Don_T skrev:Har fotbollen en mer kompetent ledning än hockeyn? De har ialla fall inte kommit mycket längre än hockeyn.
Ja! Det har redan tagits ett Principbeslut av Alliansen, en ny arena kommer att byggas på Östermalms IP. Den ska ta ca 20 000 åskådare samt kommer att ha ett tak och den senaste generationens konstgräs, allt för att göra det möjligt att ha ett perfekt underlag året om. Det kommer att finnas massor med restauranger, kontor samt även vissa affärer i samma byggnad. Borde vara klar 08/09. DIF Fotboll kommer även att bygga två inomhusplaner med konstgräs för sin juniorsatsning som man drar igång. Man kommer att få Sveriges största fotbollsakademi som i viss del ska efterlikna den lösning ajax har.
DIF hockey kan inte ens ha hand om korvförsäljningen i globen.
Sen tycker jag att carl-Henric svanberg allt kan nyttja sina kontakter för att få detta att hända.Är man vd och koncernchef för ett av sveriges största företag så måste man ju känna en del höjdare inom bank t.ex
Sen tycker jag att carl-Henric svanberg allt kan nyttja sina kontakter för att få detta att hända.Är man vd och koncernchef för ett av sveriges största företag så måste man ju känna en del höjdare inom bank t.ex
Vad får ni allt ifrån? Det är inte aktuellt med en egen arena för DIF hockey för fem öre. Sen förstår jag inte vad Svanberg ska göra. Problemet är inte att få ett lån, utan att få vettig mark.
Vad får ni allt ifrån? Det är inte aktuellt med en egen arena för DIF hockey för fem öre. Sen förstår jag inte vad Svanberg ska göra. Problemet är inte att få ett lån, utan att få vettig mark.
Så det skulle vara helt omöjligt att bygga den arenan bredvid den nya fotbollsarenan som det ryktas om på östermalms ip???
hardrocker35 skrev:Skulle vilja se att Dif Hockey visade lite handlingskraft och agerade i arenafrågan..Men det lär väl aldrig hända..
De tycker att allt är kanon just nu, ser du inte hur det vänder och vilken bred och bra trupp vi har? För att inte tala om resultaten! Vi låter dem tala för sig själva...
hardrocker35 skrev:Skulle vilja se att Dif Hockey visade lite handlingskraft och agerade i arenafrågan..Men det lär väl aldrig hända..
De tycker att allt är kanon just nu, ser du inte hur det vänder och vilken bred och bra trupp vi har? För att inte tala om resultaten! Vi låter dem tala för sig själva...
om allt vore kanon så skulle vi inte ligga på 10 plats i tabellen..
styrelse och ledning lever i en drömvärld..Allt ordnar sig typ.. Vakna upp för fan säger ja..
hardrocker35 skrev:om allt vore kanon så skulle vi inte ligga på 10 plats i tabellen..
styrelse och ledning lever i en drömvärld..Allt ordnar sig typ.. Vakna upp för fan säger ja..
om allt vore kanon så skulle vi inte ligga på 10 plats i tabellen..