Fler poäng förlorade...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Han frågade hur jag ville ha det och jag svarade... Det är inte klag.

Men det är bara att börja jobba målmedvetet på hur man ska lösa detta. Tyvärr så lägger DIF fokus på fel saker. Istället för att lägga allt krut på att få upp publiksnittet så borde man lägga mer energi på hur man kan få ut så mycket som möjligt av de som faktiskt går. Där är kringförsäljningen det stora svinnet. Många av oss som går på hockey lägger lika mycket om inte mer pengar på mat och dryck än på biljetten. Det är pengar som DIF idag helt missar.

Men DIF drömmer om 10 000 i snitt... Visst ska man ha högt satta mål, men det är bara löjligt.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tre insläppta mål fyra sista minutrarna mot mora!

Glömde de fyspasset på försäsongsträningen!?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är en stor skandal!

Höll på att spy när jag såg att en spelare som Håkan bogg hade gjort 5-1 eller vad det var, det är direkt uruselt.
Tycker jävligt synd om Larsson som förtjänar ett bättre lag egentligen, inte lätt att stå i mål i slutet av matcherna- Så som backarna spelar så spelar det ingen roll om vi så har Turco, Theodore, eller Bjurling i mål för den delen.

Skärpning för bövelen!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag vettefan vad laget håller på med (framför allt på bortaplan) men det här är katastrof!
Visserligen mycket kvar av säsongen men det går inte att hålla på så här, då blir det ingenmansland eller kvalserien (!!) i år. Det vill vi ju alla slippa. En första åtgärd: flytta tillbaka Otto, tack.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa, omstuvningen i femmorna slog ju väl ut...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tycker Säcken och Challe gjort rätt många konstiga förändringar i laget inför matcher denna säsong.
Sjunger avgå Johnny...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det är inte ofta det händer, men nu måste jag få hålla med Jojje.

Det börjar bli tröttsamt att man tappar i slutet av matcherna. Beror det på kondition? Psykologi?

Backarna måste börja bli stabila i sitt eget spel, ja hela försvarsspelet måste bli det. Bättre försvarsspel kommer leda till ett bättre anfallsspel automatiskt.

Låt oss inte börja tala om kris än bara. Jag är fortfarande övertygad om att laget spelar slutspel senare i vår.

Och, för att förtydliga, jag håller med Jojje i sak...Dock är det fortfarande jävligt jobbigt när hans skrivande enbart går ut på att klaga och aldrig hylla ;)

Natti,
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jojje kom hit nu, när de flesta håller med dig.
Sjunger avgå Johnny...
TomyMörth

Alla bara gnäller..................

Inlägg av TomyMörth »

Sluta att gnälla på DIF! Kom med något knstruktivt istället! Och säg inte att ni saknar den evigt negativa Joijje! Jag tycker att det är bra att man testar i DIF! Säcken & Challe vill ju ha igång Fredik Bremberg! Om inte Fredrik Bremberg levererar kommer dif inte att gå långt!

Däremot tycker jag att Tomas Johansson & Ronnie Pettersson har under presterat!

//
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Sådär ja, nu kommer ni... När ska ni lära er att jag alltid har rätt? Jag är bara långt före alla andra. Sån har jag alltid varit.

Någonting är fel i DIF, riktigt fel och det har varit det i två (1,3 om man ska vara petig) säsonger. Tyvärr så tror jag felen står i båset och coachar. Det är inte acceptabelt att falla ihop som WTC under de sista 5 gång efter gång efter gång.

Vad gör de? Ändrar om femmorna som har fungerat helt ok under 95% av matcherna. Inte speciellt smart precis, det är knappast där felet ligger. Ta in en idrottspsykolog och det fort.

"Det löser sig om man bara jobbar hårt" menataliteten ger jag inte mycket för. Visst, det kan lossna. Men då kan det vara för sent. Vi tappar dyrbara poäng i stort sett hela tiden just nu och det på slarv!

Agera!

Är riktigt besviken...
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Är så jävla less på detta nu vad fan håller dom på med den sista perioden?

Kommer sitta som på nålar i period 3 mot förlunda :?
Djurgår'n tills jag dör!
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Thomas Johansson har varit en stor besvikelse och än så länge en dålig värvning. Ronnie har jag sågat i tre säsonger nu.

DIF:s backbesättning vek ner sig rejält sista perioden. DETTA HÅLLER INTEI ELITSERIEN!!!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Jojje skrev: Vad gör de? Ändrar om femmorna som har fungerat helt ok under 95% av matcherna. Inte speciellt smart precis, det är knappast där felet ligger. Ta in en idrottspsykolog och det fort.
om det går tungt och spelet har låst sig så är det ju helt rätt att gå ner på folk och/eller vaska om i femmorna.....

idrottspsykolog...Mm jo det kanske kunde vara en idé...ingjuta lite mod i dem så dom fixxar sista 5...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Nu tror jag att Fernholm kommer om inget mirakel händer over there de närmsta veckorna. Frågan är bara hur han passar in i "nya es". Han är ju ingen Pavel Bure på rören precis. Tyvärr så brister det ännu en gång defensivt. Man ska fan kunna hålla tätt sista 5. Kanske inte i 100% av matcherna. Men fan så mycket oftare än nu.

In med en psykolog och det nu. Detta kräver akut krishantering. Att bara vifta bort det och skylla på annat fungerar inte i längden.
TomyMörth

Min Ide är följande.............

Inlägg av TomyMörth »

Vi värvar Joijje som en tung Back och skiter i Fernholm............Om inte det fungerar sätter vi Joijje i mål! Och i värsta fall sätter vi honom som forward brevid Linkan Bremberg!
Skriv svar