Nästa år måste Daniel Larsson bli uttalad första målvakt och Lassila vill väl knappast vara andre målvakt. Så mitt tips är att Lassila försvinner.smurf02 skrev:Behåll Lassila!!!!
Lassila!
- Bjurling_39
- grandstoff
Teemu
Dette er Teemu sitt problem. Han gjør fantastiske redninger med hansken, når det er feil type redning å gjøre. Mot Malmö hadde jeg hjertet i halsen mange ganger, fordi han alltid skal gjøre noe spektakulært heller enn noe enkelt.Boråsaren skrev:fina plockningar.
Derfor må vi få bort Lassila. Det går som oftest bra, men feilene blir for mange, fordi han nekter å gjøre ting enkelt.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Han tjänar såpass bra att han borde vara det egentligen. Funderar fortfarande om jag vill ha kvar Teemu, eller om vi ska lägga pengarna på utespelare istället. Larsson håller, och Riddarn eller Owuya kan fungera back-up. Teemu har dock varit jävligt bra, men ska han ha högre lön än han redan har så tycker jag vi kan satsa på Larsson.Emil svelander skrev:Efter mycket grubblande tycker jag att vi skall behålla Teemu. Dock inte sagt att han ska vara förstemålvakt.
- Emil Svelander
Tycker att Lassila är för ojämn för att han ska vara kvar. I alla fall till de pengarna det skulle kosta om han vill ha lika mycket lön nästa år.Diffe89 skrev:Han tjänar såpass bra att han borde vara det egentligen. Funderar fortfarande om jag vill ha kvar Teemu, eller om vi ska lägga pengarna på utespelare istället. Larsson håller, och Riddarn eller Owuya kan fungera back-up. Teemu har dock varit jävligt bra, men ska han ha högre lön än han redan har så tycker jag vi kan satsa på Larsson.Emil svelander skrev:Efter mycket grubblande tycker jag att vi skall behålla Teemu. Dock inte sagt att han ska vara förstemålvakt.
Owuya borde definitivt kallas upp så han får prova på lite, så kan han nog bli förstakeeper om nåt år
- Strömberg=power
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 59,00.html
Så där ja, tycker definitivt han kan gå till Schweiz, lägg lönen han fick på nån annan. Även fast han ryckte upp sig på slutet så är han för ojämn
Så där ja, tycker definitivt han kan gå till Schweiz, lägg lönen han fick på nån annan. Även fast han ryckte upp sig på slutet så är han för ojämn
Handlar bara om ett lån?! Tycker Lassila ska vara kvar i DIF. Man får inte en bättre målvakt för så lite pengar.Bastard47 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 59,00.html
Har du ens läst artikeln?Bastard47 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 59,00.html
Finns ingen anledning att behålla Lassila en säsong till. Han och Larsson är just nu jämna, men Larssons potential är betydligt större än finnens och nästa säsong är det dags att ge Larsson det förtroende som krävs för att göra honom till en riktigt bra målvakt. Inget ont om Lassila, men killen är lite för ojämn, släpper på tok för mycket returer samt överdriver vissa typer av räddningar. En bra målvakt stoppar puckarna med små medel. Lassila tendera att showa till det i onödan med sk tv-räddningar.
De pengar som Lassila kostar i lön bör läggas på att förstärka truppen med någon annan spelare istället, gärna då en klasscenter eller en riktigt bra back.
De pengar som Lassila kostar i lön bör läggas på att förstärka truppen med någon annan spelare istället, gärna då en klasscenter eller en riktigt bra back.