Färjestads BK - Djurgårdens IF, 8/12 2007
Tja om vi lyckas släppa in tre mål mot Mora är det nog inte helt otänkbart att vi släpper in fyra mot FBK. Med tanke på våra skador kombinerat med ett ganska tight spelschema borde våra spelare rimligtvis vara mer slitna än FBKs då de har bredare trupp. Samma FBK borde för övrigt vara duktigt sugna på revansch med tanke på den rejäla torsk de åkte på mot oss senast.
OM vi dessutom saknar både Falk och engqvist till denna match tvingas vi dessutom ställa upp utan våra två kanske viktigaste defensiva kuggar, inte minst i boxplay. I detta läge måste också frågan ställas varför Bremberg spelar Boxplay? Borde man inte vila denna kille helt från denna spelform så att han istället kan lägga krutet i PP samt spel 5 mot 5.
Det enda lilla jag kan hitta som skulle kunna tala för oss är att FBK ibland gör rejäla plattmatcher. Dessa har dock blivit färre nu på slutet och det enda lilla man kan hoppas på är att Värmlänningarna redan gått ut på sitt "jullov" några dagar för tidigt.
OM vi dessutom saknar både Falk och engqvist till denna match tvingas vi dessutom ställa upp utan våra två kanske viktigaste defensiva kuggar, inte minst i boxplay. I detta läge måste också frågan ställas varför Bremberg spelar Boxplay? Borde man inte vila denna kille helt från denna spelform så att han istället kan lägga krutet i PP samt spel 5 mot 5.
Det enda lilla jag kan hitta som skulle kunna tala för oss är att FBK ibland gör rejäla plattmatcher. Dessa har dock blivit färre nu på slutet och det enda lilla man kan hoppas på är att Värmlänningarna redan gått ut på sitt "jullov" några dagar för tidigt.
Allt annat än stortorsk med den här...
7. ERIKSSON, Henrik 13. LINDSTRÖM, Tobias
4th Line
--------------------------------------------------------------------------------
28. GUSTAFSSON, Carl 18. JOHANSSON, Thomas 38. ERICSON, Fredrik
3rd Line 3. PRINTZ, David 15. EKLUND, Oscar
--------------------------------------------------------------------------------
14. AXELSSON, Dick 9. OTTOSSON, Kristofer 10. HÖRNQVIST, Patric
2nd Line 4. VÄÄNÄNEN, Ossi 29. MARUSAK, Jiri
61. RYNO, Johan 20. EKLUND, Christian 44. DANIELSSON, Nicklas
1st Line 36. FRYLÉN, Edvin 33. PETTERSSON, Timmy
Goalkeepers 39. RIDDERWALL, Stefan
1. LARSSON, Daniel
....får ses som en liten bragd.
7. ERIKSSON, Henrik 13. LINDSTRÖM, Tobias
4th Line
28. GUSTAFSSON, Carl 18. JOHANSSON, Thomas 38. ERICSON, Fredrik
3rd Line 3. PRINTZ, David 15. EKLUND, Oscar
14. AXELSSON, Dick 9. OTTOSSON, Kristofer 10. HÖRNQVIST, Patric
2nd Line 4. VÄÄNÄNEN, Ossi 29. MARUSAK, Jiri
61. RYNO, Johan 20. EKLUND, Christian 44. DANIELSSON, Nicklas
1st Line 36. FRYLÉN, Edvin 33. PETTERSSON, Timmy
Goalkeepers 39. RIDDERWALL, Stefan
1. LARSSON, Daniel
....får ses som en liten bragd.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
Re: 10?
Stämmer. Saknas görFredrikA skrev:Jag får det till 7
Bremberg
Bäcker
Ölvestad
Ronnie
Anger
Engqvist
Falk
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
- DIF_Soldier
Enligt mig slåss vi främst mot Brynäs, Modo och VF i nuläget. altså om plats 6 och 5.Lee Harvey Oswald skrev:Alla topplagen viker ner sig ikväll.
Troligen vinster för SSK, SAIK, Mora & Luleå.
Otroligt viktigt att DIF lyckas hålla ut 1 period till, annars är vi ohälsosamt nära kvalspelsplatsen
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:Enligt mig slåss vi främst mot Brynäs, Modo och VF i nuläget. altså om plats 6 och 5.Lee Harvey Oswald skrev:Alla topplagen viker ner sig ikväll.
Troligen vinster för SSK, SAIK, Mora & Luleå.
Otroligt viktigt att DIF lyckas hålla ut 1 period till, annars är vi ohälsosamt nära kvalspelsplatsen
Jo, men så är du ju så himla käck & positiv jämt.
Ibland tror jag att du kommer från Gtb