Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Harold Camping skrev:
-daniel- skrev:Haha Hannula? Snälla.

Samma Hannula som gjorde hattrick i KHL-slutspelet typ igår? Mmjo tjena.
Saken är den att den sociala situationen har en stor betydelse när det gäller en sådan som Hannula. Skulle inte förvåna mig om han vill flytta hem efter alla år här och där.

Onödigt att skratta bort namn som Hannula som dessutom inte spelar i någon märkvärdig liga.
Den som lever får se!
Alltså Hannula är ju en galen legoknekt, en som hattar mellan klubbar så fort någon håller fram en tusing mer än någon annan... att han skulle välja DIF framför ett ES lag känns fruktansvärt långsökt.

Och sorry, hade fel. Trodde han spelade i KHL den här säsongen (men det ändrar inte min synpunkt).
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Någon mer en jag som sitter och uppdaterar detta forum hela tiden, och väntar på nyheter?
:) Spännande är det..
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

macin skrev:
sthlm19 skrev:
SirDIFalot skrev:Hannula är väl en av de största legoknektarna som finns? No way.

Fleury är ju intressant men då rycker sista icke-EU platsen. Hoppas vi kan hitta några med dubbla pass....

Hank måste bara in.
Han är väl fransman...
Är du allvarlig när du säger "no way" till Mika Hannula? Han är/var en av elitseriens främsta offensiva spelare. Att han sen jojjat omkring i sjuttielva klubbar spelar väldigt lite roll när det viktigaste som finns för vår kära förening att ta sig upp till finrummet, snabbast möjligt.

Jag kan förstå att du inte gillar Mika p.g.a att han är legoknekt/klubbhora/vad man nu vill kalla det - men ärligt, han skulle utan tvekan vara Hockeyallsvenskans vassaste offensiva spelare, no doubt.
Tror knappast det finns någon som inte skulle vilja ha in honom, handlar väl snarare om vad som känns troligt.

Av alla namn som namedroppats tror jag personligen att just Hannula är minst tänkbar. Det finns inte ens på kartan i min värld...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Damien Fleury låter grymt spännande. En förjävla målskytt på allsvensk nivå. 25 mål smällde han in senast. Och helvete vad vi har saknat målskyttar den här säsongen. Mika Hannula? Alltså, väldigt långsökt, men om det stämmer - ja tack x1000. Hannula i allsvenskan? Han kommer ju seriöst spruta in poäng. Men jävligt långsökt att han skulle välja DIF som sagt.

Om Daniel Fernholm ansluter så är allt förlåtet. ALLT. Om man är en landslagsback som kan välja och vraka i elitserien så väljer man inte ett allsvenskt lag om man inte älskar den klubben oerhört. Och om Daniel väljer oss, då finns det inga tvivel längre.

Henrik Eriksson räknar jag med ska in i vår trupp. Ur-Djurgårdare och allsvenskans hårdaste spelare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-04-11 22:01:43, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

robin975 skrev:Någon mer en jag som sitter och uppdaterar detta forum hela tiden, och väntar på nyheter?
:) Spännande är det..
Hela tiden, har detta forum och twitter uppe 24/7 så jag inte ska missa något.

Alltså om bara några av spelarna som ryktas på väg in skriver på så blir jag glad, det är väl nu man märker vilka som verkligen är Djurgårdare
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

macin skrev:
sthlm19 skrev:
SirDIFalot skrev:Hannula är väl en av de största legoknektarna som finns? No way.

Fleury är ju intressant men då rycker sista icke-EU platsen. Hoppas vi kan hitta några med dubbla pass....

Hank måste bara in.
Han är väl fransman...
Är du allvarlig när du säger "no way" till Mika Hannula? Han är/var en av elitseriens främsta offensiva spelare. Att han sen jojjat omkring i sjuttielva klubbar spelar väldigt lite roll när det viktigaste som finns för vår kära förening att ta sig upp till finrummet, snabbast möjligt.

Jag kan förstå att du inte gillar Mika p.g.a att han är legoknekt/klubbhora/vad man nu vill kalla det - men ärligt, han skulle utan tvekan vara Hockeyallsvenskans vassaste offensiva spelare, no doubt.
Jag menade naturligtvis "no way det kommer aldrig att hända"
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Therocket1 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Som Daniel skrev, en perfekt 5-6:e back.
Nu blev det nog lite fel va.. :)

-----------------------

När det gäller Hannula, jag tror inte alls det är omöjligt att få "hem" honom. Han börjar komma upp i åren och precis som alla andra så har han någon form av familj som han vill skaffa ett hem åt, mycket möjligt att han väljer Stockholm.

Tror dock det är större chans att vi får hem Engqvist av vad jag hört...
Sorry Therocket1. :oops:

Det var inte Daniel utan du som skrev det.
Får passa på att skicka en ursäkt till Daniel också.

Får skylla på för lite sömn senaste tiden. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
macin

Inlägg av macin »

-daniel- skrev:text.
I'm with you. I min bok känns det också högst osannolikt att en spelare som får ståfräs så fort det viftas med lite dollars skulle vilja spela hos oss i HA istället för en klubb som gillar att spendera stålar, typ LHC. Det jag dock reagerade på är tankegången OM han skulle vara ledig och kunna krita på för DIF - då måste man tyvärr svälja stoltheten och säga ja till honom enligt mig. Målet måste vara att ta sig upp den säsong som kommer, och kan man då få Mika som lätt ska hålla 0.7 ppg så måste man tacka ja, vare sig man gillar det eller inte.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Snacka om Silly... :shock:
Skulle några av dem spelarna det surras om komma in skulle man nästan säga att vi har en bra Elitserie trupp..!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ta allt ni hör/läser med en nypa salt. Bara för att en klubb har kontaktat en spelare betyder det inte att spelaren hamnar i klubben. Däremot finns det ingen rök utan eld. Mina drops kommer från en bra källa som jag inte misstror på något gällande DIF.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Hannula,Fleury,Ferholm,Linkan,Tellan... Det blir säkert nån av dessa herrar som kritar på i morgon men då på bekostnad av nån annan, har väldigt svårt att tänka mig alla dessa herrar samt Otto-Tjärnqvist-Mackan ska vara kvar. Att Otto och Mackan lägger av känns mer och mer troligt och en första femma med Fleury/Hannula i spetsen tar över?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Ta allt ni hör/läser med en nypa salt. Bara för att en klubb har kontaktat en spelare betyder det inte att spelaren hamnar i klubben. Däremot finns det ingen rök utan eld. Mina drops kommer från en bra källa som jag inte misstror på något gällande DIF.
Och om man jagar dessa namn (Hannula främst) så bevisar man ju att man lägger ribban högt och verkligen satsar direkt. Vilket är förjävla uppfriskande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

BaronVonDif skrev:Hannula,Fleury,Ferholm,Linkan,Tellan... Det blir säkert nån av dessa herrar som kritar på i morgon men då på bekostnad av nån annan, har väldigt svårt att tänka mig alla dessa herrar samt Otto-Tjärnqvist-Mackan ska vara kvar. Att Otto och Mackan lägger av känns mer och mer troligt och en första femma med Fleury/Hannula i spetsen tar över?
Tjärna JR lämnar enligt rykte. Det lossar pengar. Sen vet vi ju inte hur långt vi lyckas värva. En sak som är säker är att allt som går att erbjuda erbjuds för Djurgårdens IF Hockey tänker inte stanna i HockeyAllsvenskan i mer än en säsong.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Humor att Tjärnqvist är på väg tillbaka till Rögle. Vilken jävla sopa, han borde fan erbjuda sig att spela gratis i allsvenskan så usel som han var under säsongen.
Ska bli intressant att se hur Rögle tar emot spelaren som lämnade Rögle för att "han ville vinna".

Det har sagts förr och det tåls att sägas igen, de som lämnar den sjunkande skutan är aldrig välkomna tillbaka.

Mycket intressant för övrigt med Fleury, lyckas vi få honom blir jag överlycklig. En hyfsat billig spelare med stor potential och en enorm bössa, som gjord för att spela på topp i allsvenskan.
Mash

Inlägg av Mash »

Vad fan har vi att göra i Allsvenskan med truppen som finns i teorin? Allting låter för bra för att vara sant.. Tellan, Linkan, Engvist, Fleury mm. Jag tvekar på att det kan bli verklighet men herrejösses vilken rolig säsong det (förhoppningsvis) blir i så fall!
Låst