Haha okej du menar ett tyst och ödsligt Globen eller?Wedd skrev:Trumma - NEJ FÖR H-VETE, En trumma står för allt vi aldrig nånsin stått för.
Trumma! JA eller NEJ
-
Tycker att vi absolut inte behöver nån trumma.. men jag undrar vad som händer med folk när dom går på hockey.. har många gånger sett att djurgårdare inte ens reser sig och jublar när det blir mål.. vad är det för konstig inställning? Var tar fanatismen och kärleken till DIF vägen när man går på hockey? Om den ens finns..
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Bönder
Trumma på arena är det yttersta tecknet på bonnighet. Vi é inte bönder, vi é Djurgårdens IF. Lite finare, lite bättre.
- Andy
- Säsongskort: Ja
Re: Trumma
Kolla vad som står längst ner i ditt eget inlägg...Jeey skrev:SJÄLVKLART SKA VI HA TRUMMA,
Bortaklacken står på andra sidan globen. Dom hör knappt vad vi sjunger. Och de alla bortasupportrar säger är alltid: Man ser er klappa händerna, men de hörs ingenting.
Tänk att få upp stämningen med en trumma i bakrunden.
Sen en annan sak, tänk er: Särkijärvis Järnkaminer "BOM" Challe Berglunds Järnkaminer "BOM". De hade blivit JÄVLIT HÄFTIGT !
Så tycker jag.
SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN NU..
KLART VI SKA HA TRUMMA
VAD ÄR Ä DET FÖR FEL
I PP TEX BOM BOM BOM BOM BOM BOMBOMBOMBOM
Den som sncka om åldersrasimsm. de är inget farligt jag bryr mig inte men du... jag har titta på dif i 4-5 år nu jag är ingen amatör som inte har gått på matcherna förut.
Moståndar klcken sjuger alltid ut oss eller tystar oss med en trumma.
Låt oss tysta dom på ett sett iallafall
VAD ÄR Ä DET FÖR FEL
Den som sncka om åldersrasimsm. de är inget farligt jag bryr mig inte men du... jag har titta på dif i 4-5 år nu jag är ingen amatör som inte har gått på matcherna förut.
Haha nej nej, men alla dessa år, har vi i Djurgårn alltid stått för att "Vi kan sjunga utan trumma", och allt vad det heter.limpbizkit skrev:Haha okej du menar ett tyst och ödsligt Globen eller?Wedd skrev:Trumma - NEJ FÖR H-VETE, En trumma står för allt vi aldrig nånsin stått för.
Och trumma + Ishockey går verkligen inte ihop, dånet av nån som försöker stå och hålla takten period in och period ut är bara störande, Så nej, ingen trumma på hockey.
Alltid Oavsett.
ÄR NI TRÖGFATTADE ELLER???!!!oswä0216 skrev:KLART VI SKA HA TRUMMA
VAD ÄR Ä DET FÖR FEL
INGA TRUMMOR PÅ MATCHERNA! TOTALT FÖRBJUDET!
Vi är Djurgår´n - utan trummor!
Vad som är problemet med trummor är att trummor är för bönder, inte för Djurgår´n.
VI É DIF! VI É INGA BÖNDER! FATTA!
Sjung gör gamla Djurgår´n nu!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Ingen risk med trumma i Globen/Hovet, finns tack och lov ett trumförbud. Men hörde jag inte en trumma när Mora var på besök?Rocka skrev:oswä0216:
Ja, men dåså! Du har ju gått på matcher i hela 4 år!
Shit, vad tänkte jag på...
Detta ger dig ju all rätt i världen att underminera allt som Djurgårdens supporterkultur handlar om och leka bonnjävel på läktaren.
Hör eller ser jag en trumma på läktaren någonsin ska personligen "göra en aik-ungdom", och vänligt men bestämt köra upp trumpinnarna där solen inte lyser på den pajas som inte visar tillbörlig respekt för DIF-skölden och dess supportrar.
Lycka är att vara djurgårdare