Symbolen i all ära, men är det inte bara en replica av en måltavla i skytte? Frågan jag ställer mig är om vi verkligen vill bli associerade med att vara måltavlor? Tycker nog att vi är det så det räcker redan nu egentligen. Kanske hade varit en viss idé att satsa på en annan formgivning på symbolen för att undvika denna koppling.
Är dock själv rätt van att vara just måltavla så för min del blir det inga större problem att bära nålen i alla fall...
Kall-El skrev:Symbolen i all ära, men är det inte bara en replica av en måltavla i skytte? Frågan jag ställer mig är om vi verkligen vill bli associerade med att vara måltavlor? Tycker nog att vi är det så det räcker redan nu egentligen. Kanske hade varit en viss idé att satsa på en annan formgivning på symbolen för att undvika denna koppling.
Är dock själv rätt van att vara just måltavla så för min del blir det inga större problem att bära nålen i alla fall...
Meningen med symbolen är väl att visa att Djurgårdsfamiljen står enade i en obrytbar cirkel. Mot alla andra lag men även medier.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!" Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Kall-El skrev:Symbolen i all ära, men är det inte bara en replica av en måltavla i skytte?
Du tänker nog på Royal Air Forces logga.
Rätt kreativt att byta det vita mot gult måste jag säga.
Jag är lite nyfiken på vad denna "kampanj" eller vad man ska kalla det har för syfte. Som jag förstår det så är det bara folk som går på matcher som får Pins. Alltså är inte nyrekrytering huvudsyftet, hovet är ju ändå i stort sett fullt.
Är de finare? Ska det bli någon slags uppdelning bland fansen? Vissa är "värdiga hjältar" och andra är bara vanliga Djurgårdare?
Kul med iniativ dock. Men jag hade personligen gärna sett en kampanj i stil med "Hjälp oss hem" eller "Ge oss ett hem" som fokuserar på vårt absolut största problem. Att vi inte äger vår egen arena. Då får man en fråga som fansen kan ena sig bakom och man sätter en blåslampa i röven på Stockholms stad.
Il Barone skrev:Jag är lite nyfiken på vad denna "kampanj" eller vad man ska kalla det har för syfte. Som jag förstår det så är det bara folk som går på matcher som får Pins. Alltså är inte nyrekrytering huvudsyftet, hovet är ju ändå i stort sett fullt.
När det är upp mot 2500 tomma platser per match i Hovet och 8000 tomma i Globen så är det inte ens nästan fullt. DIF har haft lapp på luckan en match denna säsong!
Det är alltså dags för alla Djurgårdare att ta sitt ansvar och gå på hockey.
Pinsen är till för att visa att alla Djurgårdsfans oavsett plats i Hovet/Globen står samman och visar att det är Djurgårdsfamiljen som gäller.
Bor man inte i Stockholm så ska man i alla fall se till att vara på plats en gång per säsong!
Kall-El skrev:Symbolen i all ära, men är det inte bara en replica av en måltavla i skytte? Frågan jag ställer mig är om vi verkligen vill bli associerade med att vara måltavlor? Tycker nog att vi är det så det räcker redan nu egentligen. Kanske hade varit en viss idé att satsa på en annan formgivning på symbolen för att undvika denna koppling.
Du tänker på en måltavla i bågskytte säkert. Jag kommer inte associera det till en måltavla. Den bilden ligger helt hos dig. Jag tycker synd om dig som har en sådan pessimistisk inställning i dina metaforer.
Jag tycker formgivningen är suverän. För mig betyder cirkeln gemenskap och cirkeln har DIF`s färger. Om jag ska tänka måltavla ser jag bara bulls eye och för mig är den styrka. Vår styrka. Vi ska alla hjälpas åt att sätta alla pilar i bulls eye.
Djurgårn's publiksiffror är inte bra och borde vara högre. Jag anser att kampanjen uppmärksammar en viktig punkt, nämligen att det är upp till alla djurgårdare att själva bidra till att Djurgår'n Hockey än en gång kan bli en stor förening. Många är vi som tagit föreningens existerande alltför självklart.
Don_T skrev:När det är upp mot 2500 tomma platser per match i Hovet och 8000 tomma i Globen så är det inte ens nästan fullt. DIF har haft lapp på luckan en match denna säsong!
Det är alltså dags för alla Djurgårdare att ta sitt ansvar och gå på hockey.
Pinsen är till för att visa att alla Djurgårdsfans oavsett plats i Hovet/Globen står samman och visar att det är Djurgårdsfamiljen som gäller!
Att det är mindre folk i början på säsongen är väl ingen nyhet. Men förra säsongen snittade vi 6865. Det finns inte mycket utrymme för att höja det snittet på hovet.
Ok, du pratar om "Djurgårdsfamiljen". Men det är bara folk som går på matcher som får pins? Alltså är de mer värda? Varför inte skicka ut till alla medlemmar istället?
Återigen så tycker jag att det hade varit betydligt bättre att satsa på en kampanj för att ta över hovet. Då får man exakt samma sak som ni gör ni fast man får bonusen av att man sätter press på idrottsborgarrådet.
Ja enligt min mening så är det väl helt i sin ordning att dem som går på matcherna får en nål. Det är ju tackvare oss som föreningen överhuvud existerar, utan publik inget lag. Den supporter som inte går på matcherna är faktiskt inte lika mycket värd som den som går dit och betalar för sig.
Märker du inte själv att det låter ganska dumt det du skriver? Klart som f-n att någon som går på matcherna är mer värd än någon som inte gör det. Vem är dem som bidrar till att klubben får in pengar av dem två personerna, fundera på det innan du skriver ett inlägg till...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
pekka21 skrev:Märker du inte själv att det låter ganska dumt det du skriver? Klart som f-n att någon som går på matcherna är mer värd än någon som inte gör det. Vem är dem som bidrar till att klubben får in pengar av dem två personerna, fundera på det innan du skriver ett inlägg till...
pekka21 skrev:Märker du inte själv att det låter ganska dumt det du skriver? Klart som f-n att någon som går på matcherna är mer värd än någon som inte gör det. Vem är dem som bidrar till att klubben får in pengar av dem två personerna, fundera på det innan du skriver ett inlägg till...
Trevlig kille
Tack för ett mycket givande kommentar...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Trevlig kille
Tack för ett mycket givande kommentar...
en fråga bara...ska det inte vara: det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför ?