Lee Harvey Oswald skrev: För övrigt känns detta som en nöd/budgetlösning.
Man ville tidigt spika nya tränarduon utan att hosta upp en massa pengar som ändå inte finns
Önskar det båda herrarna lycka till & hoppas givetvis att det blir succé.
Men man undrar ju vem av det 2 som ska ryta till i det matcher då det etablerade spelarna inte har lust att göra skitjobbet
Montén och Johansson
- Lee Harvey Oswald
Re:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Re: Montén och Johansson
Avgå nu för fan!
-
Tränarna ska vara kvar. Det är trots allt inte många poäng upp till strecket. Dessutom har klubben inte råd att kicka dem.
Jag vet att DIF inte sparkar tränare under pågående säsong, det har blivit ett slags signum. Men å andra sidan så har situationen inte varit så här illa på länge. 05/06 och 06/07 var ju inte lysande precis men då hade vi sämre lag (på papperet) och med vilja höll vi oss ifrån kvalspel. DIF har ett gediget jobb framför sig och någonstans så måste man börja och tyvärr så tror jag att det är dags att svälja stoltheten och göra ett tränarbyte, hitta någon som har förmågan att lyfta laget.
-
Just nu skiter jag egentligen i hur mycket Micke har gjort för DIF. Sålänge det ser ut som det gör ska ingen gå säker.
-
Jag tycker att det verkade fungera förra året när Montén och Johansson var assisterande tränare. De kanske behöver några år till på sig för att verkligen etablera sig som huvudtränare i Elitserien. Varför inte behålla Montén och Johansson men istället anställa en ny huvudtränare?