SHL 2014-15
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL 2014-15
Om vi hade mest pengar skulle det vara rättvisast.
Edit: man vinner inga guld om det är klantigt i vallaboden
Edit2 för den klentänkande: Vi bor fan i Sveriges rikaste stad. Att vi har en förening som inte kan kapitalisera på det kan inte tillåta oss att leda diskussionen att begränsa andra lags ekonomi. Det vore futtigt.
Edit2 för den klentänkande: Vi bor fan i Sveriges rikaste stad. Att vi har en förening som inte kan kapitalisera på det kan inte tillåta oss att leda diskussionen att begränsa andra lags ekonomi. Det vore futtigt.
Senast redigerad av minalman den 2015-02-25 23:31:43, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: SHL 2014-15
Det som imponerar mest med Skellefteå är att de valt sin egen väg och inte beter sig som om de vill förstöra Svensk hockey som hockeypamparna i HV, FBK mfl. Sen är det lite tråkigt att de inte har fler egna produkter men de är helt klart värdiga serievinnare.SirDIFalot skrev:Skellefteå har väl faktiskt inte haft högst lönebudget något av guldåren? Imponerande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Farstakostym
Leksand har inte vunnit en match sen Guter och Cehlin anslöt väl? Cehlin har en poäng på 9 matcher, svider inte lika mycket längre att vi inte plockade honom.
Jo Guter har ju tex avgjort mot Brynäs. Cehlin däremot är en riktig flopp. 1 pinne av 27 sen han kom.Farstakostym skrev:Leksand har inte vunnit en match sen Guter och Cehlin anslöt väl? Cehlin har en poäng på 9 matcher, svider inte lika mycket längre att vi inte plockade honom.
Även om Cehlin inte gjort succé så har han de senaste matcherna varit riktigt bra. (vet inte hur han var ikväll dock).
Jag tror att KG gjorde rätt i att nobba Cehlin av just den anledningen - att man inte trodde han skulle göra skillnad kortsiktigt. Jag skulle dock inte bli ledsen om man värvade Cehlin till nästa säsong.
Jag tror att KG gjorde rätt i att nobba Cehlin av just den anledningen - att man inte trodde han skulle göra skillnad kortsiktigt. Jag skulle dock inte bli ledsen om man värvade Cehlin till nästa säsong.
Man sitter är och försöker förnya SHL kontrakt med -6 mille i TV pengar och möter lag som får miljontals kronor från kommunen. Klart man är irriterad.minalman skrev:Om vi hade mest pengar skulle det vara rättvisast.
Tänk om Färjestad skulle få -6m från SHL. De skulle få 60 från kommunen. Jag menar de fick ju 5(?) från kommunen pga ingen ville gå på deras CHL-matcher.
Gälande kommunpengar och dylikt. Vänta och se bondeklubarnas fall långsiktigt. Tror inte människor riktigt förstått vikten av det jobb som våran kansli och styrelse gjort i år som satt ekonomin i första hand.
Visst så är vårat kontrakt inte 100% säkrat ännu men efter ikväll så kan man inte annat än säga att det ser jävligt bra ut. Det som våran klubb i år har gjort är otroligt stort och kan liknas vid berättelser som david och goliat.
Stort jobb av stora människor! Tack DIF!
Visst så är vårat kontrakt inte 100% säkrat ännu men efter ikväll så kan man inte annat än säga att det ser jävligt bra ut. Det som våran klubb i år har gjort är otroligt stort och kan liknas vid berättelser som david och goliat.
Stort jobb av stora människor! Tack DIF!
Helt korrekt. Klarar vi av detta med dessa förutsättningar, samt går på plus ekonomiskt skall alla på kansliet ha ett pris.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Min åsikt var och är att vi måste lägga energin på att förbättra förutsättningarna för oss själva i den miljö vi finns. Inte i första hand förstöra för andra (som SHL gjorde när de stal våra 6 millar).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Angående kommunalt stöd. En kommun får inte spela med skattebetalarnas pengar. Det kan man strunta i om skattebetalarna tycker att kommunen ska ställa upp för laget. Då kan det kosta röster att inte öppna plånboken. Leksand, MoDo, Färjestad får nog pengar av det skälet. Det är en politisk risk att låta klubben gå under. I Stockholm är det mer komplicerat. AIK är en Solnaklubb, men räknas ändå som en del av Stockholms ishockeykultur. Om nu AIK tvingas börja om från början i en ännu lägre serie kanske frågan om kommunalt stöd till DIF kommer i en annan dager. Å ena sidan skulle många väljare bli sura om DIF gynnades. Å andra sidan tycker nog många att politikerna har ett ansvar för att Stockholm fortfarande är en ishockeystad. Näringslivet har också ett ansvar. Ligger det i företagens intresse att Stockholm har ett SHL-lag? Eller är det bättre att lägga kulorna på MMA-galor?
- Farstakostym
Tellan/Mantas
Gysbers - Arnesson
Sörensen - NY - Fällström
Holm - Nordlund
Samuelsson - Ljungh - Fleury
Högström - Norell
Lauritzen - Rundqvist - Saviano
Falk - Englund
Ahlén - Hage - Eriksson
Så vill jag nog formera laget nästa år. Antar att Jocke Eriksson och Honken lägger skridskorna på hyllan. Hage känns som en man för brunkarkedjan. Samuelsson vet jag inte hur det blir med nästa år, annars vill jag ha in en ny.
Backsidan är väl det stora frågetecknet, Holm har spelat upp sig i mitt tycke, Arnesson är kanske vår bästa back MEN blir han kvar efter säsongen? Högström är alldeles för dålig i egen zon, tyvärr. Norell, blir han kvar? Nordlund allt som oftast stabil så han får stanna. Falk har spelat upp sig likt Holm, Englund däremot. Vette tusan med honom, känns som han tillsammans med Högström är klart sämst i egen zon. Och Englund bidrar knappast framåt heller, enda som talar för Andreas är hans ålder. Vill nog se någon annan än Englund som det ser ut i dagsläget.
Deilert kan vi skicka, frågetecken på Fernholm, Heinerö och Alvarez kan vi släppa likaså.
Gysbers - Arnesson
Holm - Nordlund
Högström - Norell
Falk - Englund
Ahlén - Hage - Eriksson
Så vill jag nog formera laget nästa år. Antar att Jocke Eriksson och Honken lägger skridskorna på hyllan. Hage känns som en man för brunkarkedjan. Samuelsson vet jag inte hur det blir med nästa år, annars vill jag ha in en ny.
Backsidan är väl det stora frågetecknet, Holm har spelat upp sig i mitt tycke, Arnesson är kanske vår bästa back MEN blir han kvar efter säsongen? Högström är alldeles för dålig i egen zon, tyvärr. Norell, blir han kvar? Nordlund allt som oftast stabil så han får stanna. Falk har spelat upp sig likt Holm, Englund däremot. Vette tusan med honom, känns som han tillsammans med Högström är klart sämst i egen zon. Och Englund bidrar knappast framåt heller, enda som talar för Andreas är hans ålder. Vill nog se någon annan än Englund som det ser ut i dagsläget.
Deilert kan vi skicka, frågetecken på Fernholm, Heinerö och Alvarez kan vi släppa likaså.
Vill du slåss i botten en säsong till? :/Farstakostym skrev:Tellan/Mantas
Gysbers - Arnesson
Holm - Nordlund
Högström - Norell
Falk - Englund
Ahlén - Hage - Eriksson
Hade själv gärna ersatt halva backuppsättningen och nästan lika mkt på forwardsidan... känns elakt att plocka bort de hjältar som spelat tillbaka oss till SHL och kämpat denna säsong, men de har verkligen kört 100% av vad de kan.. vill vi blanda oss i slutspel nästa säsong så måste nog tyvärr många spelare bytas ut!

Senast redigerad av captcash den 2015-02-26 19:09:05, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Fleury ska ju verkligen inte vara kvar! Hoppas man bryter med Lauritzen också!
- Farstakostym
Fleury kom dock när vi var/är som sämst. Med lite vind i ryggen är han nog nyttig. Baksidan som sagt är klurig, där kan jag se förändringar, ja.