Djurgårdens IF - Malmö Redhawks, 16/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Erik I

Inlägg av Erik I »

King-effekt? Vi underpresterar samt Larsson har varit darrig, där har ni det. KOmmer vi upp i någotsånär standard tror jag inte Malmö kan hänga med, men vi ska ju dit också. Skönt med reducering dock.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Det är fan inte klokt, som skånsk Dif-are vill man gå och dö. Helt jävla urkasst.
Mitt-i-klacken 1983
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Vad händer??? 1-3???Jisses
Gäst

Inlägg av Gäst »

undrar vad som krävs för att Djurgårn ska ta kommandot i en match från början.Och inte hamna i underläge hela jävla tiden..
Mitt-i-klacken 1983

har vi underskattat MIF kanske? Jag kom in precis och det enda man hör på radion är Malmö Malmö Malmö...är DIF på isen överhuvudtaget kan man undra?
Mitt-i-klacken 1983

Hur fick vi vårat mål?Var det en slump eller spelade dom den in i mål?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:har vi underskattat MIF kanske? Jag kom in precis och det enda man hör på radion är Malmö Malmö Malmö...är DIF på isen överhuvudtaget kan man undra?
En del här har helt klart underskattat Malmö.

Jämför man spelare för spelare på pappret så har de bättre bredd på sina forwards än oss och ungefär lika dåliga försvarare.

Talar man om seniorforwards så har de 12 stycken, vi har 9. Räknar man spelare mellan 25 och 30 så har de 7, vi har 3.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Okej, Mif fick 2 flytmål i första. Ändå, Dif underpresterar, och det kraftigt. Kan nån säga hur fan vi kan ligga 2:a i statistiken i PP?? Händer ju noll!!!
Mitt-i-klacken 1983

Andra perioden brukar ju vara vår period om man tittar på tidigare matcher. DIF har blixtrat till och börjat åka skridskor. Men nu...alltså vad är detta...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fasiken, så ser man hur Percy gnider händerna varje gång malmoe gör mål. Bara det är väl förnedring..

Det här kan inte vara på riktigt, hoppas jag vaknar snart.
Mitt-i-klacken 1983

Jaha, då får vi hoppas att MIF är trötta och DIF tar sig i kragen till sista perioden. Annars kommer det här bli väääääldigt jobbigt :cry:
Erik I

Inlägg av Erik I »

Malmö är fan bara "bra" i förhållande till hur de varit tidigare, Dif lyckas bara vara ännu sämre, eller i varje fall mindre effektivt. Kan gå att vända men inget jag direkt tror på, just nu borde hela laget i princip gå och ställa sig i skamvrån. Enda trösten att de andra lagen på undre halvan - minus då VF - tycks torska. Tror fortfarande att Mif kommer hamna i kvalserien, frågan är vem som gör dem sällskap. KOmmer troligtvis vara hyfsat tajt i slutändan mellan säg plats 7/8 ända ner till 11.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Remy Lebeau skrev:Fasiken, så ser man hur Percy gnider händerna varje gång malmoe gör mål. Bara det är väl förnedring..

Klart att det är på riktigt.

Måste säga att jag är ganska avundsjuk på Malmö som har en sån kille som Percy som stödjer laget. Malmö kan förstärka när det behövs och de kommer att få en egen arena inom en snar framtid. Bra juniorverksamhet har de också. Hänger de bara kvar i år (och det är jag säker på att de gör) så är framtiden ljus för det laget.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:"King-effekten" låter inte vänta på sig, tyvärr...
2-4 i arslet på hemmais.

Varpå Jojje startar ännu en tråd -NU MÅSTE SÄCKEN AVGÅ!

Visserligen en period kvar, men...
För att citera en gammal The Hives-dänga - Hate To Say I Told You So.

Vad väntar DIF på?
I vilka matcher ska man vara med när pucken släpps?

suck:(
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ritterwand skrev:
Remy Lebeau skrev:Fasiken, så ser man hur Percy gnider händerna varje gång malmoe gör mål. Bara det är väl förnedring..

Klart att det är på riktigt.

Måste säga att jag är ganska avundsjuk på Malmö som har en sån kille som Percy som stödjer laget. Malmö kan förstärka när det behövs och de kommer att få en egen arena inom en snar framtid. Bra juniorverksamhet har de också. Hänger de bara kvar i år (och det är jag säker på att de gör) så är framtiden ljus för det laget.
Newsflash.
Hockeyn är död i skåne, och jag tror inte ens att en egen arena kommer hjälpa dem. De har runt 3000 pers i snitt, och ligger hjälplöst sist i serien.
Utgången av den här matchen förändrar inte mycket för deras del. Percy måste slanta upp rejält för att de ska klara sig kvar. Risken är att de ligger i allsvenskan redan innan nya arenan är kvar.
Skriv svar