Hovet eller Globen - nästa säsong?
- Christopher J
Det är ganska lätt att med facit i hand peka på att matcherna i Globen förutom matchen mot lhc var över eller strax under 10k.
Om vi är helt ärliga, vem hade trott det innan säsongen drog igång?
Jag tycker vi gör helt rätt som satsar på Hovet fullt ut nästa säsong. Visst hade man kunnat lira 5 matcher på Globen också, men jag tycker vi ger det här en chans och ser hur det funkar. OM Hovet dessutom kommer få ett ansiktslyft plus ett par tusen extra stolar så är saken biff i mitt tycke.
Sen vore det intressant, om möjligheten finns, att flytta matcher från Hovet till Globen där man ser att antalet förköpta biljetter krupit över 12k.
Nån som har koll på det?
Om vi är helt ärliga, vem hade trott det innan säsongen drog igång?
Jag tycker vi gör helt rätt som satsar på Hovet fullt ut nästa säsong. Visst hade man kunnat lira 5 matcher på Globen också, men jag tycker vi ger det här en chans och ser hur det funkar. OM Hovet dessutom kommer få ett ansiktslyft plus ett par tusen extra stolar så är saken biff i mitt tycke.
Sen vore det intressant, om möjligheten finns, att flytta matcher från Hovet till Globen där man ser att antalet förköpta biljetter krupit över 12k.
Nån som har koll på det?
Lycka är att vara djurgårdare
- Christopher J
Bautabröl skrev:WTF! Källa tack!Kall-El skrev:Nu har något ljushuvud fått för sig att elitserien nästa säsong skall starta ännu tidigare än vanligt. Vill de tvinga ner våra publiksiffror ännu mera tro?
Enda positiva är att matchstarten skjuts fram till 1700 på lördagar...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1767582.ab
Tack!Christopher J skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1767582.ab
Vad är det för bra med att lördagsmatcherna börjar kl. 17.00?Kall-El skrev:Enda positiva är att matchstarten skjuts fram till 1700 på lördagar...
SUCK! Kan inte Hockeyligan bryta sig ur den där jädra amatörorganisationen som kallar sig för Svenska Ishockeyförbundet?Mats Ahdrian skrev: "Men nu måste vi rätta oss efter Tre Kronor."

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

-
Håller med dig. Men om dom börjar tidigare på säsongen så måste det väl bli fler matcher?stolpskott skrev:Oj, hehe. Glömde förklara mig lite. Menar självklart att vi börjar tidigare på säsongen än vanligt, dvs mindre publik. (Mer folk tar fotbollen i första hand.)jjonas skrev:Vad är idioti?stolpskott skrev:Idioti...
-
Får jag verkligen inte hoppas, precis som alla andra! Nu när Stockholms hockeyn verkligen är på gång så ska den fan inte andan förstöras! Om jag nu hade bott i Stockholm så hade jag givet gått på alla matcher ändå, visst kan det vara lite lätt att säga så.jjonas skrev:Håller med dig. Men om dom börjar tidigare på säsongen så måste det väl bli fler matcher?stolpskott skrev:Oj, hehe. Glömde förklara mig lite. Menar självklart att vi börjar tidigare på säsongen än vanligt, dvs mindre publik. (Mer folk tar fotbollen i första hand.)jjonas skrev:Vad är idioti?stolpskott skrev:Idioti...

De kommer att spela 55 matcher även nästa säsong. Andledningen till att man börjar spela tidigare är att datumet för VM är framflyttat. Grundserien nästa säsong måste vara färdigspelad redan i Februari.stolpskott skrev:Får jag verkligen inte hoppas, precis som alla andra! Nu när Stockholms hockeyn verkligen är på gång så ska den fan inte andan förstöras! Om jag nu hade bott i Stockholm så hade jag givet gått på alla matcher ändå, visst kan det vara lite lätt att säga så.jjonas skrev:Håller med dig. Men om dom börjar tidigare på säsongen så måste det väl bli fler matcher?stolpskott skrev:Oj, hehe. Glömde förklara mig lite. Menar självklart att vi börjar tidigare på säsongen än vanligt, dvs mindre publik. (Mer folk tar fotbollen i första hand.)jjonas skrev:Vad är idioti?stolpskott skrev:Idioti...Men jag förstår att alla inte går på matcherna, men ni gör de grymt bra ändå! DIF 4 EVER!
Tråkigt med tanke på att vår publiksiffra alltid är bättre på våren.