Jag tror nog att han har koll. Vad jag hört är han otroligt insatt i det mesta när det gäller hockey. Vilka som spelar för vilka klubbar, statistik osv.-daniel- skrev:Snarare indikation på en Boumedienne som inte har koll på kontraktsläget för alla spelare... men visst, lutar väl åt att Mackan stannar.Örebroarn skrev: Indikationer på vilka som är med i laget nästa säsong kanske...
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tjae, fast han har väl läst allt annat som vi alla andra (dödliga) också läst? Dvs att det lutar åt att Mackan skall stanna. Men vad vet jag...Örebroarn skrev:Jag tror nog att han har koll. Vad jag hört är han otroligt insatt i det mesta när det gäller hockey. Vilka som spelar för vilka klubbar, statistik osv.-daniel- skrev:Snarare indikation på en Boumedienne som inte har koll på kontraktsläget för alla spelare... men visst, lutar väl åt att Mackan stannar.Örebroarn skrev: Indikationer på vilka som är med i laget nästa säsong kanske...
Thoresen ledig. Hugg, damn it!
- -daniel-
Han är nog ganska inställd på att få spela i NHL (och gå ner rejält i lön från hans KHL-kontrakt). Chansen att han efter den här dundersäsongen skulle hamna i ES är lika stor som att Ovie går till Tingsryd...Rocker skrev:Thoresen ledig. Hugg, damn it!
Verkar stämma, source på det:Rocker skrev:Thoresen ledig. Hugg, damn it!
http://h-a.no/Sport/Dragons/tabid/82/De ... e&tabId=82
Hugg! Om det är möjligt, vore fantastiskt!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Thoresen vågar jag inte ens drömma om... 

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tänk att få in Thoresen och Mackan som de två sista spelarna in i truppen.
Detta lär väl inte hända, men man kan alltid hoppas.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Då skulle jag få hybris och börja snacka guld.Kall-El skrev:Tänk att få in Thoresen och Mackan som de två sista spelarna in i truppen.
Thoresen lär vänta bra många år till innan han eventuellt återvänder till Elitserien.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Att värva Thoresen skulle vara som att ersätta Danielsson, Engvist och Josefsson på en gång.
Kanske en av tidernas vassaste värvningar?
Kanske en av tidernas vassaste värvningar?
- -daniel-
Men snälla, chansen att vi skall landa Thoresen är löjligt obefintlig. Han vill till - och platsar utan minsta tvekan - i NHL.
- Jim Morrison
Hehe, Thoresen kommer nog inte att gå hit. Han vill prova på NHL en gång till och om inte det håller så blir det nog KHL där han är grym och kan tjäna rejält med pengar. Fast vem vet, han kanske VILL spela i Djurgården? 
Men chansen att han spelar här är så otroligt liten att det inte ens är värt att snacka om.

Men chansen att han spelar här är så otroligt liten att det inte ens är värt att snacka om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Haha Thoresen, bröt sitt kontrakt i KHL för att gå till NHL. Bara onödigt att snacka om. På tok för bra för att vara här.
Expert.
- SirDIFalot
Bara ta en titt på truppen, även med en center in är vi i kraftig brist av det. Kan bli svettig med några skador. Förra året spelade Krüger, Engqvist, Otto, Falk, Josefson, Holmqvist, Zigomanis och Fimpen center vid något tillfälle, vi har inte i närheten av lika många som kan centra i år, kan bli kostsamt.
Expert.
- -daniel-
Håller med, och jag tycker budgetmässigt att vi borde ha råd med en klasscenter. Om vi bara tar Timmy P's + Klubertanz löner som exempel så lär de vara högre tillsammans (åtminstone med Kyles omförhandlade kontrakt) än Boumedienne + Lassens. Nisses pröjs går det ju rykten om delvis var skall vara betald av finansiärer så där borde vi inte heller gått så otroligt mycket back som man kanske vid en första anblick kan tro.
Hoppas verkligen att man inte väljer strategin att "avvakta Josefsons NJ-äventyr". Faktum är att även med Josef i laget så har vi en ganska tunn centeruppställning...
Hoppas verkligen att man inte väljer strategin att "avvakta Josefsons NJ-äventyr". Faktum är att även med Josef i laget så har vi en ganska tunn centeruppställning...
- Jim Morrison
Är inne på Sonnenberg-spåret litegrann. Känns som att han är en perfekt forwardtyp som kan spela alla positioner inklusive center. Jobbar stenhårt varje byte och spelar energiskt. Detta gör väl honom till en grym pjäs i Hardys spelfilosofi. Och, helt ärligt, denna top6?
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ekman-Sonnenberg-Krüger
Ja, tack.
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ekman-Sonnenberg-Krüger
Ja, tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.