Marie Hallman - den ende journalisten
-
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
- blårandigt
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Marie H är grym... Hon har gjort mer för Strockholmshockeyn än många andra! Skriver bra och initierat, behandlar källor bra och kollar fakta. Seriös, ärlig och med lagom vass penna.
Annars är ju Janne Bengtsson på SvD riktigt bra också (dessutom är han Djurgårdare).
Dessa två är väl i stort sätt de enda bra och seriösa ishockeyskribenter vi har i Sverige...
Annars är ju Janne Bengtsson på SvD riktigt bra också (dessutom är han Djurgårdare).
Dessa två är väl i stort sätt de enda bra och seriösa ishockeyskribenter vi har i Sverige...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
- Kontakt:
En hälsning från klippan Marie:
Från: Marie Hallman <marie.hallman@city.se>
Ämne: Re: Cred
Datum: Wed, 22 Aug 2007 16:16:30 +0200
Till: JJ@JJ.se
Hej,
jo jag har sett länken.
Jag blev alldeles paff faktiskt. Glad förstås men helt ställd.
Och alldeles varm inombords.
Jag får ju (som alla reportrar) min beskärda del av skäll och arga mejl samt mindre glada kommetnarer på bloggen, det finns alltid några som inte gillar en eller det man gör och när man då ser en sån där grej som länken så blir man ju alldeles jätteglad.
Vi har många läsare på City men en väldigt liten redaktion och mycket mindre resurser än de stora tidningarna.
Det gör att jag är ständigt frustrerad över att det inte finns plats för allt jag vill göra i papperstidningen (det var därför jag började blogga faktiskt) och definitivt inte tid och pengar att göra alla grejer som jag vill göra.
Men när jag sedan ser att det finns folk som uppskattar det jag gör så blir allt mycket lättare.
Då biter jag i hop och kämpar på även de dagar när det går lite trögt på jobbet.
Jag är så galet glad för alla som läser och för att det dessutom finns läsare som uppskattar det jobb jag lägger ner.
Stort tack till dig och alla andra
/ marie
---------------------------------------------------------------------------------
Aug 21, 2007 kl. 10:59 PM skrev <JJ> <JJ@JJ.se>:
Hej Marie,
Ville bara visa dig om du inte sett det själv - http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=2027.
Keep up the good work!
JJ
Från: Marie Hallman <marie.hallman@city.se>
Ämne: Re: Cred
Datum: Wed, 22 Aug 2007 16:16:30 +0200
Till: JJ@JJ.se
Hej,
jo jag har sett länken.
Jag blev alldeles paff faktiskt. Glad förstås men helt ställd.
Och alldeles varm inombords.
Jag får ju (som alla reportrar) min beskärda del av skäll och arga mejl samt mindre glada kommetnarer på bloggen, det finns alltid några som inte gillar en eller det man gör och när man då ser en sån där grej som länken så blir man ju alldeles jätteglad.
Vi har många läsare på City men en väldigt liten redaktion och mycket mindre resurser än de stora tidningarna.
Det gör att jag är ständigt frustrerad över att det inte finns plats för allt jag vill göra i papperstidningen (det var därför jag började blogga faktiskt) och definitivt inte tid och pengar att göra alla grejer som jag vill göra.
Men när jag sedan ser att det finns folk som uppskattar det jag gör så blir allt mycket lättare.
Då biter jag i hop och kämpar på även de dagar när det går lite trögt på jobbet.
Jag är så galet glad för alla som läser och för att det dessutom finns läsare som uppskattar det jobb jag lägger ner.
Stort tack till dig och alla andra

/ marie
---------------------------------------------------------------------------------
Aug 21, 2007 kl. 10:59 PM skrev <JJ> <JJ@JJ.se>:
Hej Marie,
Ville bara visa dig om du inte sett det själv - http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=2027.
Keep up the good work!
JJ
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=267240
Handlar om det JJ skrev
Hoppas hon fortsätter såhär, mig har hon som läsare i alla fall!
Handlar om det JJ skrev

- DIF_Soldier
- DIF_Soldier
- Andy
Tycker att vi alla skriver ett mail till Citys chefredaktör mikael.nestius@city.se samt till deras VD anders.kvarby@city.se och hyllar Marie. Självfallet passar vi på att säga att vi tycker att Citys hockeyrapportering är det som är bäst i tidningen och att vi hoppas få se mer av Marie i framtiden.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad