DIFDIF skrev:Kom som en chock för mig.. Man ba ''wtf?!'' haha men de e ganska blandade känslor med Lassen. En bra back som va grym under VM och kan fortfarande utvecklas men ersättare till Kyle, hmmm...oxå att om man ändå skulle värva en utlänning kunde de lika gärna bli Lee Sweatt. Menmen, tror ändå lassen kan göra de bra av sig.
Fast ersättare till Kyle måste väl ändå vara Boumedienne?
DIFDIF skrev:Kom som en chock för mig.. Man ba ''wtf?!'' haha men de e ganska blandade känslor med Lassen. En bra back som va grym under VM och kan fortfarande utvecklas men ersättare till Kyle, hmmm...oxå att om man ändå skulle värva en utlänning kunde de lika gärna bli Lee Sweatt. Menmen, tror ändå lassen kan göra de bra av sig.
Och Lee Sweatt har du förstås stenkoll på eftersom du hade velat ha in honom? Eller är det enbart någon som du vill ha in för att han har fin statistik i en sämre liga?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
"Storväxt defensiv dansk back. Trots sin storlek och defensiva styrka så är Lassen en mycket spelskicklig och kreativ back med fin skridskoåkning.
Gillar att spela fysiskt och håller mer än gärna rent framför den egna målvakten på ett skickligt vis."
Låter ju onekligen bra. Var ju också en av dem spelarna som klev fram i ett överraskande bra Danmark i VM. Spelade då en del PP vad jag såg och gjorde det bra.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Så du menar att de nya reglerna gynnar storväxta backar? Eller på vilket sätt skulle detta vara bra? På 90-talet hade Luleå stora bjässar som höll ända till sm-guld. Men då var det andra regler också.
Dagens backar ska vara skridskoskickliga och ha god spelförståelse. Stora backar är generellt sämre när det kommer till rörlighet.
Absolut, jag tar en skridskoskicklig stor back över en skridskoskicklig liten back alla dagar i veckan. Oavsett vad man tycker om Elitserien nuförtiden så är det fortfarande ett plus att vara stor, stark och kunna flytta på trafik framför egen kasse, spela fysiskt utan större problem och samtidigt kunna bidra offensivt.
Nu var det väl inte det som var frågan. Eller menar du att din beskrivning stämmer in på Printz?
Självklart, är båda spelarna lika kompetenta i övrigt tar man hellre den större spelaren.
Soulsic skrev:Det skönaste med den här värvningen är väl att vi får in en spelare som inte är över 29 eller under 21. Vi har väl endast två stycken inom den åldern nu med Tim Eriksson och Lassen.
Och det säger en hel del.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tyckte han spelade jättebra i VM där han var en av Danmarks bästa spelare när det handlade om att hantera press och fysiskt spel, så jag tycker att detta är en bra värvning. Och som de flesta danska spelare numera, ganska fint tekniskt skolad.
Jim Morrison skrev:Kul värvning! Lassen är en stor back med mycket potential som absolut håller i Elitserien. Och, wow, vad mycket storlek vi har i backuppsättningen nu.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Nu var det väl inte det som var frågan. Eller menar du att din beskrivning stämmer in på Printz?
Självklart, är båda spelarna lika kompetenta i övrigt tar man hellre den större spelaren.
Ha ha, nej, men man kan väl inte få allt här i världen? Printz skulle jag nog inte vilja byta ut då jag tycker att han har det där jag skrev förutom en jättestark skridskoåkning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Ha ha, nej, men man kan väl inte få allt här i världen? Printz skulle jag nog inte vilja byta ut då jag tycker att han har det där jag skrev förutom en jättestark skridskoåkning.
Absolut. Printz har börja bli lite av en favorit hos mig. Dock inte för hans spelsinne.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Absolut. Printz har börja bli lite av en favorit hos mig. Dock inte för hans spelsinne.
För att han är aikare?
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Och Lee Sweatt har du förstås stenkoll på eftersom du hade velat ha in honom? Eller är det enbart någon som du vill ha in för att han har fin statistik i en sämre liga?
Lee Sweatt var så förståss bara ett exempel men jag har faktist sett honom spela ett par gånger och han har gjort det bra defensivt också. Sen kan du ju inte glömma att vi värvade en viss amerikan med en fin statistik i en sämre liga
För att han är aikare?
Att du ens vågar skämta om det? AVGÅ!
Du skrek ju nästan efter det!
Jag gillar också Printz tacklingar.
Håller er till ämnet nu!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
När man stod i rulltrappan påväg mot röda linjen på T-centralen skakade mobilen till, och till min förvåning var det DIF Hockey som var avsändaren. Blev genast nervös och pirrig i kroppen när meddelandet laddades, och mitt första intryck när jag läste Danmark var; Jaha, och det var allt?
Men efter någon sekund började jag tänka efter lite och faktum är att jag nu efter lite funderingar måste säga att jag är nöjd med värvningen. Visst är han inte någon superstar, men han ska utvecklas med oss, och i och med att vi värvar en relativt billig back så bara ska det finnas pengar över till Mackan och en skicklig andracenter (Sonnenberg, ja tack!).
Hur som helst så ska det bli intressant att se vart han står. Hans poängfacit imponerar inte, men å andra sidan så är det inte hans uppgift. Han ska städa framför mål, och om jag ska vara ärlig så har vi faktiskt saknat en sådan spelare. Blir perfekt för Ridderwall som får lugn och ro.
Kul och skönt att truppen börjar bli färdig nu också så att man slipper gå och oroa sig.
Ridderwall
Owuya
Ragge - Honken
Josef - Lassen
Eklund - Printz
Nilson - Otto - Jimmie
Ekman - CENTER (ny) - Krüger
Tjärnqvist - Falken (eller Josefsson, hoppas att han inte platsar over there) - Tim
Cehlin - Norman - Fimpen/Brodin