Som jag skrev så tycker jag att Ronnie borde få fortsätta med Jiri efter en bra avslutning på förra säsongen. Men jag vill verkligen att Oscar Eklund får chansen på riktigt, vet inte bara vem man ska "peta" av de mer etablerade.Kall-El skrev:Köper kedjorna till fullo. ( Och hoppas innerligt att Axelsson är så bra som jag tror han är. ) dock vill jag blanda in junisarna med de mer rutinerade spelarna i backparen. Enda chansen att utveckla en junis är att låta dem få speltid i vettig omgivning. Sätter man två unga killar i ett fjärde backpar kommer de inte få många minuter per match. Bättre då att de får spela med en "klippa" och färmed komma upp i den speltid som de behöver. Då ger man dem i alla fall en chans att lyckas. Sätter man dem i ett fjärde backpar tillsammans kommer de inte ens att få chansen.
Femmorna 07/08
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Bättre att gå runt på fyra fulla femmor och låta alla killar får chansen. Rullar man på fyra femmor i det vanliga spelet kan man dessutom med fördel skapa rena PP- boxplay formationer utan att det sliter för mycket på de viktigaste spelarna.
Med andra tycker inte jag man skall peta någon av backarna utan låta alla åtta få spela....
Med andra tycker inte jag man skall peta någon av backarna utan låta alla åtta få spela....
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Mja, jo jag ser också helst att laget spelar så faktiskt men jag tänkte på att tränarna allt som oftast petade det fjärde backparet förra säsongen. Om man ska rulla på alla backpar ser jag väl helst:Kall-El skrev:Bättre att gå runt på fyra fulla femmor och låta alla killar får chansen. Rullar man på fyra femmor i det vanliga spelet kan man dessutom med fördel skapa rena PP- boxplay formationer utan att det sliter för mycket på de viktigaste spelarna.
Timmy-Frylén
Thomas-Eklund
Ronnie-Jiri
Persson-Printz
Oki nu trodde jag vi snackade om hur "vi" vill att det skall se ut, inte hur tränarna vill ha detDiffe89 skrev:Mja, jo jag ser också helst att laget spelar så faktiskt men jag tänkte på att tränarna allt som oftast petade det fjärde backparet förra säsongen. Om man ska rulla på alla backpar ser jag väl helst:Kall-El skrev:Bättre att gå runt på fyra fulla femmor och låta alla killar får chansen. Rullar man på fyra femmor i det vanliga spelet kan man dessutom med fördel skapa rena PP- boxplay formationer utan att det sliter för mycket på de viktigaste spelarna.
Timmy-Frylén
Thomas-Eklund
Ronnie-Jiri
Persson-Printz

Tyvärr tror jag att kedjorna kommer se ut på följande sätt i Säckens tankevärld:
Anger - Otto - Ölvestad
Bremberg - Bäcker - Bengan
Eklund - Ask - Danielsson
Axelsson - Falk - Enqvist
Väljs denna uppställning skulle det betyda att kedja fyra knappt skulle få smaka på isen samtdigt som vi sliter idiothårt och helt i onödan på våra viktigaste pjäser. Om man ser på säckens tidigare laguttagningar har han ofast föredragit två "producerande" kedjor, en checking line samt en kedja som bara spelar lite ibland.
Jag personligen anser det vara bättre med fyra jämnare fulla femmor och sedan toppa till det rejält i PP / boxplay. Det finns en orsak till varför vi får tapp vissa delar av matcherna. Säckens sätt att coacha sliter helt enkelt får hårt på vissa spelare. Ett mer jämnt slitage skulle alla vinna rejält på.
Utan Ekman i laget:
Ölvestad-Otto-Axelsson
Bremberg-Bäcker-Hörnqvist
Anger-Falk-Engqvist
Eklund-Ask-Danielsson
Med Ekman i laget:
Ekman-Anger-Axelsson
Ölvestad-Otto-Engqvist
Eklund-Falk-Ask/Danielsson.
Ölvestad-Otto-Axelsson
Anger-Falk-Engqvist
Eklund-Ask-Danielsson
Med Ekman i laget:
Ekman-Anger-Axelsson
Ölvestad-Otto-Engqvist
Eklund-Falk-Ask/Danielsson.
Senast redigerad av pekka21 den 2007-07-05 14:45:17, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Anger spelar inte center. Varför inte Ekman - Ask (istället för Nilson) - Anger (istället för Thoresen) eller kanske Danielsson??pekka21 skrev:Utan Ekman i laget:
Ölvestad-Otto-Axelsson
Anger-Falk-Engqvist
Eklund-Ask-Danielsson
Med Ekman i laget:
Ekman-Anger-Axelsson
Ölvestad-Otto-Engqvist
Eklund-Falk-Ask/Danielsson
Fricke skrev:Anger spelar inte center. Varför inte Ekman - Ask (istället för Nilson) - Anger (istället för Thoresen) eller kanske Danielsson??pekka21 skrev:Utan Ekman i laget:
Ölvestad-Otto-Axelsson
Anger-Falk-Engqvist
Eklund-Ask-Danielsson
Med Ekman i laget:
Ekman-Anger-Axelsson
Ölvestad-Otto-Engqvist
Eklund-Falk-Ask/Danielsson
Du har rätt Anger i att Anger inte är center och det är jag väl medveten om men för att få så jämt fördelade kedjor så måste Anger in någonstans och jag hittar ingen plats för honom om Ekman kritar på förutom på en centerplats. Det skulle vara onödigt att sätta Anger i fjärdekedja så det fick bli så här.
Senast redigerad av pekka21 den 2007-07-05 14:48:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Emil Svelander
-
Gillar verkligen diskussionen om femmor. Med Ekman bör det bli slutspel nästa år!
Ekman - Otto - Axelsson
Hade Jimmie kunnat sätta pucken i nät hade han varit självskriven i förstakedjan. Bedömer att Axelsson har aggressiviteten och målfarligheten för att lyckas i förstakedjan. Anger kan fungera som ersättare för Axelsson.
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Inga kommentarer
Jimmie - Falk - Anger
Bra kedja som fungerar framåt och bakåt. Axelsson kan ersätta Anger beroende på om han inte fungerar i förstakedjan. Ska bli intressant att se vad Falk och Anger kan uträtta med hjälp av murbräckan Ölvestad.
Eklund - Ask - Engqvist
Tung kedja att möta som förhoppningsvis fungerar bättre defensivt med Engqvists klokhet framför Danielsson som är en mer offensivt lagd spelare.
Ekman - Otto - Axelsson
Hade Jimmie kunnat sätta pucken i nät hade han varit självskriven i förstakedjan. Bedömer att Axelsson har aggressiviteten och målfarligheten för att lyckas i förstakedjan. Anger kan fungera som ersättare för Axelsson.
Inga kommentarer
Jimmie - Falk - Anger
Bra kedja som fungerar framåt och bakåt. Axelsson kan ersätta Anger beroende på om han inte fungerar i förstakedjan. Ska bli intressant att se vad Falk och Anger kan uträtta med hjälp av murbräckan Ölvestad.
Eklund - Ask - Engqvist
Tung kedja att möta som förhoppningsvis fungerar bättre defensivt med Engqvists klokhet framför Danielsson som är en mer offensivt lagd spelare.
- DIF_Soldier
Håller med. Ekman bör spela med Otto och Axelsson.Östgöten skrev:Gillar verkligen diskussionen om femmor. Med Ekman bör det bli slutspel nästa år!
Ekman - Otto - Axelsson
Inga kommentarer
Jimmie - Falk - Anger
Eklund - Ask - Engqvist
Säg den glädje som varar
-
Eftersom jag inte har något bättre för mig så tänkte jag försöka mig på att formera två PP-uppställningar:
PP:
Frylèn-Marusak
Bremberg-Otto-Hörnqvist
Johansson-T. Pettersson
Ölvestad-Bäcker-Axelsson
PP:
Frylèn-Marusak
Bremberg-Otto-Hörnqvist
Johansson-T. Pettersson
Ölvestad-Bäcker-Axelsson
Om Ekman inte kommer har jag en fundering om kedjorna som jag gärna skulle vilja få kommentarer på!
Axelsson - Otto - Danielsson
Undrar om Danielsson kan komma till sin rätt med offensivt lagde Axelsson. Parar ihop ungtupparna med Otto som är en smart och spelskicklig tvåvägscenter med näsa för mål. Flera kanske undrar varför Axelsson/Danielsson inte placeras med Falken istället för Otto? Svaret är att Otto har bättre näsa för målet än Falken. Tror att de skulle kunna prestera en hel del poäng tillsammans. Svagheten bakåt kompenseras av Ottos smartness.
Inga kommentarer
Jimmie - Falk - Anger
Bra kedja som fungerar framåt och bakåt. Anger är vekare - men liknar Daniel Rudslätt som fungerade bra med Falken. Angers vekhet kompenseras av Ölvestad tuffhet. Skulle bli intressant att se vad Falk och Anger kan uträtta med hjälp av murbräckan Ölvestad.
Eklund - Ask - Engqvist
Tung kedja att möta som förhoppningsvis fungerar bra defensivt med Engqvists klokhet. Upplägget gör att vi får en defensivt fungerande fjärdekedja som vi inte riktigt hade föregående år (Eklund/Ask/Danielsson).
Följande upplägg skapar förutsättningar för att första- och andrakedjan ansvarar för powerplay - medan tredje och fjärde ansvarar för boxplay.
Vad tror ni om förstakedjan? Flipp eller flopp? Håller Danielsson framåt för att spela i förstakedjan med hjälp av Axelsson och Otto?
Axelsson - Otto - Danielsson
Undrar om Danielsson kan komma till sin rätt med offensivt lagde Axelsson. Parar ihop ungtupparna med Otto som är en smart och spelskicklig tvåvägscenter med näsa för mål. Flera kanske undrar varför Axelsson/Danielsson inte placeras med Falken istället för Otto? Svaret är att Otto har bättre näsa för målet än Falken. Tror att de skulle kunna prestera en hel del poäng tillsammans. Svagheten bakåt kompenseras av Ottos smartness.
Inga kommentarer
Jimmie - Falk - Anger
Bra kedja som fungerar framåt och bakåt. Anger är vekare - men liknar Daniel Rudslätt som fungerade bra med Falken. Angers vekhet kompenseras av Ölvestad tuffhet. Skulle bli intressant att se vad Falk och Anger kan uträtta med hjälp av murbräckan Ölvestad.
Eklund - Ask - Engqvist
Tung kedja att möta som förhoppningsvis fungerar bra defensivt med Engqvists klokhet. Upplägget gör att vi får en defensivt fungerande fjärdekedja som vi inte riktigt hade föregående år (Eklund/Ask/Danielsson).
Följande upplägg skapar förutsättningar för att första- och andrakedjan ansvarar för powerplay - medan tredje och fjärde ansvarar för boxplay.
Vad tror ni om förstakedjan? Flipp eller flopp? Håller Danielsson framåt för att spela i förstakedjan med hjälp av Axelsson och Otto?
-