Han har stått i båset 2 matcher. Så "tekniskt" sett spelat 0. Är redan backup så att säga.Hepsnastian skrev:Oscar Walldén, MV J20. På elitprospects står det 0 spelade matcher i Shl. Är det bara felskrivning eller är han på g in som backup?
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Figren kontraktslös nästa säsong.
Till åren men en spelare som kunde ge nån säsong i en tredjekedja.
Tycker vi måste blrja hugga lite inför nösta år. Walli och Grewe har inte övertygat tillräckligt.
Tycker vi måste blrja hugga lite inför nösta år. Walli och Grewe har inte övertygat tillräckligt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Funderade också på Figren i veckan när jag kollade Fimpens resa. Hade varit en skön pjäs att ha med i laget. Hur ser Jockes relation ut där? Med facit i hand är det ju mycket dem han har lirat med som ska in.. alternativt någon som känner nån som känner nån. Eller Pantern.EspenK skrev:Figren kontraktslös nästa säsong.
25/4-2025
Vi kan även plocka in och skola om Salle.
Dick-Salle-Figren.
Även känd som Kompiskedjan alt. Twitterkedjan.
Dick-Salle-Figren.
Även känd som Kompiskedjan alt. Twitterkedjan.
Nu kanske det inte var någon pik från din sida ang. Jockes så kallade kompisvärvningar men somliga har ju rejäla problem med hans arbeteförevigtdjurgården skrev:Funderade också på Figren i veckan när jag kollade Fimpens resa. Hade varit en skön pjäs att ha med i laget. Hur ser Jockes relation ut där? Med facit i hand är det ju mycket dem han har lirat med som ska in.. alternativt någon som känner nån som känner nån. Eller Pantern.EspenK skrev:Figren kontraktslös nästa säsong.

Med det sagt då så passar Figren ju annars bra in i filosofin och borde kunna passa fint in i laget och träningen också. Känns som en potentiellt riktigt bra värvning om det skulle bli så och kan nog tänka mig att Jocke checkat av läget hos Figren.
Sanny "gissar" lite var spelare med utgående kontrakt kan hamna.
Hoppas verkligen inte Hultström hamnar i Färjestad eller Brynäs. Gissar på KHL/NLA vad det gäkker honom.
Sen nämner han att Bromé och Linus Fröberg kan vara aktuella för oss. Bromé ser jag gärna iaf men hört att han är väldigt nära KHL. Fröberg är väl ok som andra/tredjecenter men ser nog hellre att vi försöker få hem Vejdemo istället till exempel.
Sen hoppas jag verkligen vi satsar på knyta till oss Spencer Abbott.
https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... -spelarna/
Hoppas verkligen inte Hultström hamnar i Färjestad eller Brynäs. Gissar på KHL/NLA vad det gäkker honom.
Sen nämner han att Bromé och Linus Fröberg kan vara aktuella för oss. Bromé ser jag gärna iaf men hört att han är väldigt nära KHL. Fröberg är väl ok som andra/tredjecenter men ser nog hellre att vi försöker få hem Vejdemo istället till exempel.
-
Skrev detta i säsongen 18/19 också men kanske passar bättre här.
Såg att Adam ska bli pappa på hans instagram (Grattis) och började då fundera på ifall det kan spela med i om han vill stanna nästa säsong? Hoppas det iallafall!
Såg att Adam ska bli pappa på hans instagram (Grattis) och började då fundera på ifall det kan spela med i om han vill stanna nästa säsong? Hoppas det iallafall!
Hade vart grymt om Robban fick sin drömvärvning Spencer Abbott igen.
Låt kontrakten löpa ut på Axelsson och Wirtanen och ersätt med Abbott och Dennis Svensson/Adam Falk.
Låt kontrakten löpa ut på Axelsson och Wirtanen och ersätt med Abbott och Dennis Svensson/Adam Falk.
Är det någon som följer NHL nära och vet hur Krugers möjligheter ser ut inför nästa säsong med tanke på att kontraktet som väl är ganska saftigt för hans värde går ut? Är det för mycket att hoppas på att Josef kan snacka hem honom för att ersätta Ante?
Vet inte om saker ändratsGlory1 skrev:Är det någon som följer NHL nära och vet hur Krugers möjligheter ser ut inför nästa säsong med tanke på att kontraktet som väl är ganska saftigt för hans värde går ut? Är det för mycket att hoppas på att Josef kan snacka hem honom för att ersätta Ante?
Men i somras/höstas gick han ju ut och sa att det eventuellt var sista sesången i NHL och att ge tillbaka till Dif mm mm det var ju i tid med JJ presentation om jag inte minns fel
Så jag pratade med ett par av experterna på Cmore på gymmet nån gång i typ okt nov och
Vad jag förstod så är chansen rätt stor att han är på väg för att avsluta med några år i Dif
Obs mycket kan hända !
Fick även uppgifter om att Zacke i princip är klar som ersättare till Ante nästa sesång
Men man får ta ryckten med en nypa salt !
Dubbelpost.
Senast redigerad av Mattebo den 2019-02-22 12:21:10, redigerad totalt 1 gånger.
Mycket som är intressant i Mora. Abbott, Bromé och Haga som jag hypade säsongen han blev utlånad en match till oss. Har först nu slagit igenom. Ingen jätte i defensiven, men frejdig framåt (11 mål i 5 vs 5). Har spelsinne för att styra PP. 26 poäng gjorda (som Bromé).mb81 skrev:Sen nämner han att Bromé och Linus Fröberg kan vara aktuella för oss. Bromé ser jag gärna iaf men hört att han är väldigt nära KHL. Fröberg är väl ok som andra/tredjecenter men ser nog hellre att vi försöker få hem Vejdemo istället till exempel.
Landar vi ingen megacenter bakom/framför JJ (dvs. Zacke/Krüger) så kan det sitta fint med 3 centrar i mellanklassen. Typ två av Fröberg/Haga/Vejdemo. Och Strandberg (som jag tror är billig, annars kanske detta inte går ekonomiskt). Om Davidsson kör en säsong till så blir det en av de tre jag tog som exempel. Känns lite tunt dock.
En till potentiell centervärvning är Mario Kempe, som skolat om sig i NHL. Förbättrat defensiven och gnuggar i checkingline där borta. Har stora offensiva kvaliteter i europeiska mått och kan spela båda vinge/center. Vi behöver 4 centrar plus en forward som är hyfsat naturlig center, så att det inte blir som denna säsong vid skador.
Mycket från mig nu... Linus Arnesson har optionsår för nästa säsong. Vet att det finns SHL-intresse, men säger att han inte vet vilka klubbar. Slår vad om att vi är en av de klubbarna. Vet inte hur han står sig. Spelar nästan 20 min per match och gör inte bort sig. Svårt att se att vi kan erbjuda en lika stor roll hos oss.
Samtidigt, med eventuell stor rotation i truppen är det alltid tevligt med lite nygammalt.
Jag hann läsa artikeln innan den hamnade bakom paywall...
https://www.hockeypuls.se/logga-in/oreb ... l-intresse
Samtidigt, med eventuell stor rotation i truppen är det alltid tevligt med lite nygammalt.
Vi har sex backar på kontrakt. Sen kommer Högström in med största sannolikhet. Då är det en plats kvar och det borde verkligen vara en högerskjutande powerplay-back. Helst Hultström men han lär ha rätt mycket erbjudande. Men då borde vi ersätta honom med något liknande. Jag vill verkligen inte att vi blir så baktungt som Brynäs denna säsong till exempel.Mattebo skrev:Mycket från mig nu... Linus Arnesson har optionsår för nästa säsong. Vet att det finns SHL-intresse, men säger att han inte vet vilka klubbar. Slår vad om att vi är en av de klubbarna. Vet inte hur han står sig. Spelar nästan 20 min per match och gör inte bort sig. Svårt att se att vi kan erbjuda en lika stor roll hos oss.
Ser verkligen inte var i laget Arnesson ska få plats. Dessutom har han väl inte direkt varit så vass i Örebro? Dock duktig i BP. Men då borde vi satsa på att förlänga med Urbom.