Svensk hockey gräver sin egen grav

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Gäst

Inlägg av Gäst »

3 utlänningar per lag är lagom..inte mer

stackars mora och malmö :D
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Jäkligt intressant att LHC fortsätter och kör på samma linje när det föll så väl ut sist med Chechmanek. :lol:

Det är inte längre förvånande och istället för att vara beskymrad som tidigare tycker jag detta har övergått till humor i världsklass!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 32,00.html
Blue Brigade Sthlm
spiik

Inlägg av spiik »

Vad som låg till grund för mitt inlägg ovan var den första arrtikeln jag sprang på, högst upp på skärmen, när jag surfade in på aftonbladet.se/sport. Efter att ha skrivit inlägget växlade jag i aktivitetsfältet tillbaka till aftonbladet och där var artikel nr 2 följande:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 94,00.html

Tillåt mig: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (hoppas han inte gör mål mot oss nu när jag hångarvat)
Blue Brigade Sthlm
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Och malmö värvar ytterligare en tjeck. Skulle va kul att sitta i omklädningsrummet och kolla vilken sammanhållning det är de där lagen.

Bara att läsa inlägget på nyhetssidan vilket lag som har framtiden för sig.
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

http://expressen.se/index.jsp?a=853597

HAHAHAHAHA Det verkar gå framåt det där med att släppa fram egna talanger...

Notera att längre ner i artikeln står det såhär: Även Timrå ska ha visat intresse för backen Jyri Marttinen som gjorde landslagsdebut i Channel one cup före jul.

För i Timrå är det ju bara svenskar sen tidigare
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Finne till MODO, vad är vi uppe i nu, 110 eller?
Rena epidemin just, finns det inga talanger i Sverige typ allsvenskan.

Fattar ingenting men ibland gör man allt för ta ett guld, tur vi har 16 sycken att glädja oss åt.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

DIFGUTE skrev:Finne till MODO, vad är vi uppe i nu, 110 eller?
Rena epidemin just, finns det inga talanger i Sverige typ allsvenskan.

Fattar ingenting men ibland gör man allt för ta ett guld, tur vi har 16 sycken att glädja oss åt.
Ja det är helt otroligt, för ngn dag sen skrev AB om en allsvensk talang som spottat in mål m.m iofs i allsvenskan men varför inte satsa på sådana killar??

Nej då, istället låter man Es invaderas av utlänningar, kan ju knappt kalla det längre svenska elitserine i hockey längre ;)

13 rätt = respekt

16 sm guld = Pondus, Respekt m.m :)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kanadensare så gott som klar för Skellefteå nu. Duane Harmer från Trondheim(!).
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Lagen värvar för slutspurten, Modo för att kämpa om guld och Skellefteå för att hänga kvar.

Men kör ni utan utländsk spetskompetens, det verkar ju funka kanonbra :D
Sports dont build character, it reveals it
Madferit

Inlägg av Madferit »

slagskott skrev:Lagen värvar för slutspurten, Modo för att kämpa om guld och Skellefteå för att hänga kvar.

Ja för det går juh sååååå mycket bättre för Saik med 9 (snart 10) utlänningar i truppen ;)
Bigge

Inlägg av Bigge »

Madferit skrev:
slagskott skrev:Lagen värvar för slutspurten, Modo för att kämpa om guld och Skellefteå för att hänga kvar.

Ja för det går juh sååååå mycket bättre för Saik med 9 (snart 10) utlänningar i truppen ;)
Du glömde Malmö som har snart värvat/sparkat ett helt lag med utländska spelare och har legat sist i ES från början till slut.

Sämre värvningsansvariga får man nog leta efter ;)
spiik

Inlägg av spiik »

Bigge skrev:
Madferit skrev:

Du glömde Malmö som har snart värvat/sparkat ett helt lag med utländska spelare och har legat sist i ES från början till slut.

Sämre värvningsansvariga får man nog leta efter ;)
Ja, och det som är så jääävla konstigt är att dem har åkt ur ES flera gånger förut med precis den värvningsfilosofin. Vad bra att dem kommer till insikt att den inte fungerar! (not)
Btw nu när vi ännu är inne på att håna Mif: Kommer ni ihåg den nagelbitande och fylliga såpan om "Percys Pågar"...
Tips: Lägg krut & pengar på att utveckla ungdomsverksamheten istället för nya arenor och tv-såpor.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Vad jag menade var att man satsat på spetskompetens, inte letat i telefonboken efter ett utländsk bara (som Mora)
Sports dont build character, it reveals it
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Med fullförtåelse att Lassila var grym i 57 minuter igår så är det lite roligt att det var en av våra tre importer som tabbade sig i slutändan.

Nej nu är det Larssons tur mot Frölunda.
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 22,00.html

och

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 01,00.html

VA FAAAAAAAN , fattar dom inte att om dom håller på såhär kommer vi aldrig få någon bra återväxt i Sverige.
Skriv svar