Nåja alldeles för tidigt att stänga något case. I sådant fall är han långt ifrån ensam om man kollar bland övriga spelare i våran trupp. Många spelare tar ju som du kanske märkt oväntade vändningar i sin utveckling. Har en märkligt övertygande känsla om att Davidssons kommer briljera i Hvs återtåg. Bara hoppas de är villiga att ursäkta Jockes felsteg i sådant fall och inte fortsätter karriärerna som Hv-profiler.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-07-18 11:23:51...och den ena brodern gissa vem är för för dålig för att lira hos oss - case closedjsson skrev: ↑2021-07-18 10:37:18Det har varit brödernas krav att få spela ihopmb81 skrev: ↑2021-07-17 19:03:23Det är väl problemet med att man inte vill vänta för länge. Undrar om de tvunget skulle komma båda eller ingen. Vi har fortfarande en forwardsplats kvar att fylla. Men det ger mig vatten på min kvarn att vi har nåt bra på g där. Annars borde man väl gått efter Jonte kan jag tycka.Manijock skrev: ↑2021-07-17 17:16:56 Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
Skulle man få välja nu skulle jag gjort samma byte som dig mest för Djurgårdsanknytningen. Sen kvalitetsmässigt är det osäkert var Davidssons står nu med deras stökiga säsonger sen de lämnade oss.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Eller så är det så enkelt att får de inte spela i DIF vill de inte möta DIF heller. De är trots allt båda två medlemmar i JK fortfarande.Manijock skrev: ↑2021-07-18 20:12:18Nåja alldeles för tidigt att stänga något case. I sådant fall är han långt ifrån ensam om man kollar bland övriga spelare i våran trupp. Många spelare tar ju som du kanske märkt oväntade vändningar i sin utveckling. Har en märkligt övertygande känsla om att Davidssons kommer briljera i Hvs återtåg. Bara hoppas de är villiga att ursäkta Jockes felsteg i sådant fall och inte fortsätter karriärerna som Hv-profiler.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-07-18 11:23:51...och den ena brodern gissa vem är för för dålig för att lira hos oss - case closedjsson skrev: ↑2021-07-18 10:37:18Det har varit brödernas krav att få spela ihopmb81 skrev: ↑2021-07-17 19:03:23Det är väl problemet med att man inte vill vänta för länge. Undrar om de tvunget skulle komma båda eller ingen. Vi har fortfarande en forwardsplats kvar att fylla. Men det ger mig vatten på min kvarn att vi har nåt bra på g där. Annars borde man väl gått efter Jonte kan jag tycka.Manijock skrev: ↑2021-07-17 17:16:56 Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
Skulle man få välja nu skulle jag gjort samma byte som dig mest för Djurgårdsanknytningen. Sen kvalitetsmässigt är det osäkert var Davidssons står nu med deras stökiga säsonger sen de lämnade oss.
- DIF_Soldier
Jockes felsteg? M Davidsson stod ju för fan i DIFTV när han var klar för Läjkärs och pratade om att han skulle "komma tillbaka om tio år".Manijock skrev: ↑2021-07-18 20:12:18Nåja alldeles för tidigt att stänga något case. I sådant fall är han långt ifrån ensam om man kollar bland övriga spelare i våran trupp. Många spelare tar ju som du kanske märkt oväntade vändningar i sin utveckling. Har en märkligt övertygande känsla om att Davidssons kommer briljera i Hvs återtåg. Bara hoppas de är villiga att ursäkta Jockes felsteg i sådant fall och inte fortsätter karriärerna som Hv-profiler.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-07-18 11:23:51...och den ena brodern gissa vem är för för dålig för att lira hos oss - case closedjsson skrev: ↑2021-07-18 10:37:18Det har varit brödernas krav att få spela ihopmb81 skrev: ↑2021-07-17 19:03:23Det är väl problemet med att man inte vill vänta för länge. Undrar om de tvunget skulle komma båda eller ingen. Vi har fortfarande en forwardsplats kvar att fylla. Men det ger mig vatten på min kvarn att vi har nåt bra på g där. Annars borde man väl gått efter Jonte kan jag tycka.Manijock skrev: ↑2021-07-17 17:16:56 Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
Vattenskallen deluxe ska allt få avtjäna sina tio år först. DIF är ingen jävla välgörenhet och Jocke gör helt rätt.
Bröderna tog min kära klubb för givet och de ska fan äta bajsmackan. Sinnebilden för karma
Säg den glädje som varar
Såg på Instagram att Rhett var på väg hit nu, han tog en bild på sin folkabuss och skrev "see you next summer".
Tackar och bockar, MB81, för ditt utförliga svar tidigare i förra veckan 

Nån som OS-vänt på dygnet och som ska kolla draften inatt? Bara hålla tummarna att Lillfimpen inte går som etta till Sabres källargäng.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Imponerande om man redan nu hunnit OS-vända på dygnet tack vare en urvattnad herrfotbollsturnering och typ softboll. Men tänkte nog sitta och kolla draften ett tag iaf. Tills Wille är vald åtminstone.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt enig. Mackan ”slarvades bort” enligt många. Misslyckades i Växjö, misslyckades i Allsvenskan.DIF_Soldier skrev: ↑2021-07-19 22:53:21
Jockes felsteg? M Davidsson stod ju för fan i DIFTV när han var klar för Läjkärs och pratade om att han skulle "komma tillbaka om tio år".
Vattenskallen deluxe ska allt få avtjäna sina tio år först. DIF är ingen jävla välgörenhet och Jocke gör helt rätt.
Bröderna tog min kära klubb för givet och de ska fan äta bajsmackan. Sinnebilden för karma
Får nu en ny chans i en tredje Allsvensk klubb. Men varför skulle det helt plötsligt lossna i Hv?
Btw
Hv ser inte ut att ha lärt sig något från säsongen som var. Fortsätter värva stora namn, många som gjort sina bästa säsonger för flera år sedan. Behåller spelare som vek ned sig i kvalet.
Å andra sidan, de har råd att köpa in ett par nya femmor om det inte fungerar.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Wille går konstigt nog inte topp-5. Borde betyda att chansen att han spelar kvar hos oss nästa säsong betydligt större.
San Jose lär ju vilja plocka honom direkt. Tyvärr.
Senast redigerad av Jitenu den 2021-07-24 02:06:39, redigerad totalt 1 gånger.
Blev vald sjua av Sharks. Härligt att se Holtz och Stor-Fimpen med flera fira med Wille!
Smart av sharks när övriga spelade safe. Perfect fit.
Haha kul att NHL gänget kallade fimpen SR för "Youtube star", hej prenumerantökning-över-en-natt....
Men grattis William. Fan vad kul!!!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sett ett par Sharks-fan kanaler, de pratar om att Sharks hade Eklund som nummer 2-3 och ser detta val som rena rånet. De verkar i dessa kanaler övertygade om att William är en av få forwards som borde kunna klara av att ta vara på chansen genom att spela NHL redan i år ..
Vad tror ni om detta ?
Och kommer vi enbart ta in 1 hyfsad trupp spelare istället för Wille och kanske (??) En till som kan konkurrera i en fjärde...
Är så fallet så kan jag dessvärre inte låta bli att bli besviken och pessimistisk igen... Då vi blir jävligt känsliga för skador på topp två kedjorna och våra backar som man inte ens orkar tänka på.
Vad tror ni om detta ?
Och kommer vi enbart ta in 1 hyfsad trupp spelare istället för Wille och kanske (??) En till som kan konkurrera i en fjärde...
Är så fallet så kan jag dessvärre inte låta bli att bli besviken och pessimistisk igen... Då vi blir jävligt känsliga för skador på topp två kedjorna och våra backar som man inte ens orkar tänka på.
Logan Couture ringde ju upp William vid 04 och hälsade "see you in a few months". Så han lär inleda med oss iaf innan han åker över på Camp. Sen får vi se.Vinge skrev: ↑2021-07-24 10:19:55 Sett ett par Sharks-fan kanaler, de pratar om att Sharks hade Eklund som nummer 2-3 och ser detta val som rena rånet. De verkar i dessa kanaler övertygade om att William är en av få forwards som borde kunna klara av att ta vara på chansen genom att spela NHL redan i år ..
Vad tror ni om detta ?