Nervös eller?DIF SJÖSTADEN skrev:Skickade mail till Janne och Tommy i morse och fick följande svar se nedan
SV: Angående Truppen 2011/2012?
07:36
Från: Järlefelt Jan (jan.jarlefelt@difhockey.se)
Skickat: den 14 april 2011 07:36:12
Till: X X
Tjena
Vi ska ha in en förste målvakt, vi får se om det blir Mark eller nån annan, sedan ska det till en back för första line och 1-2 fws.
Vi fortsätter också att satsa på våra juniorer som vi räknar kommer bli ännu bättre, Zibanjed kommer säkerligen vara i 1-2 line nästa år.
Janne J
Från: XX
Skickat: den 14 april 2011 09:20
Till: Järlefelt Jan; Engström, Tommy
Ämne: Angående Truppen 2011/2012
Prioritet: Hög
Hej,
Med nyinskaffat säsongskort på Aktiv sittplats för kommande säsong 2011/2012, följer jag med fasa Silly Season, har djup ångest just nu.
Det ser för tillfället inte speciellt bra ut alls (även om Bartley verkar helt ok). Och nu på morgonen Owuya till NHL.....
Jag vill veta om det finns en plan för att ersätta honom, och jag vill även veta om vi kommer att ha ett minst lika starkt lag som förra året?
Vad händer med Micke Tellqvist? Vad händer med Daniel Tjärnqvist? Staffan Kronwall? Mika Hannula? Vem är tänkt som första center? Vem ersätter Kruger?
Linus Klasen?
Alla dessa frågor ger mig och andra Djurgårdare djuuuup ångest i dagsläget, eller är det så att vi har skurit i spelarbudgeten för kommande säsong, vore bra om Djurgården kommunicerade ut det till oss medlemmar och Säsongskortsinnehavare.
Tacksam för återkoppling.
Mvh
X X
Aktiv Sittplats
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- DIF_Soldier
Nice, då vet vi vad man letar efter. 1-2 forwards innebär alltså att en av Tjärnqvist, Hannula och Widing måste bort, om inte alla tre.
Forwards innebär säkert forwards och inte center. Hoppas jag har fel där.
Forwards innebär säkert forwards och inte center. Hoppas jag har fel där.
Säg den glädje som varar
- Christopher J
1 ny back ska in till första line, menar man då Ahnelöv(klar enligt sportbladet)? Det betyder att Kronwall isåfall lämnar och att tjärna inte kommer att värvas. Bom-Bom blir nog kvar då.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Helt klart intressant, antar de menar 2 backar om Boumedienne försvinner (om vi redan räknar att Kronwall sticker som en av de två alltså). Kronwall & Tjärnqvis hade varit drömmen. Men jag tror det kan landa på Ahnelöv och Tjärnqvist. Slutar det med Boumedienne & Ahnelöv så känns det minst sagt sådär.
Forwards så tror jag precis som Soldier att det handlar om ytterforwards och att man således anser sig ha fullgott med centrar...
Forwards så tror jag precis som Soldier att det handlar om ytterforwards och att man således anser sig ha fullgott med centrar...
Senast redigerad av -daniel- den 2011-04-14 11:23:24, redigerad totalt 1 gånger.
-
onödigt och spekulera mot deras arbete tycker jag vänta och se så märker du =) att ahnelöv inte är ett namn för första linan vet vi ju redan.Christopher J skrev:1 ny back ska in till första line, menar man då Ahnelöv(klar enligt sportbladet)? Det betyder att Kronwall isåfall lämnar och att tjärna inte kommer att värvas. Bom-Bom blir nog kvar då.
- -daniel-
Jasså...?Robinhansen skrev:onödigt och spekulera mot deras arbete tycker jag vänta och se så märker du =) att ahnelöv inte är ett namn för första linan vet vi ju redan.Christopher J skrev:1 ny back ska in till första line, menar man då Ahnelöv(klar enligt sportbladet)? Det betyder att Kronwall isåfall lämnar och att tjärna inte kommer att värvas. Bom-Bom blir nog kvar då.
-
Ja. Tydligen inte du dock.-daniel- skrev:Jasså...?Robinhansen skrev:onödigt och spekulera mot deras arbete tycker jag vänta och se så märker du =) att ahnelöv inte är ett namn för första linan vet vi ju redan.Christopher J skrev:1 ny back ska in till första line, menar man då Ahnelöv(klar enligt sportbladet)? Det betyder att Kronwall isåfall lämnar och att tjärna inte kommer att värvas. Bom-Bom blir nog kvar då.
- Christopher J
Vad är meningen med den här tråden om vi inte ska spekulera och tycka till?
- -daniel-
Bäste herr Robinhansen, du som är så informerad (...) kanske kan upplysa oss andra som inte besitter samma överflödiga kunskapsbank som du tydligen gör. Tackar ödmjukast.Robinhansen skrev:
Ja. Tydligen inte du dock.
-
snacka om ironi på högnivå =) och nej jag vill inte upplysa folk om namn och folk som intresserar Djurgården. som folk spekulerar och snackar gja kan jag lika bra vara tyst känns bäst så.-daniel- skrev:Bäste herr Robinhansen, du som är så informerad (...) kanske kan upplysa oss andra som inte besitter samma överflödiga kunskapsbank som du tydligen gör. Tackar ödmjukast.Robinhansen skrev:
men spekulera på ber om ursäkt för att jag låter otrevlig mot er inte min mening.
- -daniel-
Men detta är en Silly-tråd, själva syftet är att spekulera.Robinhansen skrev:snacka om ironi på högnivå =) och nej jag vill inte upplysa folk om namn och folk som intresserar Djurgården. som folk spekulerar och snackar gja kan jag lika bra vara tyst känns bäst så.-daniel- skrev:Bäste herr Robinhansen, du som är så informerad (...) kanske kan upplysa oss andra som inte besitter samma överflödiga kunskapsbank som du tydligen gör. Tackar ödmjukast.Robinhansen skrev:
men spekulera på ber om ursäkt för att jag låter otrevlig mot er inte min mening.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Skulle vara så typiskt Frasse om han kommer in och säger att ett nyförvärv vars namn slutar med qvist är klar... 

-
Skulle vara grymt!.Enbom skrev:Skulle vara så typiskt Frasse om han kommer in och säger att ett nyförvärv vars namn slutar med qvist är klar...
Seriöst, vad ska vi med Johan Eneqvist till?Robinhansen skrev:Skulle vara grymt!.Enbom skrev:Skulle vara så typiskt Frasse om han kommer in och säger att ett nyförvärv vars namn slutar med qvist är klar...

Avgå Jocke.
-
Tror han syftade på en annan qvist tror du förstår det långt inne i dig.B.I.B.A skrev:Seriöst, vad ska vi med Johan Eneqvist till?Robinhansen skrev:Skulle vara grymt!.Enbom skrev:Skulle vara så typiskt Frasse om han kommer in och säger att ett nyförvärv vars namn slutar med qvist är klar...