Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Bra att vi väljer Dennis Svensson före lillfalken som backupcenter än lillfalken som än så länge är alldeles för tunn för att lira a-lagshockey
Ceterum censeo Solna esse delendam
Lillfalken har ju dock ett rent gudomligt corsi de matcher han fått spela. Har grym potential men det behövs lite mer rutin och tyngd i ett slutspel.Donkels-2.0 skrev:Bra att vi väljer Dennis Svensson före lillfalken som backupcenter än lillfalken som än så länge är alldeles för tunn för att lira a-lagshockey
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Får vi verkligen det i Dennis då?Praetori skrev:Lillfalken har ju dock ett rent gudomligt corsi de matcher han fått spela. Har grym potential men det behövs lite mer rutin och tyngd i ett slutspel.Donkels-2.0 skrev:Bra att vi väljer Dennis Svensson före lillfalken som backupcenter än lillfalken som än så länge är alldeles för tunn för att lira a-lagshockey
Har du sett någon intervju, artikel, etc. Eller var det bara en fundering över läget för Peppe?Daniel942 skrev:Varför i helvete vill Peppe slutföra säsongen i KHL utan slutspel? Skattemässiga skäl?
Han är väl under kontrakt ändå och det är väl inte fritt att sticka vart man vill om dom missar slutspelet? Det är väl inte alla klubbar som dumpar sina spelare tidigast möjligt, dom kanske har förhoppningar att förnya kontraktet.
Men hoppas Peppe kommer tillbaks. Skulle vara en fin värvning till nästa säsong om han nu inte vill fortsätta där borta.
-
Ojojoj vilken desperationsvärvning i Dennis... Blir verkligen en ren truppspelare som kan komma in och avlasta några minuter om en av våra ordinarie centrar är skadade en match.
- -daniel-
Vilket precis är meningen...?Skidlöparn skrev:Blir verkligen en ren truppspelare som kan komma in och avlasta några minuter om en av våra ordinarie centrar är skadade en match.
- -daniel-
Läste någon artikel på hockeynews.se där det stod att Jocke hade pratat med Peppe och att han hade för avsikt att stanna (förmodligen pga skatteskäl).Frankie skrev:Har du sett någon intervju, artikel, etc. Eller var det bara en fundering över läget för Peppe?Daniel942 skrev:Varför i helvete vill Peppe slutföra säsongen i KHL utan slutspel? Skattemässiga skäl?
Han är väl under kontrakt ändå och det är väl inte fritt att sticka vart man vill om dom missar slutspelet? Det är väl inte alla klubbar som dumpar sina spelare tidigast möjligt, dom kanske har förhoppningar att förnya kontraktet.
Men hoppas Peppe kommer tillbaks. Skulle vara en fin värvning till nästa säsong om han nu inte vill fortsätta där borta.
Exakt, man har ju varit närmast övertydliga med att man vill ha en senior breddspelare på centerpositionen som är beredd att nöta bänk om alla är friska.-daniel- skrev:Vilket precis är meningen...?Skidlöparn skrev:Blir verkligen en ren truppspelare som kan komma in och avlasta några minuter om en av våra ordinarie centrar är skadade en match.
Inget problem i sig att vi tar in en breddspelare, men att pröjsa 150k för honom? Det vet jag inte ännu om jag tycker det är värt.
Ska sägas att det kanske hade varit så oavsett vem från HA man hade velat ha.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... ddspelare/
Jag tvivlar på att vi betalat det för två månader plus lön. Har vi det så tycker jag det är rätt osmart.crike skrev:Inget problem i sig att vi tar in en breddspelare, men att pröjsa 150k för honom? Det vet jag inte ännu om jag tycker det är värt.
-
Ja det är klart att det är så. Men tycker fortfarande att det känns desperat med tanke på hur mycket pengar det kommer kosta oss och att det då skulle vara mer värt att lägga lite extra för att få hem en center som faktiskt kan komma in och ligga på en tredje/fjärdecenternivå. Dennis är helt oprövad och ser inte ut att ha utvecklats de senaste åren heller. Då känns Hank som en minst lika bra center. Därav min kommentar om att det känns otroligt desperat.
Inget fel i att vi breddar mer Svensson. Även om jag gärna sett Falk istället. Problemet ligger i att Ante inte ens blivit ersatt än. Så när Josef nu förmodligen är skadad så har vi ingen förstacenter.
Ja vi värvar en kille som gjort 8 poäng och Örebro värvar Jonas enroth... Ja vi behövde en målvakt mer än 1 allsvensk spelare :/
Stäng denna tråd och upp med nästa års silly. Behöver tänka på framtiden för att trösta mig i denna skadehärva.
- Hepsnastian
Oscar Walldén, MV J20. På elitprospects står det 0 spelade matcher i Shl. Är det bara felskrivning eller är han på g in som backup?
Delägare