Vinner man så vinner man!!!!!!!
Bra Jojje. Nu har du berättat vad du INTE skulle göra.
Kan du nu vara så vänlig att besvara frågan på vad du skulle göra, hur du skulle lägga upp en försäsong?
För övrigt tycker jag vi lägger ner diskussionen. Antingen får "realisterna" rätt eller så får vi optimister jubla. Vi kommer få jubla, kanske bara inte denna säsong. Men jag tror på slutspel!
Ciao.
Kan du nu vara så vänlig att besvara frågan på vad du skulle göra, hur du skulle lägga upp en försäsong?
För övrigt tycker jag vi lägger ner diskussionen. Antingen får "realisterna" rätt eller så får vi optimister jubla. Vi kommer få jubla, kanske bara inte denna säsong. Men jag tror på slutspel!
Ciao.
Varför är svenskar "kungar" på att ta ut saker i förskott? Innan varje OS så har redan Tre kronor vunnit för att foppa,sudden lidas ja alla är där, likaväl har vi INGEN chans när VM kommer för då kommer ju inte foppa mm, man analyserar så mycket att det knappt är roligt att se när det väl börjar! Sen efter man fått resultatet säger plötsligt samma människor som sågat/hyllat att det här har vi sagt hela tiden!
Bara vänta och se, det är ju det som är kul och spännande med sport annars skulle ialf inte jag gå och se en ända match!
Bara vänta och se, det är ju det som är kul och spännande med sport annars skulle ialf inte jag gå och se en ända match!
Frågan har faktiskt ett visst berättigande. Skall verkligen träningsmatcher få kosta så pass mycket pengar med tanke på hur det står till ekonomiskt?
Borde inte detta gå att lösa billigare?
Vidare är ju detta träingsmatcher. Hade det inte gått lika bra att lira 7-8 stycken mot lag från STHLM bara. Kan tänka mig att en träningsfajt mellan DIF och AIK t o m skulle kunna locka en del folk.
Det är ju ändå bara träningsmatcher och om reslutatet spelar mindre roll borde ju motståndet görta det också. Det viktigaste borde ju vara att spela ihop laget i PP och boxplay och frågan är om inte detta görs enklast mot lite mer beskedligt mostånd....
Borde inte detta gå att lösa billigare?
Vidare är ju detta träingsmatcher. Hade det inte gått lika bra att lira 7-8 stycken mot lag från STHLM bara. Kan tänka mig att en träningsfajt mellan DIF och AIK t o m skulle kunna locka en del folk.
Det är ju ändå bara träningsmatcher och om reslutatet spelar mindre roll borde ju motståndet görta det också. Det viktigaste borde ju vara att spela ihop laget i PP och boxplay och frågan är om inte detta görs enklast mot lite mer beskedligt mostånd....
Det ska täcka kostander till resor, boende, domare, marknadsföring, uppbyggande av marknadsföring m.m.Kall-El skrev:Om man nu säljer ut sina matcher till andra klubbar begriper jag inte varför man skall behöva pynta in 25000 för att vara med. Trodde det var tänkt att dessa skulle gå till omkostnader för turneringen och inget annat...
Nu ska jag inte säga att det är så, det är vad jag tror.
Sen undrar jag vart summan €25 000 kommer från!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Du svamlar i nattmössan som vanligt. En del av pengarna går åt att täcka "turneringens kostnader" men det mesta går till prispengar. 60 000 till vinnaren och 40 000 till tvåan.Don_T skrev:Det ska täcka kostander till resor, boende, domare, marknadsföring, uppbyggande av marknadsföring m.m.
Nu ska jag inte säga att det är så, det är vad jag tror.
Sen undrar jag vart summan €25 000 kommer från!
Summon kommer från mig. Om du inte tror mig kan du väl kolla upp det själv. Om du nu vågar fråga en sådan fråga utan att ha pratat med den personen 19 gånger först.
Kärpät går på is tidigt och brukar kunna plocka ned svenska lag när de möts under tidig försäsong - precis som de nu gjort med Frölunda och Färjestad.
Luleå har spelat många försäsongsmatcher mot mästarlaget Kärpät, första matchen ifjol blev det torsk med 1-6 i Luleås första träningsmatch. När sedan Kärpät skulle bjuda upp till fin dans i den egna penningstinna träningsturneringen med lagen Luleå HF, Dynamo Moskva samt HIFK så torskade de mot Luleå.
Skillnaden mellan Kärpät och VF är inte nio mål iaf..
Luleå har spelat många försäsongsmatcher mot mästarlaget Kärpät, första matchen ifjol blev det torsk med 1-6 i Luleås första träningsmatch. När sedan Kärpät skulle bjuda upp till fin dans i den egna penningstinna träningsturneringen med lagen Luleå HF, Dynamo Moskva samt HIFK så torskade de mot Luleå.
Skillnaden mellan Kärpät och VF är inte nio mål iaf..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Så här ser prispengarna ut i Nordic Trophy:Jojje skrev:Men snälla du, ta ett steg tillbaks och grubbla lite på vem du är och vem jag är så inser du nog ett och annat.Don_T skrev:–Vinnaren får €60 000 och tvåan får €40 000.
Vart har du fått uppgifter om att även trean skulle få prispengar? Eller gissar du bara?
De tre första lagen får pris.
1. 60 000 (vinnaren av finalen)
2. 45 000 (förloraren i finalen)
3. 25 000 (trean i turneringen)
4. 15 000 (fyran i turneringen)
5. 7 000 (femman i turneringen)
6. 3 000 (sexan i turneringen)
SA 155 000
Beloppen är i euro. När serien är färdigspelad spelas en final mellan ettan och tvåan där ettan får hemmafavör. Den som segrar där är vinnare av Nordic Trophy 2006 och erhåller 60 000 euro.
Anmälningsavgiften är 25 000 euro/år. De 45 000 euro som blir kvar efter det att prispengarna är utbetalda kommer att användas för vidareutveckling av turneringen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Känns ändå som att DIF är med pga gammal prestige några andra orsaker till varför DIF i praktiken skulle pynta hundratals kronor till Färjestad, Linköping, Kärpät osv kan jag inte se.
DIF är ett lag som drar publik ute i landet och hade lätt kunnat få betalt för att spela en träningsturnering med ex. Modo, något europeiskt topplag och någon norsk toppklubb - bra matchning till inga pengar alls.
Nu ser det skitbra ut på pappret med DIF i Nordic Trophy med de andra toppklubbarna. Men det pappret ger jag inte mycket för idag.
DIF är ett lag som drar publik ute i landet och hade lätt kunnat få betalt för att spela en träningsturnering med ex. Modo, något europeiskt topplag och någon norsk toppklubb - bra matchning till inga pengar alls.
Nu ser det skitbra ut på pappret med DIF i Nordic Trophy med de andra toppklubbarna. Men det pappret ger jag inte mycket för idag.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Frågan är om DIF är speciellt "heta" på bortais nuförtiden..För om åren när vi ledde utvecklingen i svensk hockey och var dominerande var vi definitivt stora på landsbygden. DIF var laget som alla bönder älskade att hata men jag undrar om det gäller även idag..Kagen skrev:Känns ändå som att DIF är med pga gammal prestige några andra orsaker till varför DIF i praktiken skulle pynta hundratals kronor till Färjestad, Linköping, Kärpät osv kan jag inte se.
I have my doubts..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")