Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

m0ng00se skrev:Adam Falk klar för Kristianstad

https://www.kristianstadik.se/artikel/0 ... landslaget
Bra för han!
Kommer in i ett ganska orutinerat lag, tog klivet upp förra säsongen, så kan få en hel del förtroende. Dessutom flytta hemifrån med allt vad det innebär, utan att vara alltför långt borta.

Gillade mycket av vad Adam visade upp!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Hockeyabstinens deluxe!

Tänker att ekonomin såklart kommer drabbas en del kommande säsong. Men att vi ändå på nåt sätt klarar att förlänga med Ågren, Bulan och Dick. Allt låter som att det lutar åt det hållet. Nu är också känslan(min iaf) att Holtz blir kvar en säsong till. Annars är forwardsidan ändå rätt bred även om det skulle vara så att Guter(räknar inte med honom längre) inte kommer spela.
Sen tror jag vi inte har råd att värva någon ersättare för Hultström och att vi kör på det vi har och flyttar upp juniorer där. Tycker ändå vi kan ställa upp med ett konkurrenskraftigt lag. Typ såhär:

Svedberg(Mantas)

Högström-Nilsson
Ekberg-Lill-Tjomme
Norell-Jeppe P
Brännstam/Hedström/Pontus J

Dick-Basse-Bergfors
Ågren-Josefson-Holtz
Haga-Bulan-Linus A
Hank-Wandell-Hedman
Östman/Lill-Fimpen/Grewe/Bjerselius(Guter)

Jag särade på Josefson och Bulan för att få till tre mer jämna kedjor. Backsidan saknar årets spets men ska ändå kunna göra det helt ok. Forwardssidan ser oerhört spännande ut om vi kan få till detta. Många etablerade men även en del yngre som kan ta stora steg. Lill-Fimpen kan säkert vara ordinarie när säsongen är färdig.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Just nu känns det ju tveksamt till att det ens blir någon säsong 20/21. Vaccin lär dröja ett år eller mer så även om restriktionerna kommer lätta fram mot sommaren tror jag inte några politiker kommer sticka fram nacken och öppna upp för större evenemang med tusentals åskådare innan man har vaccin i omlopp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Just nu känns det ju tveksamt till att det ens blir någon säsong 20/21. Vaccin lär dröja ett år eller mer så även om restriktionerna kommer lätta fram mot sommaren tror jag inte några politiker kommer sticka fram nacken och öppna upp för större evenemang med tusentals åskådare innan man har vaccin i omlopp.
Ja allt känns så jävla ovisst.

Men man vill ändå drömma lite och tänka att allt är lite vanligt iaf. Försökte ändå ta en viss ekonomisk hänsyn.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vad är det för efterblivna föreningar vi har ute i landet? Inte ens tre veckor sedan samtliga klubbar var överens om ett värvningsstopp. Redan nu slirar de värsta bonnklubbarna om annat.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ohddan skrev:Vad är det för efterblivna föreningar vi har ute i landet? Inte ens tre veckor sedan samtliga klubbar var överens om ett värvningsstopp. Redan nu slirar de värsta bonnklubbarna om annat.
Jag antar att man presenterar spelare som värvats innan man tog beslutet?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Mattias_87 skrev: Jag antar att man presenterar spelare som värvats innan man tog beslutet?
Både iko o örebro pratar om att man görsom man vill, det finns inget stopp. Hockeysverige har en artikel där de tar upp det. Tycker det är jävligt magstarkt att man kommer överens med alla andra lagen att vi lägger allt på is, för att inte ens tre veckor senare låtsas som att det inte finns nån ök längre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ohddan skrev:
Mattias_87 skrev: Jag antar att man presenterar spelare som värvats innan man tog beslutet?
Både iko o örebro pratar om att man görsom man vill, det finns inget stopp. Hockeysverige har en artikel där de tar upp det. Tycker det är jävligt magstarkt att man kommer överens med alla andra lagen att vi lägger allt på is, för att inte ens tre veckor senare låtsas som att det inte finns nån ök längre.
Nästan så man hoppas att coronan gör så just deras sponsorer konkar och med andra ord de inte har råd att betala spelarlönerna. Både Örebro och Oskarshamn är två av de fattigaste klubbarna i serien och borde ta mer ansvar.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Vet inte riktigt om jag gillar tanken av att SHL som organisation är inne och rycker i våra anställda.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andspe skrev:Vet inte riktigt om jag gillar tanken av att SHL som organisation är inne och rycker i våra anställda.
Det har väl alltid funkat så att ligaorganisationerna plockar russin ur kakan bland klubbarna. Både i fotbollen och hockeyn.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev:Vet inte riktigt om jag gillar tanken av att SHL som organisation är inne och rycker i våra anställda.
Är det inte SHL så är det ju förbundet. Precis som med ordningen för spelarna med SHL under KHL/NHL så finns det ju en hackordning för övrig personal.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Är det inte SHL så är det ju förbundet. Precis som med ordningen för spelarna med SHL under KHL/NHL så finns det ju en hackordning för övrig personal.
Känns dessutom lättare att anställa från oss. Vår personal bor redan i Sthlm. Annan personal måste förmodligen flytta och det kanske inte alltid funkar.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Känns dessutom lättare att anställa från oss. Vår personal bor redan i Sthlm. Annan personal måste förmodligen flytta och det kanske inte alltid funkar.
Ja förbundet har en stor andel Stockholmare och därmed blir det en del Djurgårdare. Kanske inte optimalt för den representativa delen och dessutom blir ju snacket ute i landet att Djurgården får fördelar av förbundet (även om vår egen känsla är att det är precis tvärtom och att vi verkligen inte får något gratis).
Senast redigerad av Praetori den 2020-04-06 19:42:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Då är det i så fall vi som känner oss förfördelade, om man tillåts vara lite språkpolis.
Låst