Nostalgi, så här i oroliga tider...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Erik I skrev:För i helvete...jag kan säga att jag varit i kontakt med såväl Canal+ som TV4 och båda säger sig inte ha rätt / möjlighet att sälja kopior av de evenemang de sänder - skulle någon däremot börja sälja kopior kan man ge sig fan på att någon skulle reagera illa kvickt, men i dagsläget tycks det omöjligt få veta VEM...TV4? Canal+ ? Hockeyligan?
Svenska Ishockeyförbundet, Globen? Jag vet inte. Djurgår´n själva kanske. Någon har upphovsrätten till detta material, men vem?

Jag har gulden 2000 och 2001 bandade i alla fall :D jag har också slutspelet 1998 bandat, men spelade över match 5 i finalen.

Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag har vaga minnen av ett slagsmål i en match borta mot Brynäs som började redan under nationalsången. Om jag minns rätt så var det Tok-Anders Myrvåld som startade det.

Någon som minns vad jag snackar om?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Andy skrev:Jag har vaga minnen av ett slagsmål i en match borta mot Brynäs som började redan under nationalsången. Om jag minns rätt så var det Tok-Anders Myrvåld som startade det.

Minns det, men jag tror det var uppe i Kempis, Ö-vik. Myrvold körde över Wernblom bakifrån när lagen linade upp för nationalsång. Var tyvärr inte där själv men har "hört det i sånger och läst det i sagor"...
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Fighten mot Brynäs var väl Marcus Nilsson och Petré tror jag, slutade ju med 5 matchstraff för vardera laget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Frasse skrev:Fighten mot Brynäs var väl Marcus Nilsson och Petré tror jag, slutade ju med 5 matchstraff för vardera laget.
Förutom Nilson så åkte Josefsson, Due-Boje och Micke "Iron Mike" Magnusson på matchstraff. Det hela visades i direktsänd tv. Man fick släcka ner hallen då gruffet började efter avblåsningen efter 2:a perioden. Micke Magnusson åkte dock ut först i 3:e efter att sopat banan med någon av Brynäs ryssar.

Brynäs IF - Djurgårdens IF 1-5

24/11 1996, Gavlerinken.

Period 1 (0-2)
0 - 1 06:07 Mikael Magnusson (Jan Viktorsson, Per Eklund)
0 - 2 19:12 Jan Viktorsson (Jens Öhling)
Skott: 11-5

Period 2 (1-1)
1 - 2 01:21 Evgeny Davydov (Igor Boldin, Pär Djoos), spel fem mot fyra
1 - 3 17:22 Espen Knutsen, straff
Skott: 7-8

Period 3 (0-2)
1 - 4 05:42 Mikael Magnusson (Fredrik Bremberg)
1 - 5 12:30 Patric Kjellberg (Fredrik Bremberg, Espen Knutsen), spel fem mot fyra
Skott: 7-7

Skott, totalt: 25-20

Domare: Peter Andersson.
Publik: 4040.
Utvisningar, Brynäs IF: 4x2, 4x5, 4xmatchstraff.
Utvisningar, Djurgårdens IF: 4x2, 4x5, 5xmatchstraff.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Fricke skrev:
Frasse skrev:Fighten mot Brynäs var väl Marcus Nilsson och Petré tror jag, slutade ju med 5 matchstraff för vardera laget.
Förutom Nilson så åkte Josefsson, Due-Boje och Micke "Iron Mike" Magnusson på matchstraff. Det hela visades i direktsänd tv. Man fick släcka ner hallen då gruffet började efter avblåsningen efter 2:a perioden. Micke Magnusson åkte dock ut först i 3:e efter att ha sopat banan med någon av Brynäs ryssar.

Brynäs IF - Djurgårdens IF 1-5

24/11 1996, Gavlerinken.

Period 1 (0-2)
0 - 1 06:07 Mikael Magnusson (Jan Viktorsson, Per Eklund)
0 - 2 19:12 Jan Viktorsson (Jens Öhling)
Skott: 11-5

Period 2 (1-1)
1 - 2 01:21 Evgeny Davydov (Igor Boldin, Pär Djoos), spel fem mot fyra
1 - 3 17:22 Espen Knutsen, straff
Skott: 7-8

Period 3 (0-2)
1 - 4 05:42 Mikael Magnusson (Fredrik Bremberg)
1 - 5 12:30 Patric Kjellberg (Fredrik Bremberg, Espen Knutsen), spel fem mot fyra
Skott: 7-7

Skott, totalt: 25-20

Domare: Peter Andersson.
Publik: 4040.
Utvisningar, Brynäs IF: 4x2, 4x5, 4xmatchstraff.
Utvisningar, Djurgårdens IF: 4x2, 4x5, 5xmatchstraff.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Fricke skrev:
Andy skrev:Jag har vaga minnen av ett slagsmål i en match borta mot Brynäs som började redan under nationalsången. Om jag minns rätt så var det Tok-Anders Myrvåld som startade det.

Minns det, men jag tror det var uppe i Kempis, Ö-vik. Myrvold körde över Wernblom bakifrån när lagen linade upp för nationalsång. Var tyvärr inte där själv men har "hört det i sånger och läst det i sagor"...
Just det - så var det!

Brynäs incidenten var underhållande - har för mig att man började blinka med ljuset för att lugna känslorna. När inte det fungerade släckte man helt.

Finns dessa icidenter på film?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Bautabröl skrev:
Erik I skrev:För i helvete...jag kan säga att jag varit i kontakt med såväl Canal+ som TV4 och båda säger sig inte ha rätt / möjlighet att sälja kopior av de evenemang de sänder - skulle någon däremot börja sälja kopior kan man ge sig fan på att någon skulle reagera illa kvickt, men i dagsläget tycks det omöjligt få veta VEM...TV4? Canal+ ? Hockeyligan?
Svenska Ishockeyförbundet, Globen? Jag vet inte. Djurgår´n själva kanske. Någon har upphovsrätten till detta material, men vem?

Jag har gulden 2000 och 2001 bandade i alla fall :D jag har också slutspelet 1998 bandat, men spelade över match 5 i finalen.

Bild

Det är ju helt underbart - där ser vi att folk minsann sitter på skatter därhemma, nu väntar vi bara in att någon har guldet 1983 på band också....men kan Du tänka dig att dela med dig?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Erik I skrev:
Bautabröl skrev:

Bild

Det är ju helt underbart - där ser vi att folk minsann sitter på skatter därhemma, nu väntar vi bara in att någon har guldet 1983 på band också....men kan Du tänka dig att dela med dig?
Hur gör vi för att samla ihop och göra detta material tillgängligt?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag har ingen aning om hur man gör om VHS till digitalt. Kan nämna att jag av någon anledning även har Sverige-Kanada 1989 (VM 6-5) och Sverige-Sovjet VM 1990 (finalen 2-1) samt samtliga Canada Cup-matcher (Sveriges och finalerna) från 1987 och 1991 :D

Bild

Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Vet att de inte har med ämnet att göra...

Sitter här och kollar på Micke Johanssons hylningar samt när han tröja åkte upp i taket..
Tårarna är nära och har jag har gåshud.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bautabröl skrev:Jag har ingen aning om hur man gör om VHS till digitalt. Kan nämna att jag av någon anledning även har Sverige-Kanada 1989 (VM 6-5) och Sverige-Sovjet VM 1990 (finalen 2-1) samt samtliga Canada Cup-matcher (Sveriges och finalerna) från 1987 och 1991 :D
Koppla VHS-spelaren till TVn och TVn till datorn.
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

DIF_Soldier skrev:
Bautabröl skrev:Jag har ingen aning om hur man gör om VHS till digitalt. Kan nämna att jag av någon anledning även har Sverige-Kanada 1989 (VM 6-5) och Sverige-Sovjet VM 1990 (finalen 2-1) samt samtliga Canada Cup-matcher (Sveriges och finalerna) från 1987 och 1991 :D
Koppla VHS-spelaren till TVn och TVn till datorn.
Dem flesta DVD brukar ha en VHS tillgång med, då kan du sätta in den där, och bränna den samtidigt på skiva, det brukar jag göra iallafall :D
Erik I

Inlägg av Erik I »

SuperMickeJohansson m.fl. som sitter på gulklimpar oss vanliga dödliga skulle göra allt för - SNÄLLA försök ta er tid och ork att göra dessa tillgängliga för oss andra. Med tanke på beskeden från TV4 och Canal+ tycks allt annat hopp om att få se matcherna igen vara ute... :cry:
Användarvisningsbild
rompan

Mästarvideon 91

Inlägg av rompan »

Jag har läst en hel del trådar nu men har inte sett någon nämna mästarvideon från guldåret 91. Är det ingen mer än mig som har denna?
Har träffat många Djurgårdare genom åren men ingen har hört talas om den. Det är sammandrag från hela final serien och många intejuver och man får följa med bakom kulisserna överallt. Klippet från SVTs sida bland annat med Håkan Södergren när han retar Linkan för åldern är från denna video.

Är det nån som hört talas om den? Skulle vara kul att veta.

Antar att någon kommer vara på mig om att fixa den till allmän beskådning, och jag har tänkt länge på att försöka få den till DVD men det har inte funkat. Nån som vet om man kan lämna in den och låta nån affär göra jobbet ordentligt.

Fan vad härligt 4-0 inför 3e mot SAIK
Skriv svar