Brynäs IF - Djurgårdens IF, 14/9 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fy fan vad skönt med ännu en seger!

5-2 mot Brynäs, viserligen är Brynäs inget topplag, utan ett högst mediokert bottenlag (med några få undantag)
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

darthchubby skrev:Publik: 643 (Fullsatt)
vad är det för hall igentligen?
Är det den hallen jag har spelat i så är den inte stor alls. En långsida som har läktare. That's it. Många hallar får du ju inte heller ta in så mycket folk i pga brandlagarna.
DIF evigt trogen
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nyss hemkommen från matchen...joddlade hela vägen hem;)....stämmer bara en långsida som är läktare en cs 5 trappsteg eller nått sånt...svinkall hall....djurgårn spela stabilt det var väl i slutet på första som Brynäs hade lite annars tycker jag nog det var en komfortabel seer....ser ut som gubbsen har sommartränat bra som fan dom orkar ligga på och stressa deras backar hela matchen...Morten Ask är en riktig king...Bremberg trixxade snygga pass som vanligt:D...

bra genrep = dålig premiär?....hoppas det inte blir så!:)

våga vägra vara som Leksand!;)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tyvärr skulle det inte förvåna om det efter en period på tisdag står 2-0 till Mora....
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Självklart....
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

...alltså, en självklar kommentar från Kall-El, menar jag...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kall-El skrev:Tyvärr skulle det inte förvåna om det efter en period på tisdag står 2-0 till Mora....
Håller med, blir inte alls förvånad om det blir en halvstor förlust där...
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

..OK, ladies & gentlemen!

DÄR kom Jojje också med lite mörker och negativitet!

Tyvärr var oddsen för dåliga för att en vinst ska delas ut. Det var för enkelt att förutse.

OK, place your new bets..........
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Jojje skrev:
Kall-El skrev:Tyvärr skulle det inte förvåna om det efter en period på tisdag står 2-0 till Mora....
Håller med, blir inte alls förvånad om det blir en halvstor förlust där...
Jag skulle inte räkna med det eftersom Mora haft en ganska usel försäsong jämfört med Djurgården (Ifall vi inte får en leksands effekt)
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Nej, Mora kommer inte leda med 2-0 om Djurgården bara får BRA stöd av fansen, ni har ser ju själva vad som händer när laget får stöd.

Själv skulle jag inte bli förvånad om publiksiffran ligger på en 6000 mot Mora i Globen och då är det allt annat än lagets fel om vi förlorar.
Mr Alien

Inlägg av Mr Alien »

Hovet skrev:Nej, Mora kommer inte leda med 2-0 om Djurgården bara får BRA stöd av fansen, ni har ser ju själva vad som händer när laget får stöd.

Själv skulle jag inte bli förvånad om publiksiffran ligger på en 6000 mot Mora i Globen och då är det allt annat än lagets fel om vi förlorar.

Det blev 0-2 mot Gais som i fotbollen trots bra stöd. Det blir max 7000 pers på matchen mot Mora. Det är derby dagen efter så jag tror inte det blir nån större klack eller publik.

Nä då kan vi fråga Markus Johannesson vad felet var. Kanske en lampa i taket eller något sådant.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Till skillnad från fotbollen så är hockeyn inte vana vid något stöd överhuvudtaget så det är inte så konstigt att de höjer sig ett snäpp när de får en klack i ryggen. Det är ju bevisat från förra säsongen.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

fd skuggan

lol :lol: kan bara hålla med. Den gav inte ens tillbaka pengarna på lången.

Va fan är det med er ? Vinner dif finns det alltid nåt negativt. Förlorar dom finns det alltid nåt negativt.

Helt jävla otroligt

Med såna positiva supportrar som DIF har är det ju bara att gratulera..

Lika bra dom lägger ner verksamheten för även om dom över förväntan skulle vinna SM Guld så är väl inte det bra för då är dom mätta på Guld inför nästa säsong och kommer förlora premiären + 10 matcher till på raken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Allt jag menade med mitt inlägg var att det mycket väl kan komma en reaktion på den fina försäsongen.

Tror i det avseendet att det varit bättre att möta ett på pappret bättre motstånd, tror risken för eventuell underskattning varit mindre då.
Mora kommer säkert försöka tråka bort oss och det finns en viss risk att det blir för mycket anfallslusta och att främlingslegionen därmed ges ypperliga tillfällen till kontringar.

Dock tror jag Mora som lag är sämre i år inte minst på målvaktssidan.

Innan man får en ruskig massa skit kastad mot sig vill jag också passa på att inflika att jag redan satsat en femhundring på kombinationen DIF och FBK vinst i första omgången. Oddset vart fina 2.85...
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Förra säsongen går egentligen inte att jämnföra med pga lockouten. Mora är ju ett av flera lag som hade halva jävla NHL i sitt lag. Nää, men dom hade säkert inte fler än någon annan (vad vet jag egentligen?), men visst fan levde dom mycket på bröderna Hossa och den där målisen, vem det nu var!?
I UR & SKUR
Skriv svar