Djurgårdens IF- Timrå IK, 1/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Re: Fy fan alltså!!!!

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Clark Kent skrev:
Raffe_DIF89 skrev:
Clark Kent skrev:
Raffe_DIF89 skrev:JÄVLA MASSA BÖNDER, JÄVLA MASSA BÖNDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[EN] JÄVLA MASSA BÖNDER, [EN] JÄVLA MASSA BÖNDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja så är det ju såklart :D ja glömde bort det , sorry.
Det är lugnt! Var mest orolig över att du skulle tro att jag är en besserwisser 8)
Nej då det e vi Djurgårdare inte, alla är vi ju lika ingen som är mer. Va tror du om matchen imorn då?
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Clark Kent

Re: Fy fan alltså!!!!

Inlägg av Clark Kent »

Raffe_DIF89 skrev:Nej då det e vi Djurgårdare inte, alla är vi ju lika ingen som är mer. Va tror du om matchen imorn då?
Klockrehn seger! Vi lär piska medelpadingarna gula och blå på isen! På läktarna kommer vi att sjunga ut de förvirrade bönder som letat sig dit, så att det står härligt till :lol: :lol: :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Blir antagligen tätt och målsnålt utav bara den imorgon igen. Tyvärr känns det som att Challe har väldigt bra kll på hur man skall förstöra årt spel så man kan väl räkna med en mur mitt på isen igen och vi får vara glada om vi kommer in timrås försvarsområde i PP. Nyckeln till att vinna imorgon blir självfallet att inte ge bort passningar / puckar mitt på banan. Gör vi detta kommer TIK straffa oss rejält. Också viktigt att få första balajan så att TIK tvnigas upp ur sina skyttegravar. Tredje och sista nyckeln är givetvis att försöka utnyttja de PP vi får.

Tror i slutändan att detta blir en väldigt jämn och målsnål tillställning och drar därför till med slutresultatet 1-1
Användarvisningsbild
dif rules
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

någon som kan svara på om hur länge hovet släpper in publik efter matchstart? :oops:
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
degen

Inlägg av degen »

ca 1 period. Lägger in den här ramsan så ingen missar den tills imorgon!
Bautabröl skrev:
Förslag till Ossi-ramsa

Melodi

---------------

Ossi han står upp när andra faller ner

Ossi, Ossi, Ossi han står pall

Ossi, Ossi, Ossi är en järnkamin

Å Ossi, Ossi, Ossi gillar vi

Ref. Ossi kom, Ossi såg, Ossi segrar, tjalalalalalala…

Sorry att det blev fel med citeringen.
Djurgården
grandinen

Inlägg av grandinen »

Har en biljett till matchen.
Kommer vara inne vid Fridhemsplan största delen av dagen, säljes av personliga skäl.

50kr

Ring mig imorgon mellan 11-17 angående biljetten, svarar jag inte första gången är jag upptagen men försök igen isf.

073 657 86 70
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det viktigaste i matchupptakten ikväll är att Ossi proppar Pärssinen, då har DIF poängchans.

Pärssinen har den fula vanan att oftast sabbotera för DIF.
En kärleksfull värmare från Ossi så kanske han börjar fundera på annat, meningen med livet & sånt...

Ber också en liten bön att "hitte-jonet"Hedström inte gör mål, har svårt för det flinet.

DIF-TIK 2-2
Highwind

Inlägg av Highwind »

Lee Harvey Oswald skrev:Det viktigaste i matchupptakten ikväll är att Ossi proppar Pärssinen, då har DIF poängchans.

En kärleksfull värmare från Ossi så kanske han börjar fundera på annat, meningen med livet & sånt...

Ber också en liten bön att "hitte-jonet"Hedström inte gör mål, har svårt för det flinet.

DIF-TIK 2-2
Tyvärr tycks inte Ossi vara en hitman. Ossi manglar det som bjuds. Finns det ett bra tillfälle för tackling så smäller det. Hoppas den där Pärssinen är den drabbade. Men chansen är ju inte så stor.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Domare: Patrik Sjöberg
Joakim Karlsson, Fredrik Ulriksson
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

dif rules skrev:en rätt akut fråga, hur länge efter det att matchen börjat släpper dom in publik utifrån(med bilj.)
ska nämligen göra lite grejjor innan match och vet att ja kommer typ 15min efter matchstart:(

någon som vet?

najjs med sjyssta klacken btw, såg på jk:s forum att det va hett ida med:)
Mot MORA i år kom jag 16 minuter in i andra perioden så jag tror du klarar dig :)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:Det viktigaste i matchupptakten ikväll är att Ossi proppar Pärssinen, då har DIF poängchans.

DIF-TIK 2-2

Själv så hoppas jag att Ossi gör en open ice-tackling på Den där tandlöse fan, Hedström.

Idag håller vi nollan.....
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

carl-bysen skrev:
dif rules skrev:en rätt akut fråga, hur länge efter det att matchen börjat släpper dom in publik utifrån(med bilj.)
ska nämligen göra lite grejjor innan match och vet att ja kommer typ 15min efter matchstart:(

någon som vet?

najjs med sjyssta klacken btw, såg på jk:s forum att det va hett ida med:)
Mot MORA i år kom jag 16 minuter in i andra perioden så jag tror du klarar dig :)
tackar:)
har hört att jk tror det blir 800 man i klacken, och därmed störst i år.

lite finare - lite bättre

EDIT* skitskön kommentar från lucköppnandet idag:
En hälsning till supportrarna?
Fortsätt mer ert underbara stöd så ska vi försöka bjuda på bra underhållning.
Roger!!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Berra

Inlägg av Berra »

X3M skrev:Tänkte bara tipsa om att dom visar denna match på TV9. :D
Bor man i Stockholm skall matchen ses på plats dock...Tyvärr känns det som att detta kan påverka publiksiffran negativt. Men jag hoppas att jag har fel.
Tofflan91

Inlägg av Tofflan91 »

Vill bara säga grabbar, det är skönt att läsa att det kommer bli så många i klacken ikväll. Men jag ska inte på matchen själv pågrundutav att jag själv bor i sundsvall :cry: . Men det räcker med strax över 100 man för att bräcka Timrås hemma klack, det är helt sjukt dåligt tryck på matcherna här uppe.
Men lycka till ikväll grabbar , både på isen och på läktaren!

DIF MOT GULDET!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ska bli kul att se dagens match. Njuter varje sekund jag ser Ossi på isen. Dels på grund att han är en av de bästa backarna jag sett i DIF, och dels för att det lär dröja 5-10 år innan vi lär se någon av hans klass bland backarna.

Tips: DIF - Timrå 3-1. Sista i öppen kasse.

Bengan
Timmy
Ryno
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar