Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Challen skrev:Bautabröl du skriver det här

"I Boston var det inte många som satt och man såg alldeles utmärkt. Det bästa var när det började fajtas och det bara var några centimeter plexiglas som skillde mellan undertecknad, Cam Neely och någon stackars slagpåse i motståndarlaget"

Jag lade märke till ordet Fajtas, hur många slagsmål blir det i Elitserien som inte domaren kastar sig in i? Man kan inte jämföra NHL hockey med Elitserien slagsmålsmässigt, Jag håller med Micke Nylander..
Hehe... Nä, de förstås :D

Men tänk dig följande då! Du sitter 10 cm ifrån ett guldvrålande DIF-gäng efter att setat 3 meter från Linkans guldmål :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Ser gärna också att det blir åskådarplatser nära plexit..
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Är det nån som vet varför ena sidan på hovet är tom?
whygeorgia

Givetvis ståplats

Inlägg av whygeorgia »

Jag tycker givetvis inte att man ska skippa ståplats. man kan ju ha en 5 rader stolar och resten stå på kortsidorna.

Ja va på hockey i usa i somras och ja kan hålla med om att det blir för mykcet show, alldeles för mykcet, men FYFAN va coolt det är att sitta vid plexit. Hade inte biljetter dit men gick ner i en paus och "provsatt" haha. Där va det så iaf att stolarna va ungefär vid halva sargen, så man såg skitbra.

Sen som det är sagt så är det nästan inga som sitter ner. Alla står upp.

Såhär vore nått, tog en bild av devils nya och fixa lite:

Bild
Om pengarna fanns!, men det känns som 130 milj lär räcka till mycket.

ps. haha. jag bara garvar åt luleå fansen, de är på väg ner i kvalserien och 90% av tiden skriker supportrarna "hata djurgårn" eller "hata domarn" istället för att heja på sitt lag. jag säger då det haha.[/img]
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:
Caveman skrev:...men om man är intresserad av sporten ishockey.
Då sitter man bland slipsnissarna och hejar på båda lagen för att man "älskar sporten ishockey".

Som sagt! Jag har suttit vid plexit och bättre idrottsupplevelse har jag inte haft någon gång. Att få vara så nära spelet och sitta nära och se bl.a. Ray Bourque, Cam Neely och Micke Thelvén lira, går inte att beskriva
Skitsnack, det är för dem som inte förstår/kan hockey som vill sitta vid plexit, du ser ingenting av hur lagen ställer upp i mittzonen eller för den delen vad som händer i andra zonen.

Jag håller på DIF ( född sådan) men sitter i högt upp i kurvan, har en jävla överblick ska jag säga dig.

Bourque & Cam Neely, då ser jag hellre Frylén :wink:
whygeorgia

hehe

Inlägg av whygeorgia »

Bautabröl skrev:
Challen skrev:Bautabröl du skriver det här

"I Boston var det inte många som satt och man såg alldeles utmärkt. Det bästa var när det började fajtas och det bara var några centimeter plexiglas som skillde mellan undertecknad, Cam Neely och någon stackars slagpåse i motståndarlaget"

Jag lade märke till ordet Fajtas, hur många slagsmål blir det i Elitserien som inte domaren kastar sig in i? Man kan inte jämföra NHL hockey med Elitserien slagsmålsmässigt, Jag håller med Micke Nylander..
Hehe... Nä, de förstås :D

Men tänk dig följande då! Du sitter 10 cm ifrån ett guldvrålande DIF-gäng efter att setat 3 meter från Linkans guldmål :D
Fyfan va fint det vore! :D:D

När det gäller fighter så hoppas jag förbundet ska släppa moralpaniken och tillåta fighter!!! fler lockas till matcherna pga. fighter än skräms bort av dem. Mindre fula efterslängar. Mer känslor!
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,s
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,i
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,d
g______,Kortsida,,_______
Mulltistå(________)Mulltistå
Mulltist /,,Ståplats,\Mulltistå
Mulltis /,,,,Nedre,,,,\Mulltistå

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,,_________)övre stå
,,,,,,,,,/[ståplatts övre,,,,,,,,
,,,,,,,,/[ståplatts övre],,,,,,,,

Hoppas ni fattar bättre nu annars ger jag upp :cry:
Nedre stå i mitten av kortsida 500 plattser öppet alla matcher.

Mulltistå börrjan av böjjen till slutet av böjj. börrjan av lång.
sekktioner som man har sittplatts vanliga vardagar men kan göra till riktig ståplatts till storsattsningar från klack och stormatcher.

Övre stå
Nytt etage går ifrån ena sidan på nedre stå till slutet av ena mulltistå
fasst över famillje läktare vanliga dagar förutom storsattsning från jk
då detta också byggs om till riktig ståplatts.

Riktig ståplatts = inga stolar räcken som man kan luta sig över istället!!
whygeorgia

Bern

Inlägg av whygeorgia »

De har ju saftigt med ståplats i Postfinance Arena i Bern:
http://www.sportamt-bern.ch/Portals/25/ ... 51/153.jpg
http://archiv.hockeyfans.ch/teams/bern/back21024.jpg

sen har de högst publiksnitt i europa med:P
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

whygeorgia, fina bilder. Men minska gärna den längst ned.
Säg den glädje som varar
Bobson

Inlägg av Bobson »

Bauta har du varit i Boston någongång.........? :D

du kan inte jämföra NHL's läktarkultur med den i Elitserien, men jag är inte helt emot att han sittplatser vid plexit. För min del är det dock inte platser som jag skulle försöka allt för hårt för att få tag på. Gillar att ha lite perspektiv över det hela, men den stämningen som finns i NHL får du inte här och du får definitivt inte den stämningen som finns här i NHL.

Att ha kvar ståplatser är ett absolut måste enligt mig, och jag tror att det bidrar till en atmosfär som är svår att slå när man är i ett fullsatt hovet och även Globen.

Många i Sverige är nog allt för bekväma för att hålla på som man gör i NHL om man bara hade haft sittplats, ståplats är de som hörs mest och hejjar mest! De där också de som nästintill alltid gör det där lilla extra som jag bara upplevt i Elitserien, något som sittplatser vid plexit aldrig kommer att kunna ersätta. Hovet har alla möjligheter i världen att bli en högklassig arena för ishockey i Sverige, det gäller bara att kommunen tar sitt förnuft till fånga så att det kan bli verklighet också!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bobson skrev:Bauta har du varit i Boston någongång.........? :D
Tänk för att jag har det :D

Bostonpubliken är inte som i Madison Square Garden. Den var i alla fall inte det när jag var där!

Jag vidhåller att det är upp till hela publiken att bidra till stämningen, inte bara de tappra få i klacken.
Bild

Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Bautabröl skrev:Jag hade förmånen att få vara i Boston Garden och där var det tryck, även om ståplats saknades :D
Det var da ståplasser i Boston Garden!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Royen skrev:
Bautabröl skrev:Jag hade förmånen att få vara i Boston Garden och där var det tryck, även om ståplats saknades :D
Det var da ståplasser i Boston Garden!
Blanda inte ihop Boston Garden med Bergen Garden :D
Bild

Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

warrant skrev:Ser gärna också att det blir åskådarplatser nära plexit..
Det lär aldrig hända i Stockholm! I Globen finns två rader kvar på läktaren som inte får användas på grund av brandmyndigheten, platserna kommer för nära sargen och därmed minskas utrymningsvägarna....

Det är inte som på landet då klubbdirektören är svåger med brandmästaren....
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Örebroarn skrev:Är det nån som vet varför ena sidan på hovet är tom?
Vi har satt en flatscreen tv där..

Mitt förslag, fimpa den klockan som sitter i taket (Marabou/Estrella, hur anrik den än är så är den en smula omodern) och sätt dit en eklare jumbotron i stället. På så vis frigör vi läktarplatserna vid restaurangen.

Visserligen har vi haft svårt att fylla Hovet som det redan är men i och med upprustning och ett allmänt bättre surr kring DIF hockey så kommer förhoppningsvis publiksiffrorna öka nästa säsong.
Skriv svar