hundratals matcher och landskamper, som inte ens är påtänkta. Línköping (eller ska man säga Cluben?) hänger upp en amerikan som på sina imponerande 2(!) säsonger i Elitserien totalt mäktade med ynka 30 poäng.
Sveriges stormakt.
Muhahahahaha!
Glöm inte Andre mattsson och Jonas Liwing...*S*
Gör det rätta spräng cloetta[/quote]
haha klockren
haha klockren

DIF <3
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Zackrisson efter matchen? Hehe 

Säg den glädje som varar
Frågan är hur en klack vars längsta ramsa är "clüben - klappklappklapp" (eller? jag kommer inte ihåg någon annan i alla fall) ska kunna sjunga med i en introsång ...Så grant står Östergyllen i sommarfager prakt
och skördarna, de gyllene, de bölja.
Väl hundra vita kyrktorn på slätten hålla vakt,
längs insjöstrand som glittervågor skölja.
Ej finns en nejd så härlig, så solig som vår bygd,
där gamla minnen sova i gröna björkars skygd,
vårt barndomshem, vårt fagra Östergyllen!
-
- Säsongskort: Ja
Krossa plast cluben!
- Lee Harvey Oswald
DIF, tipparnas mardröm just nu.
Alla resultat från 5-3 till 2-7 är möjliga i denna match.
Är lhc riktigt på tå blir det tufft för DIF att få med sig några pinnar, vilket ändå får ses som ett måste då 3 blytunga bortamatcher i rad väntar med förmodad skral poängskörd
(HV, Luleå, Tik)
DIF-lsd 3-3
Är lhc riktigt på tå blir det tufft för DIF att få med sig några pinnar, vilket ändå får ses som ett måste då 3 blytunga bortamatcher i rad väntar med förmodad skral poängskörd
(HV, Luleå, Tik)
DIF-lsd 3-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:DIF, tipparnas mardröm just nu.
(HV, Luleå, Tik)
DIF-lsd 3-3
Självklart så vill man att DIF krossar denna plastklubb, men man kan inte riktigt lita på DIF känns det som. DIF har svårt att spela två matcher i rad som är bra, nu så tycker inte jag att matchen mot Rögle var speciellt bra, så detta kanske borgar för att DIF gör en bra match mot Lhc.
Har det blivit förbjudet med tacklingar denna säsongen?
Om inte så sulle jag vilja se DIF köra på lite, upp med dom i planket.
4-2.
Tror att det har mycket att göra med Jimmies frånvaro från isen. När Jimmie kliver upp gör gör Fimpen det, sen gör Printz det, sen gör Henke det osv.Caveman skrev: Har det blivit förbjudet med tacklingar denna säsongen?
Om inte så sulle jag vilja se DIF köra på lite, upp med dom i planket.
4-2.
Kan inte låta bli att skratta när jag läser nyheten om matchen. Skribenten(erna?) hånar allt mer och mer motståndet, vilket jag tycker helt sjukt roligt! Tror jag dog av skratt när jag läste och sen såg filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=w5MTdkPgKc8
Vilken jävla dialekt.
http://www.youtube.com/watch?v=w5MTdkPgKc8
Vilken jävla dialekt.
- -daniel-
Bingo! Vill ha tillbaka en fräsch och spelsugen Ölvestad.odburt skrev:
Tror att det har mycket att göra med Jimmies frånvaro från isen. När Jimmie kliver upp gör gör Fimpen det, sen gör Printz det, sen gör Henke det osv.
Nåväl, matchen mot lhc blir en jävligt viktig drabbning. Inte bara för DIF's placering i tabellen, utan också för självfötroendet. Vi behöver en 3 poängare på hemmaplan igen. Ge den till oss imorgon, TACK.
Åker vi på en tung förlust känns nästa vecka helt plötsligt riktigt jobbig, idel svettiga bortamatcher kan få ner oss i Mora-träsk (eller åtminstonde på väg mot det försmädliga kvalträsket).
-
Härlig hatmatch mot "cluben". Som vanligt perfekt uppladdning för en partylördag!
Väl mött!
Väl mött!
Någon som vet hur många biljetter som är sålda?
Måste vara över 5000 i alla fall
Tror och hoppas på över 6000! Bönderna ska få uppleva "en jävla massa bönder" likadant som i kvartsfinal 3 förra året, när hela klacken och långsidan stod upp och skrek en jävla massa bönder...
Krossa LHC!

Tror och hoppas på över 6000! Bönderna ska få uppleva "en jävla massa bönder" likadant som i kvartsfinal 3 förra året, när hela klacken och långsidan stod upp och skrek en jävla massa bönder...

Krossa LHC!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Över 5200 ialf.sthlm_dif skrev:Någon som vet hur många biljetter som är sålda?
Krossa LHC!
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5055
-
Krossa svinen ifrån Linköping! Den som får Fernholm och gråta tycker jag kan få sig en peng! 
KROSSA KROSSA KROSSA! Bokstavligt talat...

KROSSA KROSSA KROSSA! Bokstavligt talat...