Daniel Larsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

För femtielfte gången, Staña är klar för en rysk klubb.
Bild
Olon

Re: Stana för fan

Inlägg av Olon »

Becke skrev:
Sidney Crosby skrev:
Becke skrev:
Bjurling_39 skrev:Vem är tillgänglig som ersättare till Larsson då? Det stod att Dif letar ny? Eller har jag fel?
Har alla missat att Stana är klubblös eller ?.. DIF bör ringa killen snabbare än fan

Har du missat att Gustaf Wesslau är klar?
Nej det har jag inte gjort men jag tror inte han håller den klass som behövs.. Stana hade varit ett smartare och bättre val
Hade det verkligen varit ett smartare alternativ med den ekonomi vi har? Sällan, DIF gör rätt i att satsa på Lill-Riddarn.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stambert skrev:Du har helt rätt i att muntliga överenskommelser brytits tidigare. Vad som är ganska unikt i det här fallet är att den svikaren som brytit det muntliga avtalet och gjort att vi tvingats panikvärva en ledig målvakt i mitten av maj HYLLAS av ett helt forum!!!!
Hade det inte varit för dina relativt goda skrivkunskaper hade jag trott att du var 7-8 år gammal ...(högst)
lilleman

Inlägg av lilleman »

Stambert skrev:
lilleman skrev:Muntliga överkommelser har gjorts många gånger och misslyckats flera gånger. Titta bara på Batan, muntlig överkommelser, men han bytte klubb.

Man ska aldrig vara säkert på nått som är en muntlig överkommelse!
Du har helt rätt i att muntliga överenskommelser brytits tidigare. Vad som är ganska unikt i det här fallet är att den svikaren som brytit det muntliga avtalet och gjort att vi tvingats panikvärva en ledig målvakt i mitten av maj HYLLAS av ett helt forum!!!!
Så allt bra han har gjort för denna klubb ska vi skita i? Nej, jag tycker inte det!

Klart han ska hyllas....
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
janne08

Inlägg av janne08 »

Läget är enkelt, muntliga avtal eller överenskommelser Gäller så enkel
är lagstifftningen, men det är ju också en fråga om heder.
Vad som har överenkommit vet bara parterna.
Jag har förståelse för att Daniel ser en chans att på spela NHL, men handen på hjärtat han kommer att tillbringa större delen av sin tid i AHL.
Daniel är en bra målvakt men NHL kvalitet, nä inte ännu.
Jag tror att det hade varit bra om Daniel hade stannat ett år till i DIF, som Bengan valde att göra. Därför tror jag att det blir ett Stefan Liv fall av Daniel och troligen ser vi inte honom i en DIF-tröja mer.
Men självklat önskar jag Daniel all lycka i USA

Nu är det bara 5 månader kvar !!!!!
Bigge

Inlägg av Bigge »

janne08 skrev:Läget är enkelt, muntliga avtal eller överenskommelser Gäller så enkel
Jag har förståelse för att Daniel ser en chans att på spela NHL, men handen på hjärtat han kommer att tillbringa större delen av sin tid i AHL.
Jag tror att det hade varit bra om Daniel hade stannat ett år till i DIF, som Bengan valde att göra. Därför tror jag att det blir ett Stefan Liv fall av Daniel och troligen ser vi inte honom i en DIF-tröja mer.

Muntliga avtal är inte värda ett skit varken inom sport eller annat. Isåfall hade väl varenda snickare,rörmokare m.m varit stämda nu för alla muntliga avtal ang när de ska komma fixa saker och ting ;)

Håller med Kall-El de borde KRÄVT ett hundra procentigt besked av Larsson, istället för att chansa att han skulle lånas ut av Detroit nästa säsong också. Då hade vi haft mer tid att kolla över målvaktsidan. Dessutom tror jag inte vi behöver vara oroliga över de målvakter vi har, DIF brukar ha en fin tendens att få fram bra målvakter. Alla tidningar gnällde på DIF och att det skulle bli Djurgårdens fall förra säsongen, vad hände..Utsedd till ES bästa målvakt
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kom igen nu, vad ska man egentligen begära av en bonde? :D
Säg den glädje som varar
Olon

Inlägg av Olon »

janne08 skrev:Läget är enkelt, muntliga avtal eller överenskommelser Gäller så enkel

Suck. Jag citerar mig själv:
Olon skrev:Nu när andraplatsen i Detroit är öppen kommer den med all säkerhet att ges till Howard, vilket innebär att farmarlaget behöver en ny förstamålvakt: Larsson! Väntar han ett år så kommer någon annan att ta den platsen, och då har Larsson inte alls lika stora chanser till mycket spel som han har nu.

Det är inte alltid bättre att vänta några år, som alla verkar tro, utan det måste passa med timingen också. Timingen nu är ju perfekt för Larsson, mycket bättre än då Liv stack - Liv som ju bekant kom tillbaka efter ett år, trots flera säsonger i HV och landslaget.
Att få mycket speltid i AHL är fan så mycket mer utvecklande för en målvakt, än att få lika mycket speltid i Elitserien. Speciellt med tanke på att det tar tid att lära sig spelstilen i Nordamerika. Som läget var för några veckor sedan, när Detroit fortfarande räknade med Hasek, hade det varit en helt annan sak - då Larsson knappast hade fått ens i närheten av så mycket speltid som han kommer att få nu.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Bigge skrev:

Muntliga avtal är inte värda ett skit varken inom sport eller annat. Isåfall hade väl varenda snickare,rörmokare m.m varit stämda nu för alla muntliga avtal ang när de ska komma fixa saker och ting ;)

Håller med Kall-El de borde KRÄVT ett hundra procentigt besked av Larsson, istället för att chansa att han skulle lånas ut av Detroit nästa säsong också. Då hade vi haft mer tid att kolla över målvaktsidan. Dessutom tror jag inte vi behöver vara oroliga över de målvakter vi har, DIF brukar ha en fin tendens att få fram bra målvakter. Alla tidningar gnällde på DIF och att det skulle bli Djurgårdens fall förra säsongen, vad hände..Utsedd till ES bästa målvakt
Vadå krävt ett 100% besked och chansa?

Ledningen fick klara besked från Daniel att han skulle spela ett år till med DIF även om han skrev kontrakt med Detroit.

Mer skall inte behövas, ingår man ett avtal skall det följas. Som någon skrev, det är en fråga om heder.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Ni som klankar ner på Daniel Larsson är fruktansvärt otacksamma och borde tamigfan skämmas. Det var Daniel som fick oss till slutspel!

Ingen kan klandra honom för att han väljer NHL när han nu fått chansen. Han förtjänar det verkligen.

Och angående muntliga avtal så måste mig veteligen båda parter vara överens om att det finns ett avtal, annars är det inte mycket värt.

Daniel kan mycket väl ha sagt nåt i stil med "Som det ser ut just nu kommer jag stanna i DIF ett år till" Men så ändras förutsättningarna. Alltså gäller det inte längre.

Riktigt naivt av DIFs ledning att inte scouta en ny målvakt tidigare när man vet att Detroit rycker i Daniel. Spelare som får chansen i NHL brukar enligt tradition ta den... Inget ovanligt direkt..

Lycka till Daniel! Om ett par år har du förstaspaden på andra sidan.
i
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

isolerad skrev:Ni som klankar ner på Daniel Larsson är fruktansvärt otacksamma och borde tamigfan skämmas. Det var Daniel som fick oss till slutspel!

Ingen kan klandra honom för att han väljer NHL när han nu fått chansen. Han förtjänar det verkligen.

Och angående muntliga avtal så måste mig veteligen båda parter vara överens om att det finns ett avtal, annars är det inte mycket värt.

Daniel kan mycket väl ha sagt nåt i stil med "Som det ser ut just nu kommer jag stanna i DIF ett år till" Men så ändras förutsättningarna. Alltså gäller det inte längre.

Riktigt naivt av DIFs ledning att inte scouta en ny målvakt tidigare när man vet att Detroit rycker i Daniel. Spelare som får chansen i NHL brukar enligt tradition ta den... Inget ovanligt direkt..

Utan Daniel Larssons helt ofattbara tabbar hade vi varit ett topp 4-lag.

Visst, han var grym mestadels, men jag anser att det var Ossi, Linkan och Otto som var de mest bidragande orsakerna till att vi tog oss till slutspel.
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Emil svelander skrev:
isolerad skrev:Ni som klankar ner på Daniel Larsson är fruktansvärt otacksamma och borde tamigfan skämmas. Det var Daniel som fick oss till slutspel!

Visst, han var grym mestadels, men jag anser att det var Ossi, Linkan och Otto som var de mest bidragande orsakerna till att vi tog oss till slutspel.
Han var jävligt bra, bra nog för att göra upp för tabbarna.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Emil svelander skrev:

Haha, ursäkta? Vilken målvakt hade varit bättre?

Larsson hade tredje bäst räddningsprocent och då spelade han 15-20 matcher fler än ettan och tvåan...

Du måste ha grymma krav på en målvakt...
i
jjonas

Inlägg av jjonas »

Vill passa på att tacka Daniel för allt han gjort för DIF! Du är välkommen tillbaka när som helst.

DANIEL LARSSON!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Oavsett vad vi tycker kommer Daniel Larsson att spela i AHL. Hoppas att han tar förstaspaden i Grand Rapids nästa säsong, nu när han ändå ska åka över till Nordamerika.

http://www.freep.com/apps/pbcs.dll/arti ... 15009/1048
Skriv svar