Södertälje SK - Djurgårdens IF, 22/10 2007
- Blåränderna går aldrig ur
Alla läser fel nångång.
Ta med er så många flaggor som möjligt, sen låna ut till ALLA! ..
Eller varför inte bara kör alltihop samtidigt, några står högst upp och i mitten? så kör man kvittorullar, konfetti, kvittorullar, konfetti varannan stol alltså.. När det är klart; SFGD och upp med halsdukarna när vi har sjunit klart SFGD så upp med flaggorna igen och börja sjunga ramsor?
Konfetti= tidningpapper ca;10x10?
Rullar= toarullar?
Flaggor= ta med er allt sorter flaggor!?
eller vart i stan kan man fixa vanliga kvittorullar i färger?
Ta med er så många flaggor som möjligt, sen låna ut till ALLA! ..
Eller varför inte bara kör alltihop samtidigt, några står högst upp och i mitten? så kör man kvittorullar, konfetti, kvittorullar, konfetti varannan stol alltså.. När det är klart; SFGD och upp med halsdukarna när vi har sjunit klart SFGD så upp med flaggorna igen och börja sjunga ramsor?
Konfetti= tidningpapper ca;10x10?
Rullar= toarullar?
Flaggor= ta med er allt sorter flaggor!?
eller vart i stan kan man fixa vanliga kvittorullar i färger?
- DIFMOTRUBBET
- Säsongskort: Ja
Bra insiativ
Härligt med angemang.....Tror inte jag kan komma
men vore kul om någon kunde filma "Tifot" för dom som inte kan komma.
då kan man ju se hur ett lätt tifo ändå kan bli bra
Hade en liten ide om att man kankse kan ha ngn sorts banderoll där det står ngt typ "Mästa Mästarna" en liten ide bara
Bra Insiativ! Lycka till
då kan man ju se hur ett lätt tifo ändå kan bli bra

Hade en liten ide om att man kankse kan ha ngn sorts banderoll där det står ngt typ "Mästa Mästarna" en liten ide bara
Bra Insiativ! Lycka till

Re: Bra insiativ
Min kusin ska på matchen, hon är sskare, men ska ändå tvinga henne att filma vårt tifo plus ta lite bilder som man kan lägga upp..DIFMOTRUBBET skrev:Härligt med angemang.....Tror inte jag kan komma
då kan man ju se hur ett lätt tifo ändå kan bli bra![]()
Bra Insiativ! Lycka till
- Raffe_DIF89
Låter ju kanon
Det låter ju toppen med tifot, fan vi ska krossa dom på lördag alltså
citat från bluelightnings hemsida "Alla ska till hovet på lördag men om vi inte blir tillräckligt många för att fylla bussen så tar vi pendeltåget upp.
HELA SVERIGE SKRATTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
citat från bluelightnings hemsida "Alla ska till hovet på lördag men om vi inte blir tillräckligt många för att fylla bussen så tar vi pendeltåget upp.
HELA SVERIGE SKRATTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MOT 17:E
- Raffe_DIF89
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härligt med initiativ
Ni tänker helt rätt. Gör det inte krångligare än vad det är. Riv tidningspapper, ta med toarullar och ALLA har halsdukar med sig och ni som har tar med er flaggor. Ni åker pendeltåget och intar scaniarinken (fjantigt med axa sport center. Heter scaniarinken,kommer alltid heta scaniarinken enligt mig) med sång och ramsor.
När ni sedan lyfter era halsdukar vet jag att hymnen ska sjungas och då är jag med från min sittplats. Då sjunger vi tillsammans oavsett var på läktaren vi befinner oss. Djurgårdare på sittplats och ståplats blir ett och det förblir så resten av kvällen.
När jag traskade in med klacken var det till "oh when the saints". Sjunger vi den på måndag blir det nostalgi på hög nivå
Men jag lovar att haka på vad ni än sjunger. Återigen, ett otroligt bra initiativ 

Ni tänker helt rätt. Gör det inte krångligare än vad det är. Riv tidningspapper, ta med toarullar och ALLA har halsdukar med sig och ni som har tar med er flaggor. Ni åker pendeltåget och intar scaniarinken (fjantigt med axa sport center. Heter scaniarinken,kommer alltid heta scaniarinken enligt mig) med sång och ramsor.
När ni sedan lyfter era halsdukar vet jag att hymnen ska sjungas och då är jag med från min sittplats. Då sjunger vi tillsammans oavsett var på läktaren vi befinner oss. Djurgårdare på sittplats och ståplats blir ett och det förblir så resten av kvällen.
När jag traskade in med klacken var det till "oh when the saints". Sjunger vi den på måndag blir det nostalgi på hög nivå

Lugn och fin här, först måste vi se så att vi blir fler än 20 pers..Blåränderna går aldrig ur skrev:Hur många har flaggor här???
För de skulle va coolt om man kunde få tag på ett gäng med flaggor till matchen.
Man kanske kan kontakta JK om de ? för något tifo måste vi fixa
Alltså...
Initiativ är bra men ta er inte vatten över huvud grabbar. Det viktiga är attt vi får ihop lite folk.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Hoppas iaf att vi blir minst 100st i klacken.
Kommer du stå i klacken, hur många kompisar tar du med?
Hoppas ca 50st på tåget mot tälje kolckan 17:12. Ska du komma, med hur många?
Bra att veta hur många vi blir på ett ungefär, för då kan man räkna på ett ungefäre. plus alla som ska på matchen hänger inte på DIFhockey.forum.
136_Djurgårdare det är ''direktinsläpp''.
Bra att veta hur många vi blir på ett ungefär, för då kan man räkna på ett ungefäre. plus alla som ska på matchen hänger inte på DIFhockey.forum.
- carl-bysen
mr.gr skrev:Hoppas iaf att vi blir minst 100st i klacken.
Jag får me mig 2 st typ. kan försöka få me mig någon till. vi kommer med på tåget

Vi tar med oss så många flaggor vi får tag på, toarullar, konfetti och halsdukar.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful