Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Ska man peta juniorerna som gjort det bra? Eller andra forwards som producerar? Stora Honken kommer nog vara tillbaks i de övre linorna när han är ur sin svacka eller när någon annan hamnar i en svacka. Tror på kedjor efter nyår som kommer se ut så här:
Ölvestad - Ottosson - Zigomanis (Med Ölvestad som skapar yta av sin frenetiska spel för Playmakern Ottosson och avslutaren Zigomanis)
Josefsson - Krüger - M.Nilson (Kommentarer överflödiga)
M.Holmqvist - A.Engqvist - Danielsson (Stabil kedja som inte kommer göra överdrivet mycket poäng men som definitivt kan avgöra matcher)
H.Eriksson - C.Eklund - Cehlin (Ren Powerkedja)
Extra spelare:
T.Eriksson
C.Gustafsson
Inga kan spela jämt i ett lag utan det kommer roteras p.g.a. skador och så. Tycker att vi med dem här kedjorna iaf borde nå kvartsfinal eller semi
Ölvestad - Ottosson - Zigomanis (Med Ölvestad som skapar yta av sin frenetiska spel för Playmakern Ottosson och avslutaren Zigomanis)
M.Holmqvist - A.Engqvist - Danielsson (Stabil kedja som inte kommer göra överdrivet mycket poäng men som definitivt kan avgöra matcher)
Extra spelare:
T.Eriksson
C.Gustafsson
Inga kan spela jämt i ett lag utan det kommer roteras p.g.a. skador och så. Tycker att vi med dem här kedjorna iaf borde nå kvartsfinal eller semi
Sillen i en fjärdekedja?
Känns som att han behöver lite andra lekkamrater för att lyckas.
Fortsätter Tim som han gör nu kommer kommer han också ha en plats i laget det törs jag lova.
Kan tänka mig att Hank får svårt att hålla sin plats.
Sveriges förstakedja i junis VM: Josefsson - Krüger - Cehlin
Alright kanske inte första, men andra...
... Det vore korkat att INTE spela dem tillsammans i alla fall.
Känns som att han behöver lite andra lekkamrater för att lyckas.
Fortsätter Tim som han gör nu kommer kommer han också ha en plats i laget det törs jag lova.
Kan tänka mig att Hank får svårt att hålla sin plats.
Sveriges förstakedja i junis VM: Josefsson - Krüger - Cehlin
Alright kanske inte första, men andra...
... Det vore korkat att INTE spela dem tillsammans i alla fall.
There is no I in TEAM!!!!
-
- Säsongskort: Ja
Lite trist med Honken, alla vet ju att han är en skicklig och kompetent hockeyspelare, men det händer liksom ingenting offensivt för hans del. Jag fattar inte riktigt vad som är fel. Det märkliga är att han ser inte dålig ut, men det händer fan ingenting. Som det är just nu, så är det 4:e linan för Honken som gäller. Junisarna trampar ut av helvete, Sillen..Brodin...det händer saker offensivt precis hela tiden när dom är inne. Tim Eriksson är pånytfödd.
Just nu känns Hank, Honken och Calle G jäkligt kalla. Blir svårt för dom att få plats nu när Zigomanis kommer in och när dessutom Tjärna kommer tillbaka senare.
Det är underbart att se alla juniorer. Jag vill se dessa få ännu mer speltid. Det finns inget som heter "mörka november" för dessa ynglingar. Varje elitseriematch är som julafton för deras del. Det är en avgörande faktor en kylig höstdag i en trött bortamatch i Norrland, och som kan avgöra till DIF:s fördel i annars slentrianmässiga elitserielunksmatcher. Utnyttja detta!
Just nu känns Hank, Honken och Calle G jäkligt kalla. Blir svårt för dom att få plats nu när Zigomanis kommer in och när dessutom Tjärna kommer tillbaka senare.
Det är underbart att se alla juniorer. Jag vill se dessa få ännu mer speltid. Det finns inget som heter "mörka november" för dessa ynglingar. Varje elitseriematch är som julafton för deras del. Det är en avgörande faktor en kylig höstdag i en trött bortamatch i Norrland, och som kan avgöra till DIF:s fördel i annars slentrianmässiga elitserielunksmatcher. Utnyttja detta!
-
Låt oss nu anta att Zigomanis håller den klass vi förväntar oss:Örebroarn skrev:Ska man peta juniorerna som gjort det bra? Eller andra forwards som producerar? Stora Honken kommer nog vara tillbaks i de övre linorna när han är ur sin svacka eller när någon annan hamnar i en svacka. Tror på kedjor efter nyår som kommer se ut så här:
Extra spelare:
T.Eriksson
C.Gustafsson
Enligt dagens formkurvor, kan följande kanske vara nåt:
1: Nilsson Otto Zigomanis
2: Josef Krüger T.Eriksson
3: Fimpen Engqvist Ölvestad
4: Sillen Falk Danielsson
Extraspelare.....Honken, Brodin...
Falken får lira center igen, då Oscar Eklund förefaller vara mogen att ta en ordinarie backplats:
Honken - Ragge
Klubertanz - Printz
Timmy P - O. Eklund
Känns som slöseri med centrar.nutarvidom skrev: 1: Nilsson Otto Zigomanis
1. ölve - zigomanis - mackan
Men det är ju om vi ska gå all in med mike redan första matchen. Kanske det är bättre för alla om han gradvis får vänja sig vid spelet, de större rinkarna etc. och gradvis spela upp sig i laget från 4e-linan.
Ser fram mot lördagsmatachen som om det vore julafton!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Zigomanis, Otto, Nilson, T Eriksson, H Eriksson, Falk, Engqvist, Josefsson, Krüger och Stor Holmqvist är alla centrar i botten tror jag. Osäker på Nilson men han har spelat center i NHL och under lock outen. Tim spelade center i Bajen.sensei skrev:Känns som slöseri med centrar.nutarvidom skrev: 1: Nilsson Otto Zigomanis
1. ölve - zigomanis - mackan
Men det är ju om vi ska gå all in med mike redan första matchen. Kanske det är bättre för alla om han gradvis får vänja sig vid spelet, de större rinkarna etc. och gradvis spela upp sig i laget från 4e-linan.
Ser fram mot lördagsmatachen som om det vore julafton!
- Remy Lebeau
I dagens expressen går det att läsa att Marcus Nilson inte utesluter en fortsättning nästa år. Vore kul om han kommer igång ordentligt nu. Han har mycket hockey inom sig som han inte fått ut riktigt hittils.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
På gårdagens träning var Otto, Mackan och Zigge ihop. 

Det som är coolt i DIF att vi nu med Zigomanis har 4 st backar som är högerfattade och 4 st forwards. Ganska unikt med tanke på att många lag kanske bara har en rightare
Brodin går före C. Gustafsson alla dagar i veckan, tycker till och med fimpen ska bort och in med han.Örebroarn skrev:Ska man peta juniorerna som gjort det bra? Eller andra forwards som producerar? Stora Honken kommer nog vara tillbaks i de övre linorna när han är ur sin svacka eller när någon annan hamnar i en svacka. Tror på kedjor efter nyår som kommer se ut så här:
Extra spelare:
T.Eriksson
C.Gustafsson
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Remy Lebeau
Skicka länk!
Skicka länk!
Chansar på att det stod i pappersupplagan när han skrev i dagens Expressen.alskar_dif skrev:Remy Lebeau
Skicka länk!
Jag som undra när vi skulle få en ny juniortalang till laget!
Fast då kom Daniel Brodin direkt, så jag slapp fråga
Fast då kom Daniel Brodin direkt, så jag slapp fråga

För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Skönt att DIF ligger "steget före" med något igen. Vår juniorsatsning är bevisligen väldigt framgångsrik.
Härligt med Hardy som vågar peta en spelare med ~200 relativt färska NHL-matcher (M.Holmqvist) för juniorer. Inte för att statuera ett exempel såsom Boork utan för att han väljer de som ser hetast ut.
Härligt med Hardy som vågar peta en spelare med ~200 relativt färska NHL-matcher (M.Holmqvist) för juniorer. Inte för att statuera ett exempel såsom Boork utan för att han väljer de som ser hetast ut.