Nu måste vi ställa upp !!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

är kanske lite tidigt att utlova få eller inga plattmatcher. Nog för att laget borde bli mer stabilt bakåt, men frågan är hurt trubbigt det kommer se ut framåt?

Hoppas innerligt vi får se ett tajt spelande DIF som inte släpper till något bakåt. Sedan får man hoppas att målen kan skapas på kontringar och i PP. Det viktigaste är att vi inte ger bort så mycket som vi gjorde förra säsongen. Spelar man smart defensivt skall det räcka med att göra 3 mål per match för att vinna den, två för att nå kryss.

Att man sedan måste gnugga PP i minst 1 timma varje dag ser jag som en självklarhet.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

DIF har redan börjat nöta PP, förra säsongen tränade de inte PP ordentligt förrän i november!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tack för det. Förra året ville man nästan gråta när man såg PP. Kändes nästan som att det var farligare bakåt än framåt.

Om det nu redan börjat nötas PP kan man få reda på uppställningar då också månne?

Fasen folk kanske lyssnar på mig i alla fall. Var ju inte nådigt irriterad på det faktum att de inte tränat PP förra säsongen i tillräckligt stor omfattning.... :)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rocker skrev:Vad gällande svensk fotboll anar jag någon form av partisk åsikt, du kan inte påstå att den kan mäta sig med europeiska topplag? Jag menar inte att svensk hockey kan mäta sig med exempelvis NHL, men skillnaden känns inte lika avlägsen, inte för mig i alla fall. Ser man till landslag tog både OS- och VM-bucklan hem, det om något är väl ett bevis på att svensk hockey håller hög klass?
Ser att du inte riktigt är med i matchen.

Detta är väldigt enkelt, det är ren statistik. Det kommer fram x antal superstjärnor per x antal utövare. Då det finns fler fotbollsspelande damer i detta land än hockeyspelare av båda könen så är det rätt enkelt att få fram att vi har fler duktiga fotbollsspelare än vi har hockeyspelare. Trots det så är vi bland de bästa i världen i hockey, och rätt hyffsade på fotboll, men långt efter toppen. Varför? Jo för att konkurrensen är så OERHÖRT mycket högre inom fotbollen. Inom hockeyn finns det ingen konkurrens alls i stort sett. Fotbollseliten är bättre idrottare än hockeyliten, och inte lite heller.

Jag hoppas att det har klarnat lite för dig.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Rash! Jag var faktiskt inne på att vi Stockholmare är lite bortskämda vad gällande utbudet på aktiviteter. Men kan detta vara den enda faktorn? Jag själv tror att det ligger något mer bakom, vad vet jag inte. Sen menar jag inte att jag tycker att vi snittar alldeles för lågt. Däremot anser jag att Globen är "fel" arena, när matcherna varit på hovet tycker jag stämningen har ökat rejält!
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Det jag menar är att årets Elitserie i allmänhet och DIF hockey i synnerhet kommer vara mycket medioker.
44 omgångar vore ett steg i rätt riktining. Nu ska det spelas 55 (!) omgångar och vem kan då motivera sig att ta sig till en halvtom ( i bästa fall) Glob för att se DIF-Mora en kall novemerkväll???
Jag kan det inte....

Inte blir saken bättre då man tar en titt på truppen och konstaterar att truppen är helt uddlös, totalt medioker och utan profiler.

Jag tror faktiskt att vi missar slutspel denna säsongen också. Brist på spelskicklighet och brist på målskyttar.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Erik Kloth skrev:Det jag menar är att årets Elitserie i allmänhet och DIF hockey i synnerhet kommer vara mycket medioker.
44 omgångar vore ett steg i rätt riktining. Nu ska det spelas 55 (!) omgångar och vem kan då motivera sig att ta sig till en halvtom ( i bästa fall) Glob för att se DIF-Mora en kall novemerkväll???
Jag kan det inte....

Inte blir saken bättre då man tar en titt på truppen och konstaterar att truppen är helt uddlös, totalt medioker och utan profiler.

Jag tror faktiskt att vi missar slutspel denna säsongen också. Brist på spelskicklighet och brist på målskyttar.
Men sluta gnäll på antalet omgångar! Ska du dra ner DIF för det?

Så här anser DIF om läget:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=128597

Det är DIF mot rubbet!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
rollestolz

Nu då!!!!!!!!

Inlägg av rollestolz »

Nu kanske det blir ännu lättare att få folk i globen när det går bra i träningsmatcherna ,vi har diskuterat det här förut med framgång och publik men jag tror nog snittet höjs lite om laget ligger på övre halvan och har chans mot alla lag att spela brasom det ser ut nu .
STÄLL UPP!!!!! :lol:
Användarvisningsbild
Hawaii

Inlägg av Hawaii »

Tycker mig ana ett större intresse för DIF än tidigare år, åtminstone här på forumet samt Sv. Fans. Försäsongsresultaten lär knappast göra det mindre intressant. Fast att tro att vi kommer höja snittet är nog naivt att tro.

DIF!
DJUUU..
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tror ni det blir någon match över 10.000 i grundsäsongen?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Vore najs med 10.000 första matchen! :D
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Stocky skrev:Tror ni det blir någon match över 10.000 i grundsäsongen?
Kanske en viktig match i slutet om vi är med och slåss om en slutspelsplats i kombination med en storsatsning.

För att få stockholmare till Globen/Hovet krävs Peter Forsberg eller Mats Sundin. För att få djurgårdare till Globen/Hovet krävs mer än så.

Om man tittar på det förenklat:

* Vi är inga medgångare i hockey. SM-gulden i början av 2000-talet höjde inte publiksnittet nämnvärt.

* Det FINNS hockey intresserade djurgårdare (5/1 är ett tydligt exempel), men energin har lagts på DIF fotboll då det är färre matcher där varje match betyder mer och givetvis pga framgångarna de senaste åren.

* I fotbollen finns ca 9000-10000 trogna djurgårdare som följer laget "alltid oavsett" (det är där publiksiffran legat de senaste hemmatcherna om man bortser från"hemmamatchen" mot Henkeborg).

* I hockeyn ligger hemmasnittet på strax under/strax över 7000.

Inte helt säker på om vi når 10.000-snittet till 2010, men jag tror vi borde kunna passera 8.000 tills dess.

Det verkar som att hockey intresset inom Djurgårdsfamiljen ökat. Säg att vi håller oss stabilt ovanför 7000-snittet. Säg att vi lyckas ta oss till slutspel i år och att intresset ökar ännu lite mer, upp mot 7500 under säsong 07/08. Säsongen 07/08 kan bli riktigt kritisk.
Får vi behålla dagens trupp någorlunda intakt, kanske förstärka med ett par klass-spelare (exempelvis Sundin) så kan vi vara med och slåss om SM-guldet. Frågan är om ett sånt lag går att motstå? Ett lag som sen förra säsongen bygger på unga spelare främst från Stockholms-trakten/ de egna juniorleden. Ett lag som andas allt som Djurgården står för, stil, kaxig attityd med glimten i ögat och ett stort hjärta!

Hoppas alla djurgårdare också visar hjärta och går på matcherna, oavsett antal omgångar. Det är ju ingen som kräver att man ska se varenda match! Men jag tror alla har tid/råd med nån match i månaden.

DIF, ALLTID OAVSETT!
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Med dagens serieupplägg tror inte jag att det går att komma över 7500 i snitt. Om en del förändringar görs där finns det dock vissa möjligheter till bättre snittökning.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Nu är de förbannade derbygrupperna borta så vi slipper klumpomgångarna från de senaste åren! DIF kan mycket väl nå målet med över 8000 i snitt. De gör allt för att vi ska komma, nu är det bara upp till oss.

Ingen har väl glömt det trevliga spelprogram vi hade i november förra året:

Södertälje borta
Leksand borta
Leksand hemma
Färjestad borta
Färjestad hemma
Mora borta
Mora hemma
Södertälje hemma
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Jojje skrev:
Philly Flu skrev:Jag har aldrig förstått varför något annat än en repris på 5/1 2006 skall vara acceptabelt - varje match. I Sverige spelas ishockey på världsnivå, tisdag, torsdag, söndag, runt om i landet. Riktigt fin underhållning med inslag av dramatik, fart, fläkt och en del tjyv och rackartyg.

Jag vill inte avråda någon från att gå och stötta DIF fotboll men allvarligt talat, svensk fotboll...

...Nä, jag stoppar där.

Slut upp i Globen nu!!!

Bra att du slutade där innan du skämde ut dig ännu mer.

Svensk fotboll håller högre klass än Svensk hockey, anledningen till att vi dock är mer framgångsrika inom hockeyn är den bristande konkurrensen, dvs det håller en sämre nivå. Enkel matematik. Hade det funnits lika många hockeyspelare som fotbollspelare runt om i världen så hade vi inte haft en chans för att då hade hållt en klass och kvalité i paritet med dagens fotboll.
Sverige är BÄTTRE i hockey än i fotboll, VM och OS-guld nu sist.
Konkurrens eller icke konkurrens så skördar Sverige mer framgångar i sporten ishockey än i fotboll vilket betyder att Sverige är bättre på hockey än fotboll.
Sports dont build character, it reveals it
Skriv svar