Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
degen

Inlägg av degen »

Enbom skrev:
nutarvidom skrev:Vi ska komma ihåg att Mr Bartecko har anlänt, det är ju som bekant en hög klass på den spelaren och han kan avgöra matcher till Luelås fördel. Luleå ser dock aningen svagare ut än ifjol. Backsidan imponerar inte. Luleås försvar är ganska virrigt och detta bör tex Otto och Brembergs liner kunna utnyttja. Jag tror på 3p, men det finns inga lätta 3p i den här serien.
Jag har sett på alla Luleås matcher den här säsongen (TV/Live har varierat) och Bartecko tillför inte mycket. Sen han kom har han mest gjort någon fin passning till kanadicken Larose. Inte så mycket annat.

Krossa Luleå
Japp det gör vi, slut nu upp på Globen. Bra att Luleås backsida är svag, lovar bra för DIF. Ses på Globen!
Djurgården
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Tre pinnar imorrn och vi är på tredjeplats om saik skulle plocka fbk, och frölunda vinner över timrå.

Nåja, en fjärdeplats duger jättebra åt mig ändå
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Enbom skrev:
nutarvidom skrev:Vi ska komma ihåg att Mr Bartecko har anlänt, det är ju som bekant en hög klass på den spelaren och han kan avgöra matcher till Luelås fördel. Luleå ser dock aningen svagare ut än ifjol. Backsidan imponerar inte. Luleås försvar är ganska virrigt och detta bör tex Otto och Brembergs liner kunna utnyttja. Jag tror på 3p, men det finns inga lätta 3p i den här serien.
Jag har sett på alla Luleås matcher den här säsongen (TV/Live har varierat) och Bartecko tillför inte mycket. Sen han kom har han mest gjort någon fin passning till kanadicken Larose. Inte så mycket annat.

Krossa Luleå
Må så vara, men Bartecko har dock inte spelat speciellt många matcher ännu, så jag tycker en varning är befogad. Snubben kan blixtra till. Tror ändock på 3 pinnar imorgon. Dags att börja visa fint hemmaspel igen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

nutarvidom skrev:
Enbom skrev:

Krossa Luleå
Må så vara, men Bartecko har dock inte spelat speciellt många matcher ännu, så jag tycker en varning är befogad. Snubben kan blixtra till. Tror ändock på 3 pinnar imorgon. Dags att börja visa fint hemmaspel igen.

Bartecko har fyra poäng på två spelade matcher, 4 assist (Han har också hunnit med att skjuta 7 skott). Larose har också fyra poäng på två spelade matcher, 2 mål 2 assist.
Bartecko är enligt mej, bästa forwarden i Elitserien, när han är på topp.
Men Idag så kommer han att möta Ossi, det lär kännas.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Underskatta inte Luelå och underskatta inte Bartecko. Den killen kan precis som Bremberg avgöra en drabbning på egen hand. Det som man däremot skal ora sig för är följande faktum:

* Hur ofta brukar vi vinna matcher "som skall vinnas" hemma?

* Hur ofta har vi vunnit 3 raka matcher?

Tyvärr sker inte detta ofta, men skall det ske så är Luleå hemma rätt motstånd. Historiskt sett har vi lika lätt för Luleå hemma som vi har svårt för dem borta. Luleås försvarsspel har varit allt annat än bra och de gör nästan fler indianare än vad vi gör. Dessutom har Luleå egentligen bara "en farlig" kedja medan vi rimligtis bör ha två. Detta om något bör kunna fälla avgörandet.

Segerrecept:

* Stressa deras backar.
* Tappa inte puck / spelare i mittzoon.
* Skjut mycket ( Tycker inte deras målis tokimponerat så här långt.
* Spela rätt kedja mot Barteckos lina.

tror och hoppas dock på vinst så mitt tips på 3-1 står jag fast vid, dock skulle jag inte bli förvånad om det slutar kryss.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Kall-El skrev:Stämning = noll
Tryck = noll
Det här var mina intryck efter DIF-Timrå:
"Sist, men inte minst. Trycket, var är trycket i Globen? Tycker inte det handlar om att klacken är kass, de är de absolut inte. Det som behövs är ju att det är ett ständigt drag, det skapar man bla med hård och tuff musik när det blåses av, men något sådant drag finns inte längre, varför? Man hör ju inte ens vad som sägs i jumbons högtalare när det är tyst i Globen. För helvete, hoppas det inte är samma kassa drag i nästa hemmamatch!"

Ikväll hoppas vi att det blir lite bättre drag. Själv ska jag dit med en polare och hans lilla grabb som ska bli invigd som Djurgårdare! Hoppas han kommer få se oss vinna ikväll!! :wink:
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Det är inte utan att man är lite orolig för kvällen trots allt. Det här är ju en viktig match att vinna då vi ska ha Luleå bakom oss i tabellen framåt våren. Nu är vi dessutom favoriter vilket kanske inte passar!?

Nåja, jag tror och hoppas att vi grejar det ändå. Jag beställer härmed en tvåmålsseger då går mitt hcp-tips in också :D
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

ikväll blir det vinst!!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Klart de blir vinst! Vi är på gång nu grabbar! 3-1 vinner vi med,otto gör 2 mål dicken gör 1.:)

DIF MOT RUBBET
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Vem är domare i kvällens match?
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Kom igen, tredje raka nu skulle vara sjukt underbart!
Tips: 4-2
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Gäst

Inlägg av Gäst »

KRNI skrev:Vem är domare i kvällens match?
Thomas Andersson
skatan

Inlägg av skatan »

stolpskott skrev:
Enbom skrev:
stolpskott skrev:Jag fixar stream förövrigt, hoppas att alla läser det här så ingen köper i onödan. ;)
Fyfan vad bra, då kan vi spara pengarna till segeröl. :wink:
Jag bjuder ändå på en Enbom! ;)
Och vem tycker Ni ska betala för streamingen? Om inte de som streamar ut tjänar några pengar så slutar de. Ungefär som att planka in betyder mindre slantar till Djurgården.

Jag vet om att det låter tråkigt men Sorry grabbar någon måste betala
skatan
----------------------------------
"nej det är inte efter min fru..."
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

skatan skrev:
stolpskott skrev:
Enbom skrev:
stolpskott skrev:Jag fixar stream förövrigt, hoppas att alla läser det här så ingen köper i onödan. ;)
Fyfan vad bra, då kan vi spara pengarna till segeröl. :wink:
Jag bjuder ändå på en Enbom! ;)
Och vem tycker Ni ska betala för streamingen? Om inte de som streamar ut tjänar några pengar så slutar de. Ungefär som att planka in betyder mindre slantar till Djurgården.

Jag vet om att det låter tråkigt men Sorry grabbar någon måste betala
Den som vill betala betalar, höhö?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Mot Globen!

Krossa Luleå!
Skriv svar