Elias skrev:Fernholm har ytterliggare ett år kvar på kontraktet med Pittsburgh, så han måste med andra ord återvända. Det var därför som DIF bara signade honom på ett år.
Han måste återvända om de vill ha honom, eller?
Eftersom att Fernholm fortfarande tillhör Pittsburghs organisation så är han så gott som tvungen att åka tillbaks. Det verkar dessutom som att Daniel är helt inställd på att åka dit och i alla fal fightas om en plats i AHL.
Det enda vi kan hoppas på är att de gemensamt kommer överens om att bryta kontraktet.
Hoppas dom sätter ihop Ottoson med Linkan igen, Linkan har höjt Otto väldigt mycket dom få gånger dom spelat ihop. Otto ska inte spela i någon 4:de femma han kan bättre.
robin_dif skrev:tänkbara till nästa säsong!
niklas Anger
Mika hannula
Staffan kronwall
Robert nilsson
De två första borde vi verkligen kunna knyta till oss. Dem är målskyttar av högsta rang. Anger borde vara intresserad av att flytta hem efter att ha bunkrat lite stålar där nere några år. (Basel ligger sist också vilket inte kan vara så uppmuntrande) Här har han ju dessutom chansen på landslaget om han gör bra ifrån sig.
Kolla: både Anger & Hannula är sthlm:are, bra måskyttar och dem har rutin (båda står på toppen av karriärerna rent åldersmässigt).
Så många chanser som dagens lag skapar skulle dessa båda ösa in mål...
Dessutom lär inte konkurrensen om att värva Anger vara mördande. Man måste tänka sig för vilka spelare man försöker värva. P Berglund vill ju alla ES lag ha så där lär vi inte ha en chans... i o f s kan vi ju locka med att vi är bäst på att utveckla talanger o göra dem till nhl-spelare..Det är ju en bra konkurrensfördel om någon...
Har sett lite på jvm och har då funnit Sundström som tror skulle vara en bra junnis för oss....tror själv att detta är en lovande spelare.
och en annan spelare är robin lindqvist...
Tycker att man bör vara lite rädd om en spelartyp som Dragan. Vi talar ändå on en relativt ung spelare som representerat landslaget i år och som dessutom med största sannolikhet kommer att ha producerat över (eller där omkring) 30 poäng efter 50 omgångar (använder 50 omgångar som måttstock för att jämföra med tidigare säsonger). Hur många forwards kan ni räkna upp som representerat DIF och som gjort över 30 poäng (mitt antagande) och som ni velat att DIF ska göra sig av med? Om DIF vore ett topplag skulle jag ha mer förståelse för kravet på att göra sig av med Dragan men det är ju inte precis som att de bästa spelarna står i kö för att få spela med DIF nu förtiden.
Lat är ju för övrigt något som linkan kallats för tidigare.
Glömmde givetvis en spelare sm jag skulle villja se i Djurgården som jag kan vara till stor hjälp frammåt..det är ingen mindre änn Tony,Mårtensson från Linköping som är uppväxt i sthlsm trakten .. fasst vi kanske inte har så mycket pengar till hans lön. men man kann ju alltid försöka
GordoN skrev:Kolla på JVM-laget finns väl minst 5 lirare man kan värva där ifrån, två som jag tycker e jävlig bra:
Patrik Berglund, Västerås
Rahimi, Rögle
jensa öhling skrev:Risken är väl rätt stor att Hörnqvist drar till Nashville.
Förmodligen har du rätt. Han utvecklas alldeles för fort och har en alldeles för hög kapacitet för att DIF ska kunna behålla honom speciellt mycket längre till.
Kan Thörn och Engqvist ta ett steg till nästa år så har DIF ändå ett gäng bra yngre forwards. Bäcker, Danielsson, Thörn, Engqvist, Axelsson och förmodligen Patrik Lundh (från j20) och någon värvning från allsvenskan. Så DIF ligger nog bra till på den fronten. Frågan är vad som sker med Löfberg, killen är duktig och talangen är uppenbar men han är draftad av Detroit som kanske inte är helt nöjda med att han bara får 5-6 minuter per match.
Intressant med framförhållning och kul att se alla BRA förslag som jag säkert tror hjälper DIF i framtiden.... men vem/ vilka ska vi ha in i laget redan nu ? så att vi garanterat lirar i ES även nästa år... (nye tjeck-backen verkar ju bra...efter en match) och hur är det med transferfönster etc ? kan vi ta in någon när som helst ? eller är det som vanligt att man bara får köpa spelare mellan omg.. 30-45 och 110- 120 ???
Jag tror att spelare som skulle göra skillnaden för oss nu är ex MACKAN NILSSON & NISSE EKMAN - (typen alltså) så christian sjögren får väl ta lite av den rollen...
Gripen skrev: och hur är det med transferfönster etc ? kan vi ta in någon när som helst ? eller är det som vanligt att man bara får köpa spelare mellan omg.. 30-45 och 110- 120 ???
Jag tror det är så att efter 31 januari får inga värvningar göras. Innan dess är det fritt fram hela säsongen.