Hovet
Hur som helst vore det jävligt kul att spela alla matcher på Hovet(och man vet5 att pengarna hamnar i "rätta händer") , och att den ska vara för liten förstår jag inte? Va har ju ett snitt på 6500 ändå..
Globe arenas (stavning?) vilka äger dom? Stockholm stad? I så fall borde dom kunna bryta kontraktet för att rädda hockeyn i stan.
Globe arenas (stavning?) vilka äger dom? Stockholm stad? I så fall borde dom kunna bryta kontraktet för att rädda hockeyn i stan.
Tycker att det låter otroligt häftigt, DIF vill köpa Hovet, om det sedan går vägen är en helt annan sak.
Sen så undrar jag vad sponsorer och publiken har att säga om det? Med publiken så menar jag inte fans, fanatiker som du och jag, utan marginalpubliken, som trots allt behövs för att vi ska ha bra publiksiffror. Vi nostalgiker älskar Hovet, medans andra tycker den är obekväm, dåligt med restauranger, dåligt med plats helt enkelt.
Men det låter spännande, tycker jag.
Sen så undrar jag vad sponsorer och publiken har att säga om det? Med publiken så menar jag inte fans, fanatiker som du och jag, utan marginalpubliken, som trots allt behövs för att vi ska ha bra publiksiffror. Vi nostalgiker älskar Hovet, medans andra tycker den är obekväm, dåligt med restauranger, dåligt med plats helt enkelt.
Men det låter spännande, tycker jag.
-

Tror inte DIF hockey går ut i AB med en så aktuell fråga om det inte går att genomföra..
Tror DIF tagit Fansen på allvar kanske till och med upplevt stämmningen i ett 75%ig fullt Hovet!!
Som sagt via ett EXTRA STYRELSEMÖTE!!
Det här är något klubben vill genomföra och ge oss ett riktigt "hem"
Skitsamma i att hotta upp hovet, den är någolunda renoverad och fräsch..
Helvete detta är dagen roligaste nyhet!!
Härligt Ledningen ni har börjat agera!!
Verkar vara tal om att Challe tar över coachningen och Säcken bara det taktiska, låter ju underbart.
Får vi domarna med oss nu så vänder detta..
Färjestad har Thomas "domarjävel/köp dej ett par glasögon" att tacka för segern!!
5-4 bortdömda med 5 minuter kvar är regelrätt mål..
Passningen kommer från klubbskaftet när spelaren ligger ner..
Lirar vi lika inspirerande och med den farten den viljan den kärleken till skölden då kommer detta vända utan dyra spelarköp!!
FORZA DIF!!

#25 SuperMicke Johansson skrev:![]()
![]()
![]()
Tror inte DIF hockey går ut i AB med en så aktuell fråga om det inte går att genomföra..
Tror DIF tagit Fansen på allvar kanske till och med upplevt stämmningen i ett 75%ig fullt Hovet!!
Som sagt via ett EXTRA STYRELSEMÖTE!!
Det här är något klubben vill genomföra och ge oss ett riktigt "hem"
Skitsamma i att hotta upp hovet, den är någolunda renoverad och fräsch..
Helvete detta är dagen roligaste nyhet!!
Härligt Ledningen ni har börjat agera!!
Verkar vara tal om att Challe tar över coachningen och Säcken bara det taktiska, låter ju underbart.
Får vi domarna med oss nu så vänder detta..
Färjestad har Thomas "domarjävel/köp dej ett par glasögon" att tacka för segern!!
5-4 bortdömda med 5 minuter kvar är regelrätt mål..
Passningen kommer från klubbskaftet när spelaren ligger ner..
Lirar vi lika inspirerande och med den farten den viljan den kärleken till skölden då kommer detta vända utan dyra spelarköp!!
FORZA DIF!!![]()
Japp vi hoppas hoppas
Jag kan meddela att detta är inte något man kom på igår. Utan man har funderat på det ett tag och nu kände man att även fast det inte kommer att gå att genomföra så "släpper" man denna nyhet nu för att få igång lite "positivt snack" personligen tycker jag det är svinigt att få upp hoppet hos alla fans för att sedan inse att det inte kommer att bli verklighet.
Varför skulle de vilja sälja ut hovet till Djurgården? Det är ju inte direkt något välgörenhetsföretag vi pratar om. Skulle de dock sätta en prislapp på hovet kan ni ju tänka er att de priset ska minst täcka de intäckter hovet skulle göra närmaste 10åren. Sedan måste lån tas och räntorna på de gör inte saken billigare. Bidrag från komunen är väl heller knappast att räkna med, varför skulle de vilja stödja en bottenklubb utan publik.
En möjlighet till försäljning skulle vara ifall hovet inte gick plus och de såg arenan som en utgift istället för en inkomst. Chansen på detta är väl inte direkt stor och skulle de nu vara så blir det ett helvete för Djurgården att se till att arenan går med plus igen.
Säger som Jojje, fegt att utnyttja supportrarnas sista hopp på en sak som aldrig kommer hända.
En möjlighet till försäljning skulle vara ifall hovet inte gick plus och de såg arenan som en utgift istället för en inkomst. Chansen på detta är väl inte direkt stor och skulle de nu vara så blir det ett helvete för Djurgården att se till att arenan går med plus igen.
Säger som Jojje, fegt att utnyttja supportrarnas sista hopp på en sak som aldrig kommer hända.