Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Diffe89 »

Kan vi lösa pengabiten vill jag ha hit Holmqvist. Han är en PP-back som SKJUTER till skillnad från våra backar. Upp med Falk på centerplats igen (om alla är friska) och spela med dessa backpar:

Ragge-Holmqvist

Timmy-Schneider

Printz-Eklund

Ronnie-Andersson
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Då hamnar nog Falken på bänken.

Att Deilert och Urbom flyttas ned är ju givet, det räknade jag också med. Om Holmqvist kommer lär även en sån som N Andersson lånas ut.
Vipul

Inlägg av Vipul »

falken kommer antingen hamna på läktaren eller så skickar man ner urbom/deilert till j20
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Vipul skrev:falken kommer antingen hamna på läktaren eller så skickar man ner urbom/deilert till j20
Finns inte en chans att Falk hamnar på läktaren. Vi har ett flertal spelare som kan spela i J20.
Vipul

Inlägg av Vipul »

ja och det kommer vara urbom/deilert..inte en chans att dom skickar ner josefsson kedjan
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ludde- »

Om han nu kommer tycker jag de vore vettigt att låna ut Niklas Andersson så han får (förhoppningsvis) utvecklas lite mer och kan få mycket speltid.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jo att låna ut Niklas Andersson om Andreas kommer till Djurgården är väl egentligen det bästa alternativet tycker jag. Å andra sidan kan man ju trycka ner Urbom och Deilert till J20 igen, men det är bättre om vi lånar ut Niklas Andersson. Att sätta "Falken" på läktaren anser jag skulle vara riktigt dumdristigt.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Diffe89 skrev:Kan vi lösa pengabiten vill jag ha hit Holmqvist. Han är en PP-back som SKJUTER till skillnad från våra backar. Upp med Falk på centerplats igen (om alla är friska) och spela med dessa backpar:

Ragge-Holmqvist

Timmy-Schneider

Printz-Eklund

Ronnie-Andersson
Falk är en mkt bra back och Josefson är en mkt bra center:

Ragge-Holmqvist

Timmy-Schneider

Printz-Falk

Ronnie-Eklund

Låna ut Nichlas Andersson och använd Alexander Deilert i samband med skador. Ge även Ragge ledigt inför slutspelet så vi slipper skador på DIF:s viktigaste spelare när det verkligen gäller.
unis83

Inlägg av unis83 »

Klart som fan att det vore en kanonvärvning att få hit Andreas. Känns som om det är Frölunda som letar en orsak till den usla starten som de fått. Frölunda har många backar kvar i deras lag som är mkt sämre än vad Andreas är om man använder honom rätt.

Att spela Andreas med en bra deffensiv back som Ronnie P vore ett kanon par i elitserien.
Sedan så skall vi inte lyfta upp Falken, han är ju grym på backen. Vilket lugn han utstrålar och det är mkt sällan han slår bort en pass. Vi behöver sådan lirare där bak med tanke på att vi envisas att lira med Tero K som måste vara elitseriens sämsta back. Alla våra juniorer är bättre än honom.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Diffe89 skrev:Kan vi lösa pengabiten vill jag ha hit Holmqvist. Han är en PP-back som SKJUTER till skillnad från våra backar. Upp med Falk på centerplats igen (om alla är friska) och spela med dessa backpar:

Ragge-Holmqvist

Timmy-Schneider

Printz-Eklund

Ronnie-Andersson
Köper personligen inte de backparen alls. ANdersson kan man med fördel skeppa iväg till HUddinge så han hamnar på rätt nivå igen i övrigt skulle jag föredraga följande formationer.

Pettersson - Pettersson
En kvick lite mer offensivt lagd Timmy tillsammans med den defensive mästaren.

Printz - Holmqvist
Om Printz låter Holmqvist sköta alla uppspel kanske mitt begynnande magsår läkaer ihop av sig självt. En offensiv kille som är bra på rören tillsammans med en tuffare typ som egentligen är raka motsatsen.

Ragge - Schneider
Bör spela ihop då jag utgårt från att dessa båda herrar skall kampera ihop i PP och då är det lika bra att de i normala fall lockså spelar tillsammans. PÅ pappret ett optimal backpar där det inte blir enkelt att störa bort uppspelen för motståndarna.

Falk - Eklund
Får knappast lika mycket istid som övriga 3, men kommer likväl att fylla en viktig funktion. Falk lär för övrigt kunna lära Eklund massor.

Observeras bör att jag inte rangordnat de tre första backparen utan bara slängde upp dem typ.

JUnisarbackarna plockas upp vid skador och som sagt Andesson kan de låna ut till HUddinge eller liknande.
DIFFredde

Inlägg av DIFFredde »

Bara jag som har känslan av att Holmqvist presenteras i dag :) ?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

DIFFredde skrev:Bara jag som har känslan av att Holmqvist presenteras i dag :) ?
Jag tvivlar starkt på att Andreas kommer presenteras idag...
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFFredde skrev:Bara jag som har känslan av att Holmqvist presenteras i dag :) ?
Jaa, förmodligen bara du..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jaa, förmodligen bara du..
Jag har inte heller den känslan... kanske innom en vecka i så fall... Det är nog en hel del pusselbitar som måste placeras på rätt ställe, oavsett vilken klubb som blir aktuell.
Pormestarinluoto
Kontakt:

Re:

Inlägg av Pormestarinluoto »

Det ser nu ut så att Konttinen inte längre skall behövas i Finland, så hans agent försöker att fixa saker så att han stannar i Sverige resten av säsongen. Så det betyder i praktik att dagen han lämnar Djurgården (om han gör det) är fortfarande oklar. Om det finns en ny klubb snart, så händer det snabbare, möjligtvist också senare.
Låst