Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Benjamin L. Willard

Re: Skadetråden

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Donkels-2.0 skrev:Har för mig att Bobby Clarke har diabetes och han loggade ändå 15 säsonger för Philadelphia
Max Domi i Arizona har typ 1 och klarar det bra så det är helt klart möjligt. Var det inte en finsk spelare i Växjö som fick typ 1 förra säsongen, hur gick det för honom?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Skrev för någon vecka sen om Tom Nilssons sanslöst konstiga spelstil - att det bara var en tidsfråga innan han skadas igen. Han har ju en tämligen obegriplig skridskoåkning och hållning som skriker "jag-kommer-skada-mig-i-nästa-byte"...

Trist som fan med LJ. Han har ju varit riktigt bra den här säsongen, hoppas han kommer i form snart!
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

Jobbigt för Linus i alla fall. Men han är en kämpe
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Skrev för någon vecka sen om Tom Nilssons sanslöst konstiga spelstil - att det bara var en tidsfråga innan han skadas igen. Han har ju en tämligen obegriplig skridskoåkning och hållning som skriker "jag-kommer-skada-mig-i-nästa-byte"...

Trist som fan med LJ. Han har ju varit riktigt bra den här säsongen, hoppas han kommer i form snart!
Mmh, men ta dig en titt på Possler-pojken, jag blir livrädd av att titta på honom.

Han halkar baklänges och slår sig i isen, tacklar sig själv i sargen, snubblar framför motspelares skridskor, åker på stolpar, missar skott, fastnar med klubban i isen.... osv, osv.
Han kanske har ett (för honom) okänt synfel?
Det skulle i så fall skulle förklara vissa av de dråpliga situationer han sätter sig själv i
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Stroke, diabetes, skador rent allmänt... Våra spelare tycks leva med otur.

Vad härnäst? Tennisboll-hemorrojder på Högström?

Kämpa LJ.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Skrev för någon vecka sen om Tom Nilssons sanslöst konstiga spelstil - att det bara var en tidsfråga innan han skadas igen. Han har ju en tämligen obegriplig skridskoåkning och hållning som skriker "jag-kommer-skada-mig-i-nästa-byte"...

Mmh, men ta dig en titt på Possler-pojken, jag blir livrädd av att titta på honom.

Han halkar baklänges och slår sig i isen, tacklar sig själv i sargen, snubblar framför motspelares skridskor, åker på stolpar, missar skott, fastnar med klubban i isen.... osv, osv.
Han kanske har ett (för honom) okänt synfel?
Det skulle i så fall skulle förklara vissa av de dråpliga situationer han sätter sig själv i
Ja det är lite samma där, men Possler är i varje fall rätt hal så han undviker en del situationer. Nilsson kommer alltid vara skadad i någon mån.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

Tom ja va i helvette är han gjord av glad eller

När han väl spelar tycker ni han är bra ? Eller är det en platt värvning ?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BIX skrev:Tom ja va i helvette är han gjord av glad eller

När han väl spelar tycker ni han är bra ? Eller är det en platt värvning ?
Jag blir förvånad om han inte spenderar större delen av säsongen i rehab-gymmet. Varit skadad alldeles för mycket dom tre senaste säsongerna för att jag ska tro något annat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Greato

Inlägg av Greato »

DIF_Soldier skrev:Stroke, diabetes, skador rent allmänt... Våra spelare tycks leva med otur.

Vad härnäst? Tennisboll-hemorrojder på Högström?

Kämpa LJ.
Du var tvungen att nämna Högström (sjuk idag) i den här tråden? Ok inte hemorrojder, men ändå. ;)
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vore fint att få en ordentlig skadeuppdatering.

Engqvist: Två matcher till?

Tom Nilsson: Dag till dag?

Linus J: Fram till Jul eller ännu längre?
Känns som mest diffust.

Brodin: Mars som tidigast???

Högström: Tillbaka mot Hv?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Alltså. Det här med att mörka skador under säsong.
Gå ut med info om Linus och Tom om ni vet när de är tillbaka.
Annars funkar ju dag till dag och vecka för vecka för mig.
Är diabetes en anledning till att man är borta resten av säsongen eller hur ser det ut?
Vore det inte bättre med operation av Toms ljumskar så killen kan lira nästa säsong i alla fall.

Himla tur att vi haft så bra utveckling på en del spelare i år som man inte räknat med.
Annars hade det varit tufft då Tom nog var tänkt att gå i första backpar från början.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

EspenK skrev:Alltså. Det här med att mörka skador under säsong.
Gå ut med info om Linus och Tom om ni vet när de är tillbaka.
Annars funkar ju dag till dag och vecka för vecka för mig.
Är diabetes en anledning till att man är borta resten av säsongen eller hur ser det ut?
Vore det inte bättre med operation av Toms ljumskar så killen kan lira nästa säsong i alla fall.

Himla tur att vi haft så bra utveckling på en del spelare i år som man inte räknat med.
Annars hade det varit tufft då Tom nog var tänkt att gå i första backpar från början.
Tror verkligen inte Linus kommer missa hela säsongen, dock är det svårt att få någon konkret info om eventuell comeback då det skiljer sig från person till person att få kontroll på sitt blodsocker.

Ilkka Heikkinen som då spelade i Växjö fick klart för sig att han hade diabetes januari 2016 men var tillbaka på isen tidigt efter.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7546

Tror och hoppas vi kommer se Linus på isen innan julledigheten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tycker att detta med Tom är skumt.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

gaspo skrev:Tycker att detta med Tom är skumt.
Ljumskar är skumma.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Mycket intressant reportage om LJ i kvällen Sportnytt på SVT. Han verkar väldigt positiv, och får man tro inslagen tränar han med laget på is. (Har tyvärr ingen vettig länk, men det lär finnas på svtplay)
Skriv svar