Streckstriden
-
Man får ju se hur mycket MIF orkar ladda om efter den upphämtningen..oswä0216 skrev:Jag är osäker på slutspel. VF har spelat riktigt bra och jag tror att de vinner de båda matcher som de har kvar. Det betyder att DIF måste vinna både mot Linköping och mot Malmö. Jag är heller inte säker på att vi tar 3 poäng mot MALMÖ för domvar starka senast, hämtade upp ett 0-3 underläge mot Modo. Sen får vi se hur Luleå spelar. Men tre mot Luleå hade känts mycket bättre en två.
- Strömberg=power
- Lee Harvey Oswald
Man blir inte klok på denna avslutning hur man än vrider & vänder på det.
Att DIF slår MIF är så klart en huvudförutsättning, det kan Djurgården påverka själva.
Är mer orolig över resten.
1.Frölunda vinner sina 2 sista matcher.(Slutar på 78p)
(sedan har dom bra chans att vinna SM-guld, om man bänkar Salo:)
2.Luleå vinner sista hemmamatchen mot Brynäs.(slutar på 77p)
3..Att ett MoDo förmodligen utan hjärtat/hjärnan Niklas Sundström skulle åka arslet av sig i 2 betydelselösa matcher mot Mora har jag svårt att se.
(MoDo är rätt så usla på bortaplan dessutom)
Mora slutar på minst 75p, kan bli mer
4.SAIK möter HV71 X2, behöver man säga nåt mer
Detta betyder att DIF kommer förmodligen behöva sno poäng i Chokladfabriken på fredag, men det hade ni säkert räknat ut redan.
var tvungen att skriva av mig lite i terapisyfte, för att få ner pulsen lite
Att DIF slår MIF är så klart en huvudförutsättning, det kan Djurgården påverka själva.
3..Att ett MoDo förmodligen utan hjärtat/hjärnan Niklas Sundström skulle åka arslet av sig i 2 betydelselösa matcher mot Mora har jag svårt att se.
Detta betyder att DIF kommer förmodligen behöva sno poäng i Chokladfabriken på fredag, men det hade ni säkert räknat ut redan.

- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sundström är väl tillbaka? Sen tror jag inte att Modo tar allt för lätt på uppgiften eftersom fjärdeplatsen är oerhört viktig. Det är fruktansvärt viktigt att få den där 7:e avgörande på hemmaplan, både spelmässigt och ekonomiskt.Lee Harvey Oswald skrev:Man blir inte klok på denna avslutning hur man än vrider & vänder på det.
Sjunger avgå Johnny...
Modo har fem poäng upp till andraplatsen och fem poäng ner till fjärdeplatsen. Dom behöver en pinne till för att vara säkra på tredjeplatsen. Å andra sidan, eftersom HV lägger sig i två matcher mot Sheleftyou så har Övikarna - vid två segrar - möjligheten att bli tvåa. Det är ju kanske ganska positivt. Eller nåt.
Sundström finns för övrigt inte med i morgon!

Sundström finns för övrigt inte med i morgon!
- Lee Harvey Oswald
-
- Lee Harvey Oswald
Linköping behöver inte vinna, men frågan är om man nästan inte hoppas att så blir fallet så att LHC inte har så mycket att spela för i sista matchen.micke_1891 skrev:Vid LHC,DIF,luleå och modo vinst imorrn så är DIF klara för slutspel. För det är väl Modo som är Moras motståndare?
Hur som helst är dagens match en riktig nyckelmatch som måste vinnas.
-
hmm
En poäng tror jag räcker. Kan fanimej inte tänka mig att mora vinner borta mot modo. Efter den utskåpningen idag speciellt. Nej, mora förlorar.. o frölunda vinner. Så summa summarum: Vi behöver ett kryss. En enda poäng. Annars kan vi gå på semester
Dock oerhört att det inte blir kvalserien, känns som om det är för lite glädje här inne över att den skräcken är över =)
Dock oerhört att det inte blir kvalserien, känns som om det är för lite glädje här inne över att den skräcken är över =)