Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Förhelvete DIF... Trodde det var sommarens mest givna värvning.
Vem skulle han ersätta?
Vi kommer ha 14-15 forwards under kontrakt när allt är färdigt, så varför Hank ska in förstår jag inte. När Tims kontrakt går ut, eller när någon av junisarna drar till NHL, då kan Hank komma hem. Men det behövs ju utrymme till att börja med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Förhelvete DIF... Trodde det var sommarens mest givna värvning.
Vem skulle han ersätta?
Vi kommer ha 14-15 forwards under kontrakt när allt är färdigt, så varför Hank ska in förstår jag inte. När Tims kontrakt går ut, eller när någon av junisarna drar till NHL, då kan Hank komma hem. Men det behövs ju utrymme till att börja med.
Han har ju haft en extrem utveckling i AS.

Ekman, Hannula, Mitman, Strömberg, Widing, Tjärnqvist, är några forwards med utgående kontrakt. Tycker mycket väl han hade kunnat ersätta Arvid Strömberg i A-truppen, varför inte? Det skulle förstärka oss en del.

Och hur länge tror du att vi kan vänta? Många ES-klubbar kommer hugga efter honom.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
Salas skrev:
Vem skulle han ersätta?
Han har ju haft en extrem utveckling i AS.

Ekman, Hannula, Mitman, Strömberg, Widing, Tjärnqvist, är några forwards med utgående kontrakt. Tycker mycket väl han hade kunnat ersätta Arvid Strömberg i A-truppen, varför inte? Det skulle förstärka oss en del.

Och hur länge tror du att vi kan vänta? Många ES-klubbar kommer hugga efter honom.
Mitman har aldrig haft kontrakt och Ekmans går ju inte ut. Kom igen nu, du brukar ju vara noggrann med de här grejerna! :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
Mitman har aldrig haft kontrakt och Ekmans går ju inte ut. Kom igen nu, du brukar ju vara noggrann med de här grejerna! :)
Mitman var väl lite fel att slänga in, men tänkte på att han varit uppe mycket och sitter väl på utgående juniorkontrakt? Kan ha fel där.

Och Ekman ska ju ersättas hur som helst :)
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:
Mitman var väl lite fel att slänga in, men tänkte på att han varit uppe mycket och sitter väl på utgående juniorkontrakt? Kan ha fel där.

Och Ekman ska ju ersättas hur som helst :)
Juniorkontrakt brukar man väl kalla det att spelare som är registrerade för juniorlaget får ersättning för de matcher de spelar typ. Oavsett så tror jag nog inte att Hank är tilltänkt för något sådant. Jag vill absolut ha in Hank dock. Strömberg får inte förlängt, Söder bör lånas ut och någon av Tjärnqvist, Hannula och Widing lär vi tappa. Så plats ska finnas.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Ekman, Hannula, Mitman, Strömberg, Widing, Tjärnqvist, är några forwards med utgående kontrakt. Tycker mycket väl han hade kunnat ersätta Arvid Strömberg i A-truppen, varför inte? Det skulle förstärka oss en del.
Arvid? När spelade han en a-lags match senast? Han ingår inte bland de 14-15 spelarna som jag syftade på, precis som om att Mitman inte heller gör det.
Ekman och Hannula är som en spelare, och på den rollen ska en klasspelare infinna sig. Då står det mellan Tjärna och Hank, och valet är enkelt, åtminstone enligt mig.
Utfyllnadspelare ska vara juniorer från J20, inte Hank. Han får spela en säsong till i Mora, sen är han välkommen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Ekman, Hannula, Mitman, Strömberg, Widing, Tjärnqvist, är några forwards med utgående kontrakt. Tycker mycket väl han hade kunnat ersätta Arvid Strömberg i A-truppen, varför inte? Det skulle förstärka oss en del.
Arvid? När spelade han en a-lags match senast? Han ingår inte bland de 14-15 spelarna som jag syftade på, precis som om att Mitman inte heller gör det.
Ekman och Hannula är som en spelare, och på den rollen ska en klasspelare infinna sig. Då står det mellan Tjärna och Hank, och valet är enkelt, åtminstone enligt mig.
Utfyllnadspelare ska vara juniorer från J20, inte Hank. Han får spela en säsong till i Mora, sen är han välkommen.
Då är det bara att återigen sammanfatta att vi är extremt oense om en spelares kompetens. I min bok skulle Hank gå in bland dessa 14-15 spelare alla dagar i veckan.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Då är det bara att återigen sammanfatta att vi är extremt oense om en spelares kompetens. I min bok skulle Hank gå in bland dessa 14-15 spelare alla dagar i veckan.
Jo, givetvis, men han hade inte gått in bland de 9 första. Det innebär med andra ord att han ska slåss om en plats i en fjärdekedja, där vi redan har fullt av spelare under kontrakt som har blivit lovade speltid. Norman, Kempe, Fimpen, Brodin, Tim. Konkurrensen är hård, och så länge som vi har ett överskott av spelare från tredje och fjärdjekedjan så vore det oerhört dumt att spendera pengar på ytterligare spelare när vi har Sveriges bästa juniorer som kommer underifrån.
Hank är en användbar spelare, men den rollen han skulle fått är så upptagen som den någonsin kan bli, så om Hank ska vända hem så är det i så fall tills nästa säsong. Nu i år så behöver vi en klassforward (ersättare till Nisse/Hannula) samt en klasscenter som ersätter Ottosson på den rollen. I övrigt så är vår offensiv sprängfylld, och utrymme existerar inte för Hank i dagsläget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:
Vem skulle han ersätta?
Håller helt med Salas. Vi måste sluta värva yttrar och istället satsa på backar och centrar. Årets felbalanserade lag saknade en bra back och en bra center för att gå hela vägen.

Ser helt enkelt inte vem Hank skulle ersätta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:
Vem skulle han ersätta?
Håller helt med Salas. Vi måste sluta värva yttrar och istället satsa på backar och centrar. Årets felbalanserade lag saknade en bra back och en bra center för att gå hela vägen.

Ser helt enkelt inte vem Hank skulle ersätta.
Fast nu är väl Hank en liknande spelartyp som Fimpen som kan spela både center & vinge... Det skulle ju så fall varit om man hade hellre sett Hank än Almtorp, men där resonerar man nog så att Jonas trots allt är en etablerad ES-spelare och Henrik är ett i de sammanhangen relativt oprövat kort. Jag gråter inte floder om han inte kommer hit i vilket fall, även fast jag nog på förhand hade trott han skulle tillhöra DIF kommande säsong.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2878505.ab

Owuya lämnar för NHL. Wesslau eller Tellan måste signas !
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Sörensen till saik enligt AB.
2014-04-07, vad hände?
diffanss

Inlägg av diffanss »

Billx skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2878505.ab

Inte oväntat! Nu väntar vi bara på Tellan
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
jospi

Inlägg av jospi »

diffanss skrev:

Nu får vi se hur Janne tänker... Det borde stå mellan Wesslan eller Tellan! Hoppas Marie Hellman fixar en intervju med Janne eller Wesslan. Tellan vet vi att han vill HEM
Dogge
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

jospi skrev:
diffanss skrev:

Nu får vi se hur Janne tänker... Det borde stå mellan Wesslan eller Tellan! Hoppas Marie Hellman fixar en intervju med Janne eller Wesslan. Tellan vet vi att han vill HEM

Lite läskigt... Owuya verkar garanterad en flytt, möjligtvis utlåning till Dif, men det känns osäkert.
Tellan står enligt allt jag läst långt ifrån Djurgårn, inga diskussioner har förts.
Wesslau är nära AIK?
Jag vill inte verka negativ, men först Nu är jag lite nervös i målvaktsfrågan...!
Låst