Säcken.....

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Emil svelander skrev:Jag anser att Danielsson, Linkan, Anger, Otto, Falken, Bäcker, Fimpen, Ryno, Jimpa och Bengan är etablerade elitseriespelare.
Jag delar din uppfattning när det gäller:

1. Två centrar, nämligen Otto och Falken
2. Fyra ytterforwards, nämligen Fimpen, Jimpa, Linkan, och Anger

Till det ska Bengan läggas som är en ung spelare som är mycket bra, men inte är etablerad eftersom det är svårt att bygga ett lag runt yngre spelare som över tiden är ojämna.

Danielsson (framförallt) och Ryno (i viss mån) har spelat bra i år, men de kan kalla sig för etablerade elitserieeplare först efter att de varit ordinarie i första till tredjekedjan i åtminstone två säsonger.

Bäcker är för vek och en för dålig tekare för att vara en etablerad andracenter och därför räknar jag honom inte som en etablerad elitseriecenter.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Oavsett hur bra eller dåliig Säcken än må vara så är ett tränarbyte inför nästa säsong nödvändigt.
Säg den glädje som varar
pergra77

Håkan "Påsen" Södergren. Min drömtränare i Djurgår

Inlägg av pergra77 »

blårandigt skrev:1, Wikegård
2, Challe

De är mina dröm tränare!

Tack "Säcken" för ett kanonjobb under dessa 4 år i Djurgårn.
Utan dig hade vi lirat i "Gärsgårdsserien" nu.

Nu vill jag ha "påsen" i stället för "Säcken"!
jjonas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Håkan "Påsen" Södergren. Min drömtränare i Dju

Inlägg av jjonas »

pergra77 skrev:
blårandigt skrev:1, Wikegård
2, Challe

Nu vill jag ha "påsen" i stället för "Säcken"![/b]
Hahahaha den va fan klockren.

Dock så tror jag att Wikegård har något kontrakt med SVT och Challe har kontrakt med Timrå i ett år till.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Har hört från mina källor att dom kan tänka sig att köra med endast M. Johansson och Montán. Låter som en spännande tanke faktiskt.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

fd skuggan skrev:Har hört från mina källor att dom kan tänka sig att köra med endast M. Johansson och Montán. Låter som en spännande tanke faktiskt.
Min prognos är fortfarande att Mikael Johansson blir huvudtränare och Tomas Montén assisterande vid sidan av Thomas Johansson. Med den uppställningen kommer DIF att utmana om plats fyra och uppåt 09/10 inte på grund av att de är bästa tränarna utan för att de får alla spelarna att ge allt för att vinna utifrån en enkel spelidé.
Skriv svar