Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Osten östlund skrev: 2024-07-07 09:43:13 Intervju med Dick, han är sugen.

Finns på youtube också för den som även vill titta, eftersom spotifys videospelare suger:
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

https://hockeynews.se/nyheter/svaret-om ... ett-unikum

Gillar inte att folk teasar oss. Tänk om han inte blir klar nu..
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

benganfs skrev: 2024-07-08 13:17:38 https://hockeynews.se/nyheter/svaret-om ... ett-unikum

Vad säger den norska journalisten om Thoresens status då?
In Wikegård we trust!
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Nypovich skrev: 2024-07-08 15:25:18
benganfs skrev: 2024-07-08 13:17:38 https://hockeynews.se/nyheter/svaret-om ... ett-unikum

Att den är riktigt bra. Han ger sig inte in i leken om han inte känner sig 100% taggad till det typ. Håller verkligen tummarna att vi landar på Thore. Då är man ju rätt nöjd över sillyn.
Han kommer bestämma sig inom dem närmsta veckorna.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

benganfs skrev: 2024-07-08 15:31:22
Nypovich skrev: 2024-07-08 15:25:18

Att den är riktigt bra. Han ger sig inte in i leken om han inte känner sig 100% taggad till det typ. Håller verkligen tummarna att vi landar på Thore. Då är man ju rätt nöjd över sillyn.
Han kommer bestämma sig inom dem närmsta veckorna.
Thore och Wikegård känns inte som , 2st som "tramsar".

Klart han kommer. Han sätter inte Wikegård i jobb, med att fixa fram pengar o dyl. Om han är osäker.

Är nog "raka puckar" mellan dessa herrar!!!

A:et är redan tryckt på Thores tröja...:
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Fins det något ryckte ang Back ?
The DIF ONE
Difjs

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difjs »

Djurgården vill förstärka laget med Patrick Thoresen, 40.
I en intervju med Hockeynews svarar norrmannen på hur det blir med en eventuell återkomst till Stockholm.
– Jag ska till Pink-konserten i Stockholm i slutet av juli och då ska Niklas o jag ta en fika, säger han.

För ett par veckor sedan kunde det normalt sett initierade X-kontot ”Silly Silvester Norberg” rapportera om Djurgårdens intresse för norrmannen Patrick Thoresen, 40.

I helgen kunde Hockeynews också avslöja att den tidigare DIF-spelaren har ett bud att ta ställning till från Stockholmsklubben. När vi når Patrick Thoresen är han på semester och så här svarar han på intresset:

– Jag har haft en dialog med Niklas Wikegård och överväger intresset.

Vad har du för kommentarer till våra uppgifter om att du har ett bud att ta ställning till från Djurgården?

– Jag har inte fått något bud från Djurgården, men jag ska till Pink-konserten i Stockholm i slutet av juli och då ska Niklas o jag ta en fika.

Lockar det dig att återvända till Sverige?

– Djurgården är klubben som har gjort mig till den jag är sportsligt.

Thoresen utsågs till SHL:s bästa forward samt MVP säsongen 2015/16 under sin förra sejour i Djurgården. Därefter har han tillbringat ett år i Schweiz och åtta år som kapten hemma i Storhamar.

Den gångna säsongen svarade han för 79 poäng på 57 matcher när moderklubben blev mästare. I VM blev det ytterligare sex poäng på sju matcher för Norge.

Att han håller hög nivå fortsatt är det inga tvivel om, men frågan är hur länge 40-åringen tänker fortsätta spela ishockey?

– Jag spelar max ett år till, antingen blir det i Storhamar eller i Djurgården. Annars så slutar jag.

Du och Niklas känner varandra väl, hur ser du på att han tagit över Djurgården och det han vill göra med klubben?

– Jag e positiv till att Niklas är tillbaka, men kommer jag till Djurgården så är det inte på grund av honom. Det är i så fall för att jag älskar föreningen.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Difjs skrev: 2024-07-08 19:30:24 Djurgården vill förstärka laget med Patrick Thoresen, 40.
I en intervju med Hockeynews svarar norrmannen på hur det blir med en eventuell återkomst till Stockholm.
– Jag ska till Pink-konserten i Stockholm i slutet av juli och då ska Niklas o jag ta en fika, säger han.

För ett par veckor sedan kunde det normalt sett initierade X-kontot ”Silly Silvester Norberg” rapportera om Djurgårdens intresse för norrmannen Patrick Thoresen, 40.

I helgen kunde Hockeynews också avslöja att den tidigare DIF-spelaren har ett bud att ta ställning till från Stockholmsklubben. När vi når Patrick Thoresen är han på semester och så här svarar han på intresset:

Vad har du för kommentarer till våra uppgifter om att du har ett bud att ta ställning till från Djurgården?

– Jag har inte fått något bud från Djurgården, men jag ska till Pink-konserten i Stockholm i slutet av juli och då ska Niklas o jag ta en fika.

Thoresen utsågs till SHL:s bästa forward samt MVP säsongen 2015/16 under sin förra sejour i Djurgården. Därefter har han tillbringat ett år i Schweiz och åtta år som kapten hemma i Storhamar.

Den gångna säsongen svarade han för 79 poäng på 57 matcher när moderklubben blev mästare. I VM blev det ytterligare sex poäng på sju matcher för Norge.

Att han håller hög nivå fortsatt är det inga tvivel om, men frågan är hur länge 40-åringen tänker fortsätta spela ishockey?

– Jag spelar max ett år till, antingen blir det i Storhamar eller i Djurgården. Annars så slutar jag.

Du och Niklas känner varandra väl, hur ser du på att han tagit över Djurgården och det han vill göra med klubben?

– Jag e positiv till att Niklas är tillbaka, men kommer jag till Djurgården så är det inte på grund av honom. Det är i så fall för att jag älskar föreningen.
Pink är den 25 juli.

"Swishkampanj" .... tur/retur biljett till norge innan den 25:e + fika för 2. ( Wikegård, Thore bara fika )!
Döden

Silly Season 2024/25

Inlägg av Döden »

Bara irriterande när det hålls på såhär.
Säg bara!!!!

Och…. Pink… wtf!? 🥳

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2024-07-08 20:51:13
Difjs skrev: 2024-07-08 19:30:24 Djurgården vill förstärka laget med Patrick Thoresen, 40.

Pink är den 25 juli.

"Swishkampanj" .... tur/retur biljett till norge innan den 25:e + fika för 2. ( Wikegård, Thore bara fika )!
Namninsamling till att Thore ska avsluta karriären i Djurgården
Användarvisningsbild
Rojk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

#10 skrev: 2024-07-08 23:01:00 Namninsamling till att Brodin ska avsluta karriären
FYP
It's easier to be an asshole to words than to people

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Rojk skrev: 2024-07-09 09:02:09
#10 skrev: 2024-07-08 23:01:00 Namninsamling till att Brodin ska avsluta karriären
FYP
Hahaha
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Ca 2v kvar innan Wikegård ska fika med Thore.

Känns som det är klart. Kan ju inte åka och kolla på Pink. Sedan beroende på humör/fika bestämma sig? Lite framförhållning, för att få med familj etc.

Annars är det en "riktig kung". Om han ev. bestämmer sig innan/efter Pink!?
Användarvisningsbild
Ohddan

Silly Season 2024/25

Inlägg av Ohddan »

Gäller att Stockholm behandlar Thore som en kunglighet under helgen så han inte vill åka hem igen.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2024-07-10 07:34:10 Ca 2v kvar innan Wikegård ska fika med Thore.

Känns som det är klart. Kan ju inte åka och kolla på Pink. Sedan beroende på humör/fika bestämma sig? Lite framförhållning, för att få med familj etc.

Annars är det en "riktig kung". Om han ev. bestämmer sig innan/efter Pink!?
Är väl om Wiken kniper igen kakburken och bjuder på några torra Brago kex eller en gräddig bakelse? En fika är icke att förringa..
Skämt och sido, känslan alla har är väl att han gör en sista minnesvärd resa genom att ta upp Dif igen. Fikan är, förhoppningsvis, bara en del i att diskutera säsongen som ska genomföras.
In Wikegård we trust!
Låst