Vad som låg till grund för mitt inlägg ovan var den första arrtikeln jag sprang på, högst upp på skärmen, när jag surfade in på aftonbladet.se/sport. Efter att ha skrivit inlägget växlade jag i aktivitetsfältet tillbaka till aftonbladet och där var artikel nr 2 följande:
HAHAHAHAHA Det verkar gå framåt det där med att släppa fram egna talanger...
Notera att längre ner i artikeln står det såhär: Även Timrå ska ha visat intresse för backen Jyri Marttinen som gjorde landslagsdebut i Channel one cup före jul.
DIFGUTE skrev:Finne till MODO, vad är vi uppe i nu, 110 eller?
Rena epidemin just, finns det inga talanger i Sverige typ allsvenskan.
Fattar ingenting men ibland gör man allt för ta ett guld, tur vi har 16 sycken att glädja oss åt.
Ja det är helt otroligt, för ngn dag sen skrev AB om en allsvensk talang som spottat in mål m.m iofs i allsvenskan men varför inte satsa på sådana killar??
Nej då, istället låter man Es invaderas av utlänningar, kan ju knappt kalla det längre svenska elitserine i hockey längre
slagskott skrev:Lagen värvar för slutspurten, Modo för att kämpa om guld och Skellefteå för att hänga kvar.
Men kör ni utan utländsk spetskompetens, det verkar ju funka kanonbra
Ja för det går juh sååååå mycket bättre för Saik med 9 (snart 10) utlänningar i truppen
Du glömde Malmö som har snart värvat/sparkat ett helt lag med utländska spelare och har legat sist i ES från början till slut.
Sämre värvningsansvariga får man nog leta efter
Ja, och det som är så jääävla konstigt är att dem har åkt ur ES flera gånger förut med precis den värvningsfilosofin. Vad bra att dem kommer till insikt att den inte fungerar! (not)
Btw nu när vi ännu är inne på att håna Mif: Kommer ni ihåg den nagelbitande och fylliga såpan om "Percys Pågar"...
Tips: Lägg krut & pengar på att utveckla ungdomsverksamheten istället för nya arenor och tv-såpor.