Lee Harvey Oswald skrev:Själv hoppas jag på ett LÅGT kontrakt med Printz
(både tids & lönemässigt sett)
Den som börjar kasta bajs på KungRonnie går inte säker, den saken är säker
Ronnie har inget sjätte spelsinne men han är den enda av DIF:s mindre spelskickliga backar som förstår att spela efter sina resurser.
Karln gör det & har gjort det i en herrans massa säsonger nu, varje match konsekvent väljer han enklaste lösningen.
Begriper man sig inte på sån lite "primitivare" hockeykonst ska man inte uttala sig i ämnet
Ja skulle vi ha 8 sånna backar skulle det bli mysiga kvällar vid någon ute rink i Huddinge...
Vet inte hur många macther ni har sett, men jag tycker ialf att topp fem ska rankas
1 Ossi Väänänen
2 David Printz
3 T. Johansson
4 T. Petterson
5. J. Marusak
DIF:s ekonomi tillåter inte några utsvävningar, därför ser backbeståndet ut som det gör.
Men skulle någon ösa pengar över DIF är det endast 3st backar jag skulle behålla
1.Ossi (kommentar överflödig)
2.Timmy (stabil utan att glänsa, går till jobbet varje dag)
3. Ronnie (en frisk Ronnie.P är fortfarande en tillgång, glöm inte att killen platsade även på den tiden DIF hade bra backar)
Nej det var inte det jag pratade om, nån sa att R. Petterson är hur bra som helst för han kan spela efter sin förmåga. R. Petterson är en stabil back helt klart som man knappt märker av under 60 min. Men det räcker med en R. Petterson.
Jag är väldigt nöjd med våra backar, betydligt bättre än vad man trodde DIF skulle få ihop innan säsongen drog igång!
Jag ville bara framhäva Printz som utan tvekan är en av dom spelare som lyft sig mest under den här säsongen.
Inte direkt svårt att höja sig när utgångspunkten är låg div 1 klass.
Hade vi inte redan Haft Ronnie P och hade vi inte signat Frylén hade Printz haft en funktion att fylla i truppen, men i det läget han signades letade vi efter en back med offensiven som sin styrka. Printz är tyvärr raka motsatsen till detta. Dumpar man bort Frylén och ersätter honom med något mer snabbt och spelskickligt kan man tänka sig att Printz kommer mer till sin rätt. Skulle kunna tänka mig att Printz skulle kunna fungera väldigt bra tillsammans med snabb, spelskicklig back som typ Tjärnqvist, fast å andra sidan vilken spelare skulle inte fungera med honom...
Kall-El skrev:Inte direkt svårt att höja sig när utgångspunkten är låg div 1 klass.
Hade vi inte redan Haft Ronnie P och hade vi inte signat Frylén hade Printz haft en funktion att fylla i truppen, men i det läget han signades letade vi efter en back med offensiven som sin styrka. Printz är tyvärr raka motsatsen till detta. Dumpar man bort Frylén och ersätter honom med något mer snabbt och spelskickligt kan man tänka sig att Printz kommer mer till sin rätt. Skulle kunna tänka mig att Printz skulle kunna fungera väldigt bra tillsammans med snabb, spelskicklig back som typ Tjärnqvist, fast å andra sidan vilken spelare skulle inte fungera med honom...
Tydligen har vi inte sett samma matcher i år!
Ossi och Printz är dom två backarna som är nått att hänga i julgranen.
Kan hålla med Kall-El om att vi behöver mer spelande backar, men att kalla den person som såg till att vi värvade Printz för tomte är ju direkt idiotiskt! Printz är grymt viktig för laget, hans tuffhet och styrka framför det egna målet behövs verkligen och i ett kommande slutspel så kommer han bli ännu viktigare då det kommer gå riktigt hett till framför Larsson. E nån där och petar på Larsson så gör han det inte ostraffat på Printz skift i alla fall.
Sen så tycker jag nog att det finns betydligt sämre spelare i DIF än Frylen. Kolla bara på vår lagkapten, va fan pysslar karln med egentligen? Har inte några exakta siffror men skulle uppskatta det till minst 40min som han åkt ut på onödiga hakningar och efterslängar i offensiv zon, lägg till det säkert 25-30 minuter för snack och tjafs.
Ölvestad har gjort 6 poäng på 33 matcher i år och suttit utvisad 109minuter. Frylen har 6poäng på 40 matcher och dragit på sig 28 minuter.
Ölvestad ska inte va nån poängkung, men han måste kunna tygla sitt humör för att laget ska kunna dra nytta av honom och han är den sista spelaren i DIF som får ta en tvåa för hakning med tanke på den skridskoåkning han har.
Brutus skrev:Kan hålla med Kall-El om att vi behöver mer spelande backar, men att kalla den person som såg till att vi värvade Printz för tomte är ju direkt idiotiskt! Printz är grymt viktig för laget, hans tuffhet och styrka framför det egna målet behövs verkligen och i ett kommande slutspel så kommer han bli ännu viktigare då det kommer gå riktigt hett till framför Larsson. E nån där och petar på Larsson så gör han det inte ostraffat på Printz skift i alla fall.
Sen så tycker jag nog att det finns betydligt sämre spelare i DIF än Frylen. Kolla bara på vår lagkapten, va fan pysslar karln med egentligen? Har inte några exakta siffror men skulle uppskatta det till minst 40min som han åkt ut på onödiga hakningar och efterslängar i offensiv zon, lägg till det säkert 25-30 minuter för snack och tjafs.
Ölvestad har gjort 6 poäng på 33 matcher i år och suttit utvisad 109minuter. Frylen har 6poäng på 40 matcher och dragit på sig 28 minuter.
Ölvestad ska inte va nån poängkung, men han måste kunna tygla sitt humör för att laget ska kunna dra nytta av honom och han är den sista spelaren i DIF som får ta en tvåa för hakning med tanke på den skridskoåkning han har.
Å andra sidan så har Ölvestad åkt ut för sjuka saker som inga andra åkt ut för. Någon match tryckte han till en spelare, båda åkte in i sargen, Ölvestad fick ett slag i ansiktet och åker ut för holding!
Kall-El skrev:Dumpar man bort Frylén och ersätter honom med något mer snabbt och spelskickligt kan man tänka sig att Printz kommer mer till sin rätt. Skulle kunna tänka mig att Printz skulle kunna fungera väldigt bra tillsammans med snabb, spelskicklig back som typ Tjärnqvist, fast å andra sidan vilken spelare skulle inte fungera med honom...
Inte helt osannolikt att DIF plockar in ytterligare än junior vid sidan av Oscar Eklund nästa säsong. Tänkbara namn är Linus Kjell och Alexander Deilert. Gemensamt för nämnda spelare är att det är ganska snabba och spelskickliga, något som sammantaget ger än bättre balans bland backarna. Problemet i år är att Thomas J, Frylén, Ronnie och Printz inte är så snabba. Om Thomas J försvinner och ersätts av en snabbare och spelskickligare back ser det betydligt bättre ut.
Jag tycker också att Frylén är ett bottennapp. Man skulle inte efter säsongen kunna sätta sig ner och snacka med grabben och förklara att han inte kommer få någon speltid nästa säsong och få honom att gemensamt bryta kontraktet? De flesta hockeyspelarna skulle väl acceptera en sån deal?
Den här tråden är ovärdig. Riktigt tafflig junis-nivå på inlägg och analyser.
Väldigt lätt att tycka till om saker bara rätt upp o ner, men destå svårare att förstå lagbygge, roller, taktik osv...
Herregud, vi har ett tätt försvar som knappt släpper in nåt i boxplay. Frylén och Printz är i högsta grad inblandade i det.
Printz har även krutat in ett par riktigt viktiga mål nu på sistone.
Och sen att nån gök ifrågasätter Ronnie P?
Shit, bara en sån sak...
fd skuggan skrev:Den här tråden är ovärdig. Riktigt tafflig junis-nivå på inlägg och analyser.
Väldigt lätt att tycka till om saker bara rätt upp o ner, men destå svårare att förstå lagbygge, roller, taktik osv...
Herregud, vi har ett tätt försvar som knappt släpper in nåt i boxplay. Frylén och Printz är i högsta grad inblandade i det.
Printz har även krutat in ett par riktigt viktiga mål nu på sistone.
Och sen att nån gök ifrågasätter Ronnie P?
Shit, bara en sån sak...
Printz förtjänade kritik i höstas, numera håller han nästan Ossi-klass i sina bästa stunder och känns riktigt säker oftast. Ronnie är kung och Frylén är faktiskt vår sämsta back just nu. Tråden är befogad, argumenten taffliga.