Crippe Sjögren

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Bjurling_39 skrev:Så nu är han klart också :D http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 65,00.html
Hmmm, vad ska man tro på? Aftonbladet eller TV4?
Säg den glädje som varar
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Känns skönt förhoppningsvis är han spelklar till på tisdag då vi möter FBK.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Affse

Inlägg av Affse »

Caveman skrev:Förstår inte detta med Sjögren, vad kan han tillföra som inte t.e.x. Thörn kan, mer än rutin?
Ingen aning! Man undrar ju vem han ska peta. Blir besviken om det blir nån av Thörn/Löfberg.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Affse skrev:
Caveman skrev:Förstår inte detta med Sjögren, vad kan han tillföra som inte t.e.x. Thörn kan, mer än rutin?
Ingen aning! Man undrar ju vem han ska peta. Blir besviken om det blir nån av Thörn/Löfberg.
Tycker framför allt att Löfberg inte alls imponerat i år. Jag skulle gärna vilja se Sjögren tillsammans med Thörn eller Engqvist (kanske båda två).
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Enligt TV4 är han med redan idag mot Frölunda
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Det tror jag inte han är. då borde det ha stått nåt om att han spelar idag.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Hur långt kontrakt får han då? Det smartaste borde att skriva honom på antingen 2 eller 3 år, för då kan han bli en bra "pappa" till våra junisar om några år....
Affse

Inlägg av Affse »

Diffe89 skrev:
Affse skrev:
Tycker framför allt att Löfberg inte alls imponerat i år. Jag skulle gärna vilja se Sjögren tillsammans med Thörn eller Engqvist (kanske båda två).
På sätt och vis håller jag med. Då tycker jag heller inte att man ska satsa på dom till nästa år utan låta andra juniorer få plats. Lite synd för jag har alltid trott att Löfberg ska blomma ut. En sak Sjögren lär dra med sig är i varje fall lite slagsmål. Kan inte varit många sådana i år.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Affse skrev:
Diffe89 skrev:
Affse skrev:
På sätt och vis håller jag med. Då tycker jag heller inte att man ska satsa på dom till nästa år utan låta andra juniorer få plats. Lite synd för jag har alltid trott att Löfberg ska blomma ut. En sak Sjögren lär dra med sig är i varje fall lite slagsmål. Kan inte varit många sådana i år.
Slagsmål är bra för att få igång laget men de måste samtidigt vara antingen så att man "plockar bort" en skicklig spelare i motståndarlaget, eller att man ger sig på någon i det andra laget som varit "jobbig" (typ Kåberg t.ex.). Vill inte att Sjögren ska göra massa saker som ger oss BP.
MAP

Inlägg av MAP »

Sjögren tillför 2 sm-guld, ett hjärta stort som Stockholm och ett jävlar anamma som vi inte har i truppen i år. En kille som aldrig gnäller och alltid krigar. Har ni glömt honom från guldåren?
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

är han med på tisdag ? vi behöver ju nån som kan ge ledin en fajt ;)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sjögren lär säkert dra på sig en mängd utvisningar samt dunka ut en elelr annan puck out...

Denna värvning ter sig mycket märklig i mina ögon. Det är målskyttar vi behöver för tusan.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Inlägg av Håkan Södergren »

TexasPete skrev:Helt ärligt, Sjögren är ju precis vad Djurgårn behöver. Skulle dock hellre sett att man behållit Krisse, nån som kan gå in och ge nån på käften och få igång resten av laget. Det behövs nån man kan slänga in som tar ett matchstraff för laget. Plus att Sjögren är Djurgårdare
Precis. Att peta eller inte förlänga med Kristoffersson var en besvikelse i mina ögon. Kan Sjögren fylla den luckan helt eller delvis så är han jäkligt välkommen.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Håkan Södergren skrev:
TexasPete skrev:Helt ärligt, Sjögren är ju precis vad Djurgårn behöver. Skulle dock hellre sett att man behållit Krisse, nån som kan gå in och ge nån på käften och få igång resten av laget. Det behövs nån man kan slänga in som tar ett matchstraff för laget. Plus att Sjögren är Djurgårdare
Precis. Att peta eller inte förlänga med Kristoffersson var en besvikelse i mina ögon. Kan Sjögren fylla den luckan helt eller delvis så är han jäkligt välkommen.
Kristoffersson gjorde ingen vidare förra säsong. Usel.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Skriv svar